bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
با برد فجر در شیراز
تیم ایرانجوان روز گذشته توانست فجر سپاسی را با نتیجه 2-1 شکست دهد. این در حالی بود که فجر با گل میلاد صارمی از حریف پیش افتاده بود اما گل‌های اویس کرد جهان و سجاد فیض الهی باعث شد تا ایرانجوان سه امتیاز شیرین به‌دست آورد.

تیم ایرانجوان روز گذشته توانست فجر سپاسی را با نتیجه 2-1 شکست دهد. این در حالی بود که فجر با گل میلاد صارمی از حریف پیش افتاده بود اما گل‌های اویس کرد جهان و سجاد فیض الهی باعث شد تا ایرانجوان سه امتیاز شیرین به‌دست آورد. این برد در حالی به دست آمد که در انتهای نیمه اول تیم ایرانجوان با اخراج بازیکنش ده نفره شد و یک نیمه را 10 نفره بازی کرد. در انتهای بازی هواداران شیرازی یک‌صدا تیم ایرانجوان را تشویق کردند.

ترکیب ایرانجوان در این بازی
جاسم یاسرالهی، مهدی شکوهی، امیر تهمورثی، اویس کردجهان، محمد طارمی، مهدی طاهری، سلمان بحرانی، امین مشایخ، رامین دهقانی، احسان اسدزادی، سجاد فیض الهی
کارشناس فوتبال استان در گفت‌‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که این مسابقه، یک بازی زیبا، تماشاگرپسند و پر از صحنه‌های حساس بود، افزود: بازی در شرایطی برگزار شد که ایرانجوان سه بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت و در مقابل فجر سپاسی شیراز با انبوهی از بازیکنان بوشهری برای برد به وارد این بازی شده بود. چیزی که امروز در بازی خیلی مشهود بود استقبال تماشاگران از بازی بود. بازی با یک ضد حمله برق‌آسا تیم فجر سپاسی شروع شد و بازیکن بوشهری این تیم، میلاد صارمی گل اول بازی را به‌ثمر رساند. بعد از این گل ایرانجوان با توجه به بازی تکنینکی مشایخ و بازی خوب فیض‌اللهی در خط حمله این تیم، سعی کرد بازی را کنترل کند و با ضربه آزاد کردجهان توانست بازی را مساوی کند. 

فاضل قنبرپور در ادامه تصریح کرد: بعد از این گل بازی دچار حاشیه شد و اعتراض‌های دو تیم به داوری باعث شد تا داور آن‌طور‌که انتظار داشتیم، قضاوت نکند. در دقیقه 43 هم سلمان بحرانی کارت زرد دوم را به‌درستی دریافت کرد و با دریافت کارت قرمر از بازی اخراج شد اما قبل از آن باید یکی از بازیکنان فجر اخراج می‌شد ولی داور مسابقه وی را اخراج نکرد. در نیمه دوم ایرانجوان 10 نفره باید جلوی تیمی بازی می‌کرد که هوادان آن تیم در طول 90 دقیقه تیم فجر سپاسی را تشویق می‌کردند. 
وی افزود: در ادامه بازی ایرانجوان با وجود این‌که 10 نفره بود با یک بازی مدبرانه و شجاعانه بازی را کنترل کرد و با بازی در زمین خود تیم مقابل را مجبور جلو کشیدن می‌کرد و ایرانجوان هم از این فرصت استفاده می‌کرده و ضد حمله می‌کرد و با استفاده از همین تاکتیک به‌گل دوم دست یافت. این گل را سجاد فیض‌اللهی به‌ثمر رساند تا با این گل بازی خوب خود در این بازی را تکمیل کند. بعد از گل، فجر سعی کرد با ارسال از جناحین بازیکنان سرزن خود در موقعیت سرزنی قرار دهد اما بازیکنان ایرانجوان فضاها را بر این تیم بستند و تا پایان بازی، بازی را اداره کردند و موقعیت خطرناکی به تیم حریف ندادند و یک برد خوب در حافظیه برای بوشهری‌ها رقم زد.

قنبرپور در ادامه در مورد عملکرد بازیکنان ایرانجوان در این بازی گفت: بازیکنان ایرانجوان با تعصب و تلاش خود یک فوتبال خوب را نمایش گذاشتند، تصریح کرد: البته نباید از این مساله گذشته که سعید مفتخر مربی، این تیم به‌خوبی تفکرات خود را به بازیکنان تزریق کرده است. سعید مفتخر با توحه به این‌که اولی سال مربیگری خود را در لیگ تجربه می‌کند، خیلی خوب تصمیم می‌گیرد و ترکیب خود را با توجه به نوع و حساسیت بازی در زمین می‌چیند با وجود این‌که سعید مفتخر و تیمش در این هفته‌ها با وجود مشکلات مالی زیاد نتایج درخشانی کسب کرده‌ا‌ند ولی با هم هیچ حمایتی از این تیم نمی‌شود. به نظر من نیم دوم این بازی نبرد اندیشه‌ها بود که خوشبختانه مربی بوشهر در این کار کاملا موفق‌ بود.

این کارشناس در مورد نطقه ضعف و قوت ایرانجوان در این بازی با بیان این‌که تیمی که 10 نفره در مقابل فجر در ورزشگاه حافظیه برنده می‌شود به‌هیچ عنوان نقطه ضعفی ندارد، یادآور شد: نقطه قوت ایرانجوان در این بازی همدلی بازیکنان این تیم است یعنی بازیکنان این تیم چه مسوولان استانی از تیم حمایت کنند یا نکنند، با عشق و تعصبی که به این باشگاه و استان دارند در بازی حاضر می‌شوند و با تمام وجود بازی می‌کنند. در این بازی مشخص شد که اگر مسوولان حمایت بیشتری از تیم‌های فوتبال استان کنند خیلی اتفاقات خوبی در آینده می‌تواند، رخ دهد. 
وی در مورد روند صعودی ایرانجوان در نیم فصل دوم مسابقات گفت: ایرانجوان اگر با این مشکلات امسال در لیگ بماند کار بزرگی انجام داده است. این تیم باید در 11 بازی آینده تمام تلاش خود را کند تا بهترین نتایج ممکن را کسب کند. من نمی‌خواهم سطح توقعات را در بین تماشاگران این تیم بالا ببرم، چرا‌که اگر ایرانجوان به لیگ برتر صعود کند، تمام معادلات فوتبال به هم‌ می‌خورد. اما بازیکنان این تیم نشان داده‌اند که حقشان بیشتر از این‌هاست و من مطمئن هستم که در آینده اتفاقات خوبی برای این تیم در راه است. البته در راه مربیگری این استان مربیان خوبی را به کشور معرفی کرده مثل سعید مفتخر، غلام دلگرم و ....  اما در فوتبال یک قصه تکراری وجود دارد آن هم این است که هیچ‌ مسوولی برای فوتبال و این بازیکنان جوان ارزشی قائل نیست.

به گزارش فوتبال بوشهر ایرانجوان در روزی که دو بازیکن خوب خود را در اختیار نداشت با یک بازی فکورانه و شجاعانه پیروز شد. همان ابتدای بازی و روی یک ضد حمله فجری‌ها روی فرار تماشایی میلاد صارمی به گل رسیدند. این گل اندکی شیرازه ایرانجوان را از هم پاشید و حتی امکان باز شدن دروازه بوشهری‌ها وجود داشت. در این بین امین مشایخ و مهدی طاهری با دوندگی و توپ‌گیری میانه میدان را از آن خود کردند. ارسال‌های مواج اویس کرد‌جهان باز هم خطرناک شد تا جایی که اگر محمد طارمی اندکی دقت داشت بازی خیلی زود به تساوی می‌انجامید. دقیقه 30 اویس کرد‌جهان از فاصله 35 متری توپی را روانه دروازه خلیل آزاد کرد که بدون برخورد به هیچ بازیکنی وارد دروازه شد. مهدی کریمیان کاپیتان بوشهری فجر سپاسی شیراز روی این گل اعتراض داشت تا بازی دقایقی تعطیل شود. در ادامه بازی شرایط به سود بوشهری‌ها شد، شوت زیبا و سنگین فیض‌الهی از فاصله 30 متری به تیر دروازه فجر خورد تا اه از نهاد هواداران بوشهری در حافظیه بلند شود. داور کم تجربه و نا‌متعادل بازی هافبک دفاعی فجر را اخراج نکرد و سپس به جای او سلمان بحرانی هافبک ایرانجوانی‌ها را به راحتی اخراج کرد تا ابرانجوان 10 نفره شود. این اخراج در دقیقه 40 اتفاق افتاد تا نیمه اول با نتیجه تساوی خاتمه یابد.
 
نیمه دوم سعید مفتخر تیم ده نفره خود را با شیوه کاملا تهاجمی به میدان فرستاد و از میزبان و هوادارانش نترسید. ایرانجوان میانه میدان را داد اما در عوض دل به ضد حملات داد که موفق هم بود. ارسال زیبای اویس کرد‌جهان را محمد طارمی به‌راحتی درون دستان فجر فرستاد تا ایرانجوان به گل نرسد. روی یک ضد حمله احسان اسدزادی جوان ایرانجوان با ضربه سری زیبا فیض‌الهی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او هم با ضربه‌ای دقیق ایرانجوان را دو گله کرد. این گل آب سردی بود بر حملات دامنه‌دار شیرازی‌ها و البته بازی جسورانه ایرانجوان که با وجود 10 نفره شدن، شجاعانه بازی کردند. سعید مفتخر سه تعویض انجام داد که هر سه آنها مثبت بودند، خط دفاعی ایرانجوان روز بسیار خوب خود را در 30 دقیقه پایانی به رخ کشید. جایی که امیر تهمورثی و شکوهی در کنار طارمی و اویس مربع تدافعی بوشهری‌ها را به خوبی هدایت کردند.
بازی سراسر هیجانی و پر‌حاشیه حافظیه با حماسه‌سازی بوشهری‌های بی‌ادعای ایرانجوان خاتمه یافت تا بار دیگر لیاقت‌های فوتبال بوشهر ثابت شود. ایرانجوان با این برد 38 امتیازی شد و در مکان ششم جدول قرار گرفت.
در این بازی احمد کیا به‌جای احسان اسدزادی، محمد شمسی به‌جای رامین دهقانی و عباس چاپی به‌جای سجاد فیض الهی بهد میدان رفتند. همچنین قضاوت این دیدار بر عهده مهدی موسی‌پور بود و محمد عطایی و احمد سلطانی کمک‌های وی در این بازی بودند.
بهترین بازیکن زمین
مهدی طارهی خرید نیم فصل دوم ایرانجوان در این بازی بهترین بازیکن تیمش بود. او در کنار سلمان بحرانی قرار داشت و بارها توپ‌های عمقی هافبک‌ها و مهاجمین فجر را قطع کرد و روی توپ‌های هوایی بی‌نقص ظاهر شد. امیر طهمورثی در قلب دفاع ایرانجوان بدون اشتباه کار کرد و بازگشت شکوهمندی را به ترکیب تیمش داشت.
این بازی اتفاقات ویژه زیاد داشت، از حضور انبوه بوشهری‌ها در حافظیه شیراز، اشتباهات عجیب داور مسابقه که هر دو مربی را وارد زمین مسابقه کرده بود تا تشویق شدید بازیکنان ایرانجوان بوشهر در پایان بازی از سوی چهار هزار هوادار شیرازی که در نوع خود جالب توجه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: