bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۴
جزیره خارگ که سالیان سال است در گوشه‌ای از استان با انواع محرومیت‌ها روبه‌روست و شهروندان آن تاب تحمل این همه کمبود و کاستی را ندارند اما...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: کمبودها و کاستی‌ها در استان ما کم نیستند. این کمبودها و نواقص در همه حوزه‌های شهری، درمان و بهداشت، تردد و ... مشاهده و قابل لمس هستند اما با اندکی دقت، تلاش مجموعه‌های شهرداری در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان به چشم می‌آید. همین امر بیانگر تغییر مدیریت در بخش شهرداری‌هاست. خبرهای رسیده از پیگیری و فعالیت شهرداری بوشهر، برازجان و گناوه تائیدی بر این گفته ماست و همه بر آن اتفاق نظر دارند. 

حال در این میان، جزیره خارگ که سالیان سال است در گوشه‌ای از استان با انواع محرومیت‌ها روبه‌روست و شهروندان آن تاب تحمل این همه کمبود و کاستی را ندارند اما به گفته برخی شاهدان، مردم از فعالیت‌های شهرداری رضایت نسبی دارند. 
در همین راستا با مسوول واحد زیباسازی شهرداری خارگ گفت‌وگو کردیم. عباس شجاعی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که شهرداری خارگ به‌منظور بهبودبخشی به وضعیت شهری این جزیره چه اقداماتی را انجام داده است، تصریح کرد: مجموعه شهرداری از زمان عهده‌دار شدن این سمت، اقدامات موثری را برای بهبود و توسعه فضای شهری خارگ انجام داده که بی‌شک تغییر و تحولات در این زمینه مرهون پشتکار و تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری است. برخی از این اقدامات عبارتند از: احداث دیوار پیرامونی که تامین اعتبار آن از منابع داخلی بود و از 24/12/93 تا 24/04/94 به طول انجامید. پیمانکار طرح هم شرکت پویش مسیر خارگ بود، بازسازی کمپ فضای سبز با تامین اعتبار از طریق منابع داخلی، توسعه و بهسازی سینمای روباز پارک ساحلی با منابع تملک دارایی‌ها، ترمیم، تهیه و اجرای دریچه‌های فرسوده معابر آب‌های سطحی در سطح جزیره خارگ از طریق تملک دارایی‌ها که شرکت منگشت ساعی پیمانکار طرح بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که اکنون چه طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای ایجاد تغییر و تحول در سطح جزیره خارگ دارید، به بخشی از پرو‌ژه‌های در دست اقدام شهرداری خارگ اشاره کرد و افزود: احداث بازارچه میوه و تره‌بار که تامین اعتبار آن از طریق اعتبارات نفت صورت می‌گیرد و در حال حاضر، چهار لایه زیرسازی برای آن انجام شده و در حال اجرای بتن مگر و خم و برش آرماتورهای فنداسیون هستیم. ساماندهی و توسعه آرامستان از طریق اعتبارات داخلی که طراحی آن انجام شده و در حال فراهم کردن مقدمات این طرح هستیم. احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی جزیره خارگ (خیابان ملوانان) با تامین اعتبار از بخش تملک دارایی‌ها که تهیه و ساخت روزانه 15 قطعه کانال پیش ساخته بتنی عملی شده و در کارگاه 115 قطعه تیپ 2 ساخته شده است. در 03/04/94 حد فاصل خیابان 17 شهریور تا بازارچه ماهی در خیابان ملوانان مرحله برش آسفالت انجام شده و آماده حفاری است، از این جمله است.

شجاعی در خصوص دیگر طرح‌ها و برنامه‌های آتی شهردرای خارگ خاطرنشان کرد: خرید و نصب تلویزیون شهری در پارک سیمرغ که محل تامین اعتبار آن از منابع داخلی است. احداث شهربازی سرپوشیده فاز اول با منابع داخلی، خرید و نصب اسکله تفریحی شناور از طریق منابع داخلی که در حال حاضر این طرح در دست مطالعه و بررسی و استعلام قیمت است. احداث پارکینگ عمومی با منابع داخلی که اکنون نامه تائیدیه کمیته انطباق به‌منظور اقدام و اجرای طرح به امور مالی تحویل داده شده است. تملک ساختمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران با تامین اعتبار از طریق منابع داخلی، اصلاح هندسی میدان کوزه و توسعه پارک سیمرغ، احداث پارک مصلی با تامین اعتبار منابع داخلی.

مسوول واحد زیباسازی شهرداری خارگ درباره مراحل کار طرح اصلاح هندسی میدان کوزه و توسعه پارک سیمرغ و احداث پارک مصلی نیز گفت: در طرح اصلاح هندسی میدان کوزه، بازدید میدانی از طرف مشاور انجام شده و طراحی‌ها و طرح‌های مربوط از سوی مشاور ارسال شده و طرح‌ها از طرف واحد فنی و مهندسی شهرداری در حال بررسی است و در مورد احداث پارک مصلی هم طراحی معماری فاز 1 به پایان رسیده و در حال انجام طراحی معماری فاز 2 پروژه هستیم.

شجاعی در پایان با بیان این‌که جزیره خارگ و ساکنان آن، سزاوار بهترین‌ها هستند و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا وعده‌هایمان را محقق و عملی کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت همه شهروندان، چهره خارگ را تغییر دهیم و بتوانیم رفاه و رضایت مردم را جلب کنیم. 
هر چند تغییر و تحول در سطح شهر در نتیجه تفکر و نگرش خود انسان‌هاست، بدیهی است که مشارکت خود شهروندان در راستای بازسازی، نوسازی و توسعه شهری تاثیر بسزایی دارد و در مدیریت شهری به کمک شهردار به‌عنوان کلیددار شهر و مجموعه شهری خواهد آمد. این در حالی است که جزیره مرجانی خارگ با سهم بالای نفتی که دارد، سزاوار بهترین‌هاست و انتظار می‌رود با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه شهرداری خارگی را مشاهده کنیم متفاوت از قبل. 

نام:
ایمیل:
* نظر: