bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
پس از گذشت 19 روز از دستگیری صیادان بوشهری؛
کویتی‌ها اعلام کرده‌اند که فرزندم ممنوع‌الملاقات و در بیمارستان تحت مراقبت است، چراکه هنوز سرنوشت دو صیاد بوشهری دیگر نامعلوم است و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: 19 روز از زمان دستگیری سه صیاد بوشهری می‌گذرد و هنوز عبدالحسن باختر در بیمارستان الهدی کویت بستری و تحت مراقبت نیروهای کویتی است و سرنوشت دو صیاد دیگر، عباس عباسی و ایمان دریاپور در هاله‌ای از ابهام است. بامداد جنوب در همان روزهای نخست دستگیری این سه صیاد بوشهری، گزارشی را در این باره نوشت و امروز نیز پس از گذشت 19 از آنجا که هنوز خبری از صیادان بوشهری نیست، با گفت‌وگو با پدر عبدالحسن باختر و خواهر عباس عباسی گزارشی را در همین زمینه نوشت. نکته قابل تامل در این بین آن است که به نظر می‌رسد این موضوع به فراموشی سپرده شده باشد، چراکه تا کنون به عبدالحسن باختر اجازه ملاقات و حتی برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش را نداده‌اند و کویتی‌ها همچنان اذعان می‌دارند که از وضعیت دو صیاد دیگر بوشهری خبری ندارند.

 با توجه به همین اظهارات کویتی‌ها و سر دواندنشان می‌توان گفت یک علت، پافشاری نکردن وزارت خارجه ایران است که سبب شده کویتی‌ها هر روز با وعده‌های پوچ خانواده صیادان را نسبت به وضعیت فرزندانشان بلاتکیف بگذارند. حال این سوال در اینجا مطرح است که اگر کویتی‌ها از وضعیت دو صیاد دیگر اطلاعی ندارند، پس چه کسی باید از وضعیت و حال آنها باخبر باشد؟ مگر نیروهای کویتی سه صیاد بوشهری را دستگیر و با استناد به فیلم پخش شده در شبکه‌های مجازی شکنجه نکرده‌اند؟! 
برای پیگیری وضعیت صیادان بوشهری با خانواده‌های آنها تماس گرفتیم. عبدالرضا باختر پدر عبدالحسن باختر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص آخرین وضعیت پسرش گفت: روزانه با سفیر ایران در کویت تماس می‌گیریم و آنها هم هر روز قول می‌دهند که از کویتی‌ها وقت ملاقاتی بگیرند که تا کنون چنین اجازه‌ای به آنها داده نشده و قرار بود که روز گذشته (یکشنبه) دوم اسفند، اجازه بدهند با پسرم تلفنی صحبت کنیم که پس از وعده‌های مکرر هنوز این تماس تلفنی برقرار نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجازه ملاقات و تماس تلفنی با فرزندتان داده نمی‌شود، تصریح کرد: کویتی‌ها اعلام کرده‌اند که فرزندم ممنوع‌الملاقات و در بیمارستان تحت مراقبت است، چراکه هنوز سرنوشت دو صیاد بوشهری دیگر نامعلوم است و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد. 
باختر در پاسخ به سوال دیگری که علت بستری شدن فرزندتان با توجه به این‌که 19 روز از زمان دستگیری‌شان می‌گذرد، چیست، خاطرنشان کرد: به صورت واضح و شفاف چیزی نمی‌گویند اما گویا به‌علت شکستگی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت است. 
پدر این صیاد بوشهری در ادامه تاکید کرد که من به‌شخصه با هزینه خودم برایشان وکیل شخصی گرفته‌ام و بارها به تهران رفته‌ام اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و نگران فرزندم هستیم.
درست می‌گویند که برخی لحظه‌ها و دقایق هیچ‌گاه دوباره تکرار نمی‌شوند. به گفته برادر عبدالحسن باختر، درگیری کویتی‌ها با صیادان و اسیر گرفتن سه صیاد تنها چهار دقیقه زمان می‌برد اما اکنون خانواده صیادان در این 19 روز عمری را گذرانده‌اند. این را همه پدر و مادرها با تمام پوست و استخوان خود درک می‌کنند. 

در ادامه با خواهر عباس عباسی گفت‌وگو کردیم و درباره وضعیت برادرش پرسیدیم. وی درباره وضعیت برادرش با بیان این‌که هنوز هیچ اطلاعی از برادرشان ندارند، به بامداد جنوب گفت: تنها شماره سفیر ایران در کویت را به ما داده‌اند و آنها هم از وضعیت برادرم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. ما چندین بار به وزارت خارجه رفته‌ایم اما به‌سبب انتخابات موفق به ملاقات با کسی نشدیم. خواهر عباس عباسی تاکید کرد: هیچ‌کس پاسخگو نیست و ما همچنان در نگرانی به سر می‌بریم. 
این سه صیاد بوشهری در حالی به‌همراه چند صیاد دیگر بوشهری در دو قایق در آب‌های بین‌المللی مشغول صیادی بودند که یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می‌شود صیادان آن مصری بوده‌اند، به دلایلی نامعلوم به صیادان بوشهری حمله می‌کنند و پس از آسیب رساندن به اموال آنها با مشارکت نیروی‌های نظامی کویتی سه نفر از این افراد را به خاک کویت منتقل می‌کنند .

این روزها همه مسوولان و کاندیداها سرگرم و درگیر انتخابات هستند و انتظار می‌رود دست‌کم پس از پایان انتخابات با فشار مسوولان استان به وزارت کشور، وزارت کشور هم برای دریافت پاسخی قطعی از کویت اقدام کند و به هیچ وجه از سر این بی‌مسوولیتی و ندانم‌کاری کویتی‌ها نگذرد، زیرا سکوت و کرنش نشان دادن در مقابل عرب‌ها اکنون کویتی را نیز گستاخ کرده تا به خود اجازه بدهند علاوه بر شکنجه و آزار و اذیت صیادان بوشهری، اکنون به آنها اجازه ملاقات و تماس تلفنی ندهند و حتی پاسخ شفاف و قانع‌کننده‌ای از وضعیت دو صیاد دیگر ندهند. خودمان را جای مادرانی بگذاریم که به‌سبب بی‌اطلاعی از فرزندانشان همچون ماهی در ماهیتابه هستند و چشم‌انتظاری و دل‌نگرانی آنها تمامی ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: