bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
در اینستاگرام مخاطب می‌تواند از روش‌های مختلف شخص مورد نظر خود را پیدا کند. علاوه‌ بر این، محوربودن تصویر، چنانچه جذابیت نیز داشته باشد، بر افزایش مخاطب اثرگذار است. در عین حال ...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: «شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های آنلاین تبدیل بشوند. کافی است کمی بهتر ببینیم و کمی باهوش‌تر بیندیشیم … سایت کسب درآمد تقدیم می‌کند ... . لطفا کمی با حوصله‌تر باشید، اگر به‌دنبال کشف درآمدزایی از اینستاگرام هستید». اگر عبارت «کسب درآمد» را در اینترنت جست‌وجو کنید، صفحه کسب درآمد به کمک اینستاگرام، یکی از صفحاتی است که برای شما باز می‌شود. عبارات بالا، جملات وسوسه‌انگیزی هستند که برای شروع کار به شما انگیزه می‌دهند تا صفحه را نبندید و مطلب را تا پایان بخوانید؟ چرا اغلب کسانی که با چنین پیشنهادهایی روبه‌رو می‌شوند، این ریسک را گردن می‌نهند و مطلب را تا آخر دنبال می‌کنند؟ بی‌شک یکی از دلایل آن، وضع اقتصادی افراد است و این‌که انسان‌ها تمایل و علاقه وافری به طی کردن یک‌شبه ره صد ساله است.

بیشتر این افراد دوست دارند از نزدیک‌ترین مسیر و راحت‌ترین راه، درآمدزایی کنند و به رویاهای خود جامه عمل بپوشانند. در دنیایی که گسترش و توسعه شبکه‌های اجتماعی لحظه به لحظه رو به افزایش و سیر صعودی دارد، انسان‌ها نیز در پیج و خم زندگی می‌خواهند از سریع‌ترین راه ممکن برای پولدار شدن بهره ببرند. در این بین علاوه بر سایت‌های این‌چنینی برخی مجلات و نشریات مانند نشریه کارآفرینی هم به ارائه ایده‌های گوناگون در جهت محقق کردن رویای انسان‌ها و پولدار شدن آنها فعالیت می‌کنند.
حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با وجود شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه دیگری مانند وایبر، تلگرام و واتس‌آپ چرا اینستاگرام؟ 

در اینستاگرام مخاطب می‌تواند از روش‌های مختلف شخص مورد نظر خود را پیدا کند. علاوه‌ بر این، محوربودن تصویر، چنانچه جذابیت نیز داشته باشد، بر افزایش مخاطب اثرگذار است. در عین حال تکنیک‌هایی در اینستاگرام وجود دارد، مانند نحوه استفاده از هشتک‌ها که قابلیت آن نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. اگر شما راجع به موضوعی مطلب یا عکس دارید، افراد زیادی می‌توانند شما را پیدا کنند. اگر محصولی دارید و تصویر آن را ارائه کنید، حالت بازاریابی ویروسی در اینجا کاربردی‌تر است، یعنی افراد به‌راحتی می‌توانند محصول را به هم معرفی کرده و سریع‌تر هم منتشر می‌شود. 
به نظر می‌رسد کاربران اینستاگرام با روش‌هایی که بتوانند جلب اعتماد کنند، اقدام به درآمدزایی را آغاز می‌کنند. بدیهی است که «اعتماد» مشتری، گام نخست این فرایند است. به‌عنوان مثال یکی از این روش‌ها درج یارانامه، شماره تماس و ... در صفحه مورد نظر است. 

از آنجا که تلفن همراه نزدیک‌ترین وسیله الکترونیکی به هر فرد است، بنابراین به‌سرعت می‌توان به افراد دسترسی پیدا کرد. بازارهایی که در اینستاگرام موفق هستند، معمولا یا در زمینه پوشاک یا مسکن یا اقلام آرایشی فعالیت می‌کنند. در حال ‌حاضر هم افراد زیادی حالت خوداشتغالی پیدا کرده‌اند. 
در ادامه با یکی از کاربران اینستاگرام که به گفته خودش، کسب و کار آنچنانی از طریق اینستاگرام راه انداخته، گفت‌وگو کردیم. «الف.ب» در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که به چه صورت از طریق اینستاگرام درآمدزایی می‌کند، تصریح کرد: چندی پیش یکی از دوستانم که وضع مالی چندان مساعدی نیز نداشت به من زنگ زد و قرار شد تا آخر هفته برای خرید به بازار برویم؛ مساله‌ای که این وسط بسیار تعجب‌برانگیز بود، خریدهای چند میلیونی شخصی بود که تا چندی پیش حتی قادر به خرید فست‌فود هم نبود و همیشه با جیب‌ خالی، زمین و زمان را نفرین می‌کرد.

این فعال مجازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: وقتی از او این مساله را جویا شدم که چگونه ممکن است شخصی که تا چندی پیش حتی پولی در جیب نداشت، حالا بدین شکل در حال خرید کردن است به جوابی برخوردم که برایم هم تازگی داشت و هم تمسخر‌برانگیز به نظر می‌رسید، دوست من که حالا تبدیل به بیزینس‌منی(!) با سابقه در فضای مجازی شده گفت، از راه تبلیغ در اینستاگرام به درآمدی چند میلیونی در ماه رسیده است. در وهله اول باورش برایم سخت بود اما با پرس و جوی اندک فهمیدم دوستم با کمترین هزینه ممکن و با کمترین وقت صرف کردن حالا پیامک بانکش صدایش قطع‌شدنی نیست! نحوه کارکردن نیز بسیار ساده است؛ ابتدا درست کردن یک پیج ظاهری با نام یک دختر و سپس افزودن عکس‌های که مخاطب را جمع کند و پس از آن وقتی تعداد دنبال کنندگان که به حد مشخصی رسید خود به خود افراد دیگر برای دادن تبلیغ به سمت شما هجوم ‌می‌آورند! این راه ساده باعث شده تا حالا من هم به درآمدی بیش از دو میلیون تومن در ماه دست پیدا کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که چرا به این نوع کسب و کار روی آورده است و چه مدت‌زمان است که به این کار مشغول است، افزود: تصور این‌که با یک آزمون در اداره‌ای قبول شد و با حقوق‌های نه چندان زیاد پرسنلی مشغول به کار شد دلچسب نیست، آن هم اگر موفق به ورود به یک سازمان شد! پس دلیل اصلی من هم راه‌های پر پیچ‌ و خم برای استخدام شدن در یک اداره بود و حالا پس از شش ماه وقت صرف کردن از کار خود هم بسیار راضی هستم!

هر چند همگان اذعان دارند که «هنر نزد ایرانیان است و بس!» اما به هر حال می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی روی آوردن ایرانیان به این‌گونه کسب و کارها، وضع اقتصادی و نابرابری مالی بین طبقات مختلف جامعه است. بارها شاهد سوء استفاده‌ها و آسیب‌های مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده و هستیم، این در حالی است که درآمدزایی از طریق اینستاگرام هم بی‌شک تبعات و پیامدهای منفی خود را بر نسل جوان خواهد گذاشت. یکی از پیامدهای سوء این‌گونه فعالیت‌ها هدررفت وقت، هوش و تمرکزی است که می‌تواند صرف امور واقعی در دنیای واقعیت شود.  

نام:
ایمیل:
* نظر: