bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
تساوی با داماش در بوشهر؛
ایرانجوان در روزی که سه مهره اصلی خود را به دلایل مختلف نداشت با یک ترکیب جدید به‌خصوص در قلب دفاع خود به میدان آمد.با وجود این‌که بازی مساوی شد اما موقعیت‌های خطرناکی را به‌وجود آوردیم و می‌توانستیم گل بزنیم
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته بیست و ششم لیگ یک با تساوی خانگی ایرانجوان مقابل داماش گیلان ادامه یافت. ایرانجوان در روزی  که سه مهره اصلی خود را به دلایل مختلف نداشت با یک ترکیب جدید به‌خصوص در قلب دفاع خود به میدان آمد. مهدی طاهری و امیر تهمورثی به جای شکوهی محروم و بازیاری مصدوم بازی کردند و در مجموع بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند. در آن طرف میدان مجید جهان‌پور مربی متشخص و آرام شهر باران تیمش را برای کسب امتیاز چیده بود که موفق هم شد.

ترکیب ایرانجوان در این بازی
جاسم یاسر‌الهی، امیر تهمورثی، اویس کرد‌جهان، امین مشایخ، مهدی طاهری، احسان اسدزادی، رامین دهقانی، مصطفی احمدی، سجاد فیض الهی و محمد طارمی
سرمربی تیم ایرانجوان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که با وجود این‌که بازی مساوی شد اما موقعیت‌های خطرناکی را به‌وجود آوردیم و می‌توانستیم گل بزنیم، تصریح کرد: ولی تیم داماش برای دفاع کردن به این بازی آمده بود و برنامه‌ آنها این بود که با توپ‌گیری ضد حمله بزنند. با بازی‌ که داماش در پیش گرفته بود ما نتوانستیم برنامه‌های خود را در زمین پیاده کنیم، چراکه‌ آنها تمام روزنه‌ها را بسته بودند. ما مجبور شدیم که از توپ‌های پشت محوطه استفاده کنیم که در این برنامه هم موفق نشدیم به گل برسیم و متاسفانه 3 امتیاز بازی را از دست دادیم. تیم داماش با توجه به این‌که از دو بازی گذشته دو برد کسب کرده بود با این مساوی جایگاه خودش را در جدول بهبود بخشید.

سعید مفتخر در مورد نیمه اول و دوم این مسابقه گفت: ما در نیمه اول تصمیم گرفتیم از بازیکنان سرعتی استفاده کنیم ولی چون تمام فضاها به‌وسیله بازیکنان داماش بسته شده بود، نتوانستیم موقعیتی روی دروازه این تیم به‌وجود آوریم. نگفته نماند که دو موقعیت خوب در این نیمه داشتیم ولی نتوانستیم از آنها به‌خوبی استفاده کنیم. در نیمه دوم سعی کرد از فضاهای خالی استفاده کنیم. برنامه این بود که در زمین خودمان بازی کنیم تا تیم حریف جلوتر بیاید ولی این‌طور نشد. سعی کردیم با جلو کشاندن بازیکنان سر زنمان از سانترها استفاده کنیم و توانستیم دو موقعیت خوب را ایجاد کنیم حتی در دقیقه 92 بازی هم موقعیت خوبی به‌دست آوردیم ولی نتوانستیم به گل برسیم و بازی مساوی شد.
وی در مورد عملکرد کیفی و کمی بازیکنان ایرانجوان و عملکرد داور مسابقه با بیان این‌که بچه‌ها تلاش خودشان را کردند، افزود: به‌دلیل این‌که در دقایق آخر تمرکز خود را از دست‌ داده بودند، نتوانستند با هوش و زکاوت خود از موقعیت‌های به‌وجود آمده استفاده کنند. من امیداورم این مشکل در بازی‌های آینده حل شود. داور در بعضی صحنه‌ها اشتباهاتی داشت ولی من در این مورد صحبتی نمی‌کنم ولی از کارشناسان داوری می‌خواهم بازی را به‌دقت مشاهده کنند.
مفتخر در پایان در بازی‌های بعدی تیم ایرانجوان در این لیگ گفت: دو بازی بعدی ما خارج خانه است و کار ما در این بازی‌ها سخت است. باید بسیار تلاش کنیم تا نتایج لازم را در این مسابقات بگیریم از قافله عقب نمانیم.
کارشناس فوتبال استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد بازی ایرانجوان بوشهر و داماش گیلان با بیان این‌که معمولا بازی‌های که بدون گل به پایان می‌رسند برای تماشاگران و بینندگان جذاب نیست، افزود: ایرانجوان در این بازی سه بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت و نبود غلام احمدشاهی در این بازی کاملا تاثیرگزار بود. تیم داماش با شناختی که از بازی تیم ایرانجوان داشت سعی کرد، راه‌های نفوذی ایرانجوان را ببندد. ایرانجوان در این بازی به‌خوبی جلوی بازی‌سازی داماش را گرفته بود. 
فاضل قنبرپور افزود: ایرانجوان در فاز دفاعی خیلی خوب عمل کرد و هیچ اشتباهی نداشت ولی در فاز حمله با توجه به بازیکنان سرزن داماش بازیکنان ایرانجوان سعی کردند از راه زمینی به دروازه داماش نزدیک شوند. در 15 دقیقه پایانی که ایرانجوان حاکم بازی بود می‌توانسته دو بار به‌سیله محمد طارمی به‌ گل برسد ولی هر دو‌بار با بی‌دقتی این بازیکن موقعیت‌ها از دست رفت. شرایط کلی بازی طوری بود که تیم داماش که برای سقوط نکردن از لیگ می‌جنگد، از یک امتیاز راضی بود و سعی کرد با یک دفاع منطقی ایرانجوان را در خانه متوقف کند که موفق به این کار شد.

شرح نیمه اول
به گزارش فوتبال بوشهر، نیمه اول در حالی خاتمه یافت که شوت بی‌نظیر مصطفی احمدی در دقیقه 35 یخ بازی را آب کرد. در این نیمه احسان اسد‌زاده جوان که در میانه میدان به بازی گرفته شده بود‌، سعی داشت بازی‌سازی محمد‌رضا مهدوی باتجربه را دچار مشکل کند. مثلث خط حمله ایرانجوان روز پر‌فروغی نداشت و در نیمه اول اسیر بازی منطقی خط دفاعی داماش به رهبری هادی سهرابی شدند. در همین نیمه بوشهری‌ها به گل هم رسیدند که مرجان‌زاده، داور نه‌چندان مسلط بازی، آن را مردود اعلام کرد.

شرح نیم دوم
نیمه دوم داماش برای کسب یک امتیاز دل به ضد حملات بسته بود و شاگردان سعید مفتخر به دنبال گرفتن خطا و ارسال‌های مواج اویس کرد جهان بودند که چند موقعیت هم نصیب آنها شد اما نبود یک گلزن در محوطه 18 قدم به‌شدت احساس می‌شد تا ایرانجوان را به کسب سه امتیاز بازی امیدوار کند. روی یک کرنر ارسالی تیر دروازه ایرانجوان لرزید و بعد از آن اسد‌زاده روی خط توپ را دور کرد. میانه میدان در اختیار سلمان بحرانی بود که بیش از 10 بار توپ‌های عمقی حریف را قطع و ضد حملات آنها را بی‌نتیجه می‌گذاشت. نیمه دوم را باید نیمه درخشش طارمی‌، بحرانی و امین مشایخ عنوان کرد که با ایجاد مثلث‌های کوچک حفره‌های دفاعی حریف را پیدا کردند اما نبود یک تمام‌کننده ایرانجوان و هوادارانش را در حسرت برد نگه داشت.
دو فرار طارمی به‌خصوص در دقیقه 93 و ضربه او می‌توانست ورزشگاه را غرق شادی کند اما نوک پای او وارد دروازه نشد. سعید مفتخر سه تعویض را در بیست دقیقه پایانی انجام داد که قرار گرفتن احمد‌کیا در نوک خط حمله بیشتر به چشم آمد و البته ایرانجوان را تهاجمی‌تر کرد‌. کیا دونده و سر زن به‌دنبال ایجاد موقعیت روی ارسال‌ها بود اما یک مکمل برای این کار کم داشت. شاید اگر این بازی گل داشت‌، سرنوشت آن جور دیگری رقم می‌خورد اما در نهایت تنها یک امتیاز به حساب هر دو تیم واریز شد.
ایرانجوان با این تساوی 35 امتیازی شد و در همان مکان هفتم جدول قرار گرفت. اختلاف امتیاز با منطقه خطر تنها شش امتیاز است و با توجه به دو دیدار سنگین خارج از خانه، روز‌های سختی برای جوانان بوشهری که بدون حامی و هیچ حمایتی در مقابل دیگر تیم‌ها به میدان می‌روند، پیش‌بینی می‌شود. تیم مفتخر حالا به هر تیمی نمی‌بازد و فوتبال توی زمین را مطلوب دنبال می‌کند‌.

بهترین بازیکن زمین
خط دفاعی ایرانجوان روز بدون نقصی را در غیاب دو بازیکن تاثیر‌گزارش پشت سر گذاشت اما بحرانی در جلوی 4 مدافع این تیم نقش یک هافبک درگیر و تدافعی را به‌خوبی ایفا کرد. او خوب سر زد، در درگیری‌ها شرکت داشت و بارها توپ‌های ارسالی را قطع کرد تا شایسته عنوان بهترین بازیکن میدان باشد. محمد طارمی هم یکی از روزهای خوبش را تجربه کرد، شاید اگر حرکت انفرادی و زیبای او در دقیقه آخر به گل تبدیل می‌شد، کاپیتان ایرانجوان ستاره بازی لقب می‌گرفت.

به گزارش فوتبال بوشهر داور بازی ویژه‌ترین فرد میدان بود. او آماده قضاوت در این بازی نبود و بارها با سوت‌های اشتباه خود اعصاب بازیکنان هر دو تیم به‌خصوص ایرانجوان را بهم ریخت. هر دو کمک‌های او هر کدام یک گل ایرانجوان را آفساید اعلام کردند که البته باید در تصاویر تلوزیونی مورد بررسی قرار گیرد. سید مهدی مرجان‌زاده شانس آورد صحنه خاصی درون هجده قدم رخ نداد وگرنه این بازی شاهد اتفاقات بدتری هم می‌بود.
لازم به ذکر است که احمد کیا به‌جای احسان اسدزادی، حسین حجازی‌پور به‌جای رامین دهقانی و عباس چاپی به‌جای مصطفی احمدی به‌میدان رفتند. قضاوت این دیدار بر عهده سید‌مهدی مرجان‌زاده بود که داریوش صابر‌مطلق و مهدی مهاجر کمک‌های وی در این دیدار بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر: