bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
موسسه لوگاتم که هر سال بر اساس شاخص‌های رفاهی 142 کشور جهان را رتبه‌بندی می‌کند،‌ اخیرا رتبه‌بندی کشورهای جهان بر اساس « آزادی فردی» را منتشر کرده است.
این موسسه برای گزارش جدیدش پنج شاخص "حق انتخاب، بردباری و رواداری در قبال مهاجران، بردباری و رواداری در قبال اقلیت‌های قومی، میزان رضایت مردم از آزادی انتخاب و آزادی‌های مدنی" را مورد پرسش قرار داده و عملکرد و میزان پیشرفت کشورها را از نظر تضمین آزادی فردی و نیز تشویق به "تحمل اجتماعی" رتبه‌بندی کرده است.

طبق این گزارش،‌ نروژ از نظر تامین آزادی و حق انتخاب‌های فردی در رتبه اول جهان قرار دارد، مردم کانادا بردبارترین مردم جهان در مواجهه با مهاجران هستند، در سنگاپور بردباری و رواداری مذهبی از همه جهان بیشتر است، مردم نروژ بیش از مردم تمام دنیا احساس آزادی در انتخاب‌هایشان می‌کنند و نیوزلند آزادترین کشور دنیا برای تشکل‌ها و فعالیت‌های مدنی است.

۹ کشور مطلوب جهان در حوزه آزادی شخصی پس از کانادا، به ترتیب نیوزیلند، نروژ، لوکزامبورگ، ایسلند، ایرلند، سوئد، دانمارک، استرالیا و اروگوئه هستند؛ در آسیا هنگ‌کنگ بیست و ششم، تایوان سی و یکم،‌ ژاپن سی و دوم،‌ سنگاپور سی و هشتم، سریلانکا چهل و سوم، فیلیپین پنجاه و سوم، نپال پنجاه و هشتم، امارات شصت و پنجم، کره شصت و ششم، ویتنام هفتاد و هفتم، و هند هفتاد و نهم هستند. عربستان در میان 142 کشور،‌ رتبه 142 را به خود اختصاص داده است.
برچسب ها: کشورها ، آزادی ، نروژ
نام:
ایمیل:
* نظر: