bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در گفت و گو با بامدادجنوب؛
با تلاش نیروی انتظامی شهرستان دشتستان، جرائم از هر نوعی، چه جرائم عادی و چه جرائم مهمه، به‌شدت رصد می‌شوند. از همین رو...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: وجود «امنیت» و «آرامش» در یک جامعه، سرآغاز پیشرفت و توسعه در همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و در نهایت بهبود و تحول فرهنگی در آن جامعه خواهد بود. به‌دنبال خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر افزایش کشفیات قاچاق و تلاش نیروی انتظامی شهرستان دشتستان بر آن شدیم تا گفت‌وگویی کنیم با فرمانده انتظامی این شهرستان، بنابراین به سراغ سرهنگ حمیدرضا انصاری رفتیم و درباره وضعیت جرم و آمار جرائم در این شهرستان با او گفت‌وگو کردیم. وی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که وضعیت جرم و آمار جرائم در سال جاری را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: با تلاش نیروی انتظامی شهرستان دشتستان، جرائم از هر نوعی، چه جرائم عادی و چه جرائم مهمه، به‌شدت رصد می‌شوند، از همین رو در مقایسه با سال گذشته در بخش جرائم عادی شاهد کاهش 12 درصدی و در بخش جرائم مهمه شاهد کاهش 37-38 درصدی جرائم در دشتستان بوده‌ایم. 

سرهنگ انصاری در پاسخ به این سوال که کاهش چشمگیر 12 درصدی در بخش جرائم عادی و کاهش 38 درصدی در جرائم مهمه را مرهون چه عواملی می‌دانید، افزود: بی‌شک تعامل، همکاری، همدلی و اعتماد مردم به نیروی انتظامی عاملی مهم و اساسی در کاهش آمار وقوع جرم بوده است که خود این امر نتیجه نحوه و چگونگی برخورد نیروی انتظامی با مردم بوده است. عامل موثر دیگر در این خصوص، تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیروی انتظامی دشتستان است که سایه به سایه متخلفان و مجرمان در پی برقراری امنیت و آرامش مردم گام بر می‌دارد. 

فرمانده انتظامی دشتستان در پاسخ به این سوال که وضعیت قاچاق را در شهرستان دشتستان چگونه ارزیابی می‌کنید، با بیان این‌که قاچاق در تمام نقاط استان وجود دارد، گفت: با توجه به موقعیت استان و مرزهای آبی، اقدامات بسیار راهگشا و موثری به‌منظور کاهش پدیده قاچاق صورت گرفته که افزایش کشفیات در این حوزه خود دلیل مبرهنی بر این گفته ماست. به هر حال، در سال 94 نسبت به سال گذشته کاهش سه تا چهار درصدی را در این زمینه شاهد هستیم. از آنجا که گلوگاه، خروجی استان است و ترخیص کالاها از این نقطه انجام می‌شود، بدیهی است که قاچاق هم در آن بیشتر از نقاط دیگر باشد اما همان‌طور که پیش از این هم متذکر شدیم، قاچاق در همه نقاط استان صورت می‌گیرد. 

سرهنگ انصاری درباره برخی اقدامات نیروی انتظامی دشتستان در خصوص کنترل پدیده قاچاق افزود: اقدامات بسیار موثری در این راستا صورت گرفته که همگی نشان از همت، اراده و احساس مسوولیت نیروهای نیروی انتظامی دارد. یکی از این اقدامات عبارت است از:  به کار گماشتن ایستگاه‌های بازرسی موقت، به‌صورت یک ماهه و سه ماهه در راه‌های فرعی است. 
وی با بیان این‌که کاهش 37-38 درصدی آمار جرائم مهمه در سال 94، نشان‌دهنده ارتقای فرهنگ مردم است، یادآور شد: رویکردی که ما در جهت کاهش و جلوگیری از رواج جرم پیش گرفته‌ایم، در این زمینه بسیار موثر بوده و نشان داده‌ایم که در سایه وجود اعتماد بین مردم و نیروی انتظامی، می‌توان با کمک خود مردم، امنیت و آرامش را در سطح شهر برقرار کرد. ما در این خصوص شاهد تعامل خوب مردم با پلیس بوده‌ایم و در دو-سه سال اخیر مورد جرمی وجود ندارد که متهم آن دستگیر نشده باشد. 

فرمانده انتظامی دشتستان در پاسخ به این سوال که امروزه با گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ و تلگرام و ... شاهد وقوع برخی جرائم در این زمینه هستیم، تاکید کرد: ما به‌شدت پیگیر جرائمی که از طریق فضاهای مجازی دامن زده می‌شوند، هستیم و هر چند که موردی از طرف تعداد افراد زیادی منتشر شده باشد اما ما عاملان اصلی انتشار آن مورد خاص را ردیابی کرده و با آنها برخورد می‌کنیم. 
سرهنگ انصاری در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است که در بخش‌های گوناگون از جمله: راهنمایی و رانندگی، چگونگی تعامل با مردم، پیشگیری از جرائم، نه تنها همه دستگاه‌ها دست در دست هم نهند بلکه امر فرهنگ‌سازی و آموزش به فرزندان خود ترویج داده و بیاموزیم تا ان‌شاءا... شاهد کاهش جرائم در استان باشیم.  

بدیهی است که ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، آرامش و امنیت را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد که یکی از راه‌های تبلیغ و اشاعه این امر، از طریق تعامل نیروی انتظامی با رسانه‌ها محقق خواهد شد. بامداد جنوب در راستای این فرهنگ‌سازی آمادگی دارد که در این خصوص مطالب، یادداشت‌ها، نقدها و موارد این‌چنینی را به‌منظور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان منتشر کند و گامی هر چند ساده اما کارساز را با تعامل و همکاری با نیروی انتظامی برای کاهش وقوع جرائم در استان بردارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: