bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
کارگر بنه‌گز در گودال مشکلات
کارگر بنه‌گز یکی از تیم‌های محبوب و قدیمی استان است که طی این سال‌ها پیشرفت چشمگیر داشته است و مراحل ترقی را خیلی سریع طی کرد ولی در فصل جاری این تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند و هم‌اکنون در قعر جدول لیگ دسته دو قرار دارد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر همیشه به‌عنوان یکی از قطب‌های فوتبالی کشور یاد می‌شود و در این راه بازیکن بزرگی را تحویل خانواده فوتبال کشور داده است. بسیاری از فوتبال دوستان کشور، فکر می‌کنند به‌دلیل وضعیت مالی که استان بوشهر دارد تیم‌های این استان نیز از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد، در صورتی این واقعیت ندارد.

کارگر بنه‌گز یکی از تیم‌های محبوب و قدیمی استان است که طی این سال‌ها پیشرفت چشمگیر داشته است و مراحل ترقی را خیلی سریع طی کرد ولی در فصل جاری این تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند و هم‌اکنون در قعر جدول لیگ دسته دو قرار دارد. مشکلات مالی، نبود کادر فنی مناسب و رفتن بازیکنان از این تیم، همه و همه دست به دست هم دادند تا کاگر بنه‌گز پس از پایان هفته چهاردهم به لیگ دسته سه سقوط کند؛ سقوطی که شاید با وضعی که این تیم دارد از این هم فراتر رود. اتفاقی که در این مدت باید بیشتر شاهد آن باشیم.

سرمربی کارگر بنه‌گز در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که مشکلات یک تیم را در این مقطع کوتاه که عهده‌دار آن بودم، نمی‌توان بررسی کرد، افزود: تیم‌ کارگر با آقای ابولی فصل را با کوله‌باری از مشکلات و وعد‌ه‌های زیاد شروع کرد و وی زحمت زیادی برای این تیم کشید ولی مشکلاتی که در ساختار، امکانات و بازیکنان وجود داشت و پس از این‌که در پنج بازی متوالی تیمش شکست را پذیرفت، از تیم رفت. پس از آقای ابولی، آقای اکبری جانشین وی شد ولی در مدت کوتاهی که سرمربی تیم کارگر بود، نتوانست نتایج قابل قبولی را به‌دست بیاورد و اخراج شد. پس از اخراج اکبری، مهدی قنبری به‌عنوان سرمربی تیم کارگر انتخاب شد ولی به‌دلیل مشکلات داخلی باشگاه وی نیز این تیم را ترک کرد.

حسن زالی با بیان این‌که نیم‌فصل دوم در حالی شروع کردیم که فاصله امتیازی زیادی با تیم‌های بالای خودمان در جدول مسابقات داشتیم و عملا کار تیم کارگر تمام شده بود، تصریح کرد: از سویی مشکلات مالی و تغییر مربیان گریبانگیر تیم شده بود و از سویی دیگر مدیر‌عامل کارگر، آقای عالی‌نژاد دچار بیماری سختی شد و متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که تیم تا آستانه انحلال پیش رفت ولی به‌دلیل اسرار مسوولان استان تیم همچنان به‌کا خود ادامه داد. 

وی با بیان این‌که قبل از این‌که من تیم را برای نیم‌فصل دوم تحویل بگیرم، حدود 10 بازیکن به‌دلیل مشکلات مالی، مصدومیت و ... از تیم کارگر رفتند، ادامه داد: تمام تیم‌های لیگ در نیم‌فصل به‌دنبال تقویت خودشان بودند ولی تیم کارگر نه ‌تنها نتوانست بازیکن را جذب کند بلکه شش تا از بهترین و موثرترین بازیکنان خود را از دست داد. مشکلات مالی از یک طرف، جدا شدن بازیکنان از یک طرف و جذب نشدن بازیکن مناسب به تیم به‌دلیل مسائل مالی باعث افزایش فشار به کارگر شد تا آنجا که دکتر مزارعی، بدن‌ساز تیم نیز به‌دلیل شرکت در کلاس‌های آموزشی، از این تیم جدا شد. 

زالی در ادامه گفت: تیمی که سه بار مربی عوض کرده است و مربی بدن‌ساز و کمک مربی نداشته باشد و 10 بازیکن نیز از دست داده است، دیگر چه انتظاری می‌توان از این تیم داشت؟ شرایط به‌گونه‌ای شد که تیم ما اردوی شب قبل از بازی‌ها را نیز تعطیل کرد و روز بازی بازیکنان در کنار هم جمع ‌می‌شوند. سعی کردیم که به‌خاطر احترام به مردم استان، تنگستان و به خصوص بنه‌گز از جدول مسابقات خارج نشویم تا هم جایگاهی که استان بوشهر در فدراسیون فوتبال کشور دارد، از بین نرود و هم آبروی استان فارغ از هر نتیجه‌ای که به‌دست بیاید، حفظ شود.

سرمربی تیم کارگر با بیان این‌که در این سه بازی که من سرمربی کارگر بودم، اگر داور دقیقه 70 سوت پایان بازی را می‌زد، ما می‌توانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم، افزود: تمام اهالی فوتبال می‌دانند که تیمی که از دقیقه 70 به بعد بازی را از دست می‌دهد، مشکل بدنی دارد و نیمکت قوی برای جایگزنی ندارد. در این بازی‌ها در هنگام تعویض بازیکنان جوانی را به میدان می‌فرستادیم که کم‌تجربه بودند. در صورتی که بعضی از تیم‌ها در فصل نقل‌ و انتقالات هزینه میلیاردی کردند، تیم ما با مشکلات مالی مواجه بود و نتوانست نیمکت خود را قوی کند. حریف ما در بازی هفته گذشته تیمی بود که از نظر مالی، بازیکن و کادر فنی هیچ مشکلی نداشت و به نظر من، جلوی این تیم‌ها 70 دقیقه جلو بودن یا شرایط را تا دقیقه 90 نگهداشتن با بازیکنان جوانی که داریم، کار خیلی سختی بود و من قضاوت را به اهالی و فوتبال‌دوستان استان واگذار می‌کنم.

وی با بیان این‌که مدیریت باشگاه باید دلایل افت تیم را خیلی زودتر از اینها بررسی می‌کرد، یادآور شد: آقای ابولی به عنوان اولین کسی که با تیم کار کرد، آقای اکبری، آقای قنبری و در نهایت بنده باید جوابگوی مردم باشیم. من زمانی تیم کارگر را تحویل گرفتم که از تیم قطع امید شده بود و ما فقط برای حفظ آبروی استان در بازی بعدی لیگ شرکت می‌کنیم. 
زالی درمورد حمایت مسوولان از تیم کارگر با بیان این‌که وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، بنابراین برندی حاضر نمی‌شود که از آن حمایت کند، افزود: به نظرم وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، بیشتر از همیشه به حمایت مسوولان نیاز دارد و مسوولان استان وعده‌هایی داده‌اند و ما امیدواریم به وعده‌های خود عمل کنند. البته اداره‌کل ورزش و جوانان استان در ابتدای فصل از نظر مالی به تیم کارگر کمک‌های بسیاری کرد و ما از آنها تشکر می‌کنیم. باور کنید برخی از بازیکنان کارگر تا به ‌اینجای لیگ، یک ریال هم نگرفته‌اند و به برخی دیگر هم مقدار ناچیزی داده شده و این اتفاق واقعا سخت و باعث از دست رفتن تمرکز بازیکنان تیم کارگر شده است. 

سرمربی کارگر بنه‌گز با بیان این‌که بازیکنان ما تا نزدیک دروازه تیم‌های حریف می‌روند ولی به‌دلیل این‌که تمرکز کافی ندارند به‌راحتی توپ‌ها را از دست می‌دهند، تصریح کرد: البته برخی داوران که از شرایط تیم ما آگاه هستند، در برخی از بازی‌ها به ضرر ما سوت می‌زنند، ما به‌خاطر همین سوت‌های بی‌جهت در چند بازی بازنده شدیم و این نشان می‌دهد، از بخش داوری هم شانس نداریم. ما سعی داریم که قدرت بدنی بازیکنان خود را بالا ببریم ولی هر چه به پایان فصل نزدیک می‌شویم، انگیزه بازیکنان تیم پایین می‌آید و این خود مشکلات تیم را بیشتر می‌کند.

زالی در مورد حمایت مردم استان از تیم کارگر، با بیان این‌که ما واقعا شرمنده آنها هستیم، یادآور شد: با وجود این‌که نتایج تیم در این فصل بد بوده ولی هواداران تیم با هم به ورزشگاه می‌آیند و از این تیم حمایت می‌کنند. این هواداران چشم و امید ما هستند و اگر آنها نبودند ادامه کار برای ما خیلی مشکل بود. برخی از هواداران ما به‌دلیل تعصبی که به بازشگاه دارند، پس از باخت‌های ما گریه می‌کنند و این اتفاق ما را بیش از پیش شرمنده می‌کند. البته همین تعصب باعث شده است که برای بازی‌های خانگی انگیزه داشته باشیم. هیچ تیمی در لیگ دسته دو پیدا نمی‌شود که در قعر جدول باشد و هنوز هوادارانش سکوها را پر کنند و بدون حاشیه از آن تیم حمایت کنند.

وی در مورد تمرینات تیم کارگر با بیان این‌که تیم فقط با هدایت بنده و آقای ابراهیمی تمرین می‌کنند: وقتی یک سرمربی، کمک مربی و بدن‌ساز تیم و یک مربی، همزمان مربی دروازه‌بانان تیم‌ نیز می‌شود، این خود نشان‌دهنده همه‌چیز است. آیا چنین اتفاقی در دیگر استان‌‌های نیز کشور رخ می‌دهد؟
زالی در پایان گفت: از مسوولان استان خواهشمندم که از یک تیم روستایی که تا این حد خودش را بالا رسانده، حمایت کنند، چراکه همین حمایت باعث می‌شود تا طی دو سال همین تیم به لیگ دسته یک و حتی لیگ برتر راه یابد. وقتی کارگر به چنین سطحی از فوتبال کشور رسیده بود، نشان‌دهنده آن بود که مدیریت و بازیکنان به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام داده‌اند ولی اگر حمایت از این تیم بیشتر می‌بود، کارگر الان دچار چنین مشکلاتی نمی‌شد. امیدواریم حداقل به وعده‌هایی که به ما داده‌اند، عمل کنند تا ما شرمنده خانواده‌های بازیکنان تیم نشویم. مردم استان بدانند در این وسط من و بازیکنان قربانی مسائلی می‌شویم که شاید همان ابتدای فصل مدیران باشگاه می‌توانستند با برنامه‌ریزی‌های مناسب آنها را حل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: