bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
از استانداری تا هیات فوتبال؛
با وجود این همه ذخایر که این استان دارا است ولی هیچ‌وقت مسوولان استان در بخش ورزش سرمایه‌گزاری نکرده‌اند و این خود جای تعجب دارد...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر در این سال‌ها به دلیل نفت‌ و گاز همواره یکی از پر درآمدترین استان‌ها کشور یاد شده است. با وجود این همه ذخایر که این استان دارا است ولی هیچ‌وقت مسوولان استان در بخش ورزش سرمایه‌گزاری نکرده‌اند و این خود جای تعجب دارد. یکی از این ورزش‌ها فوتبال که با وجود این‌که مسوولان حرف‌های زیادی از حمایت تیم‌های استان می‌زند ولی واقعیت این است آنها فقط حرف می‌زنند و هیچ عملی انجام نمی‌دهند و دلیل این کار اصلا مشخص نیست.
اگر كمي به عقب برگرديم و سه دهه اخير، فوتبال استان بوشهر را دنبال كنيم مشخص مي‌شود كه به‌جز در مقطعي كوتاه كه شاهين تحت پوشش پارس جنوبي رفت‌، همواره باشگاه‌هاي بوشهري در مقاطع مختلف فوتبال كشور به‌صورت شخصي اداره شده‌اند و با توجه به نامشخص بودن منابع مالي و برنامه‌اي مشخص با مشكلات عديده مالي روبه‌رو شد‌اند .
آنچه در تاريخ فوتبال بوشهر مشخص است اين است كه هيچكدام از باشگاه‌هاي بوشهر تاكنون نتوانسته‌اند به‌صورت پايدار و مصوب از منابع مالي استفاده كنند و گاهي اوقات هم مقاومت مالكان باشگاه‌ها مانع از انجام اين مهم بوده است‌. اگر‌چه ضعف‌هاي مديريتي و تشكيلاتي در مشكلات فوتبال بوشهر نقش داشته است اما بايد اذعان داشت كه مشكلات مالي هم بخشي از معضلات بوده است .
باشگاه ورزشی 60 ساله ایرانجوان بوشهر که مدت‌هاست با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی از هزینه‌های جزیی برای تمرینات خود عاجز شده است.
در مرداد‌ماه امسال بود که ر‌ئیس هیات فوتبال استان در نشستی به مشکلات تیم‌های فوتبال استان پرداخت. در آن نشست نجفی قول داد که به‌زودی مشکلات مالی ایرانجوان حل شود و قرار شد حدود 250 میلیون تومان به حساب این باشگاه واریز شود ولی این اتفاق رخ نداد. ولی این پایان مشکلات نبود در یک ماهه گذشته اتفاق‌های ناراحت‌کننده‌ای برای این تیم رخ داد که باعث شرمساری است. رئیس هیات فوتبال استان چندی قبل در جلسه که با یکی از ثروتمندترین افراد کشور داشت، توانست وی را مجاب کند که در صورت پیروزی ایرانجوان در یک بازی به حساب این باشگاه پنج میلیون تومان واریز شود. واقعا این حرکت آقای نجفی تعجب‌آور است که برای 5 میلیون تومان به هدایتی رو زده است. 5 میلیونی که هنوز هم مشخص نیست که به حساب ایرانجوان واریز شده است یا نه.
گفتنی است در جلسه‌ای که مقرر شد، شهرداری بوشهر از شاهین حمایت کند، استاندار بوشهر نیز قول داده بود که از طریق رایزنی با شرکت‌های پتروشیمی، اسپانسری برای ایرانجوان دست و پا کند ولی نتیجه دست و پا زدن استاندار به جایی نرسیده و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز منفعل‌تر از همیشه برای این تیم محبوب بوشهری تا‌کنون تدبیری اتخاذ نکرده است.

روز شنبه، قبل از بازی با فجر در شیراز هم اتفاق تلخ دیگری برای این تیم افتاد و به‌دلیل این‌که نتوانسته بودند با هتلی که در آن اسکان داشتند، تصویه حساب کنند، کارت بازی بازیکنان این تیم نزد رئیس هتل گروه گزاشته شد که البته 10 دقیقه قبل شروع بازی این مشکل حل شد. نباید این نکته را فراموش کنیم که ایرانجوان هم‌اکنون در بهترین شرایط خود در لیگ دسته یک قرار دارد و هم‌اکنون بیشتر از هر موقعی به حمایت نیاز دارد. البته هواداران این تیم هم‌چنان از این تیم حمایت می‌کنند و چندین پیش هم هواداری خود با پرداخت مبلغی به‌عنوان کمک به این تیم ثابت کردند.
البته ایرانجوان تنها تیم قربانی شده استان نیست بلکه کارگر بنه‌گز هم یکی دیگر از تیم‌های استان در لیگ دسته سه کشور است که به‌دلیل حمایت نشدن از سوی مسوولان ورزشی استان با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و تا مرز انحلال رفت و به لیگ دسته سه کشور سقوط کرد. مگر ایرانجوان بوشهر و کارگر بنه‌گز که هر دو نماینده‌های بوشهر در لیگ‌های کشوری هستند، چه فرقی با شاهین دارند که از طرف مسوولان حمایت نمی‌شوند. شاید اگر شاهین بوشهر زیر دست شهرداری بوشهر قرار نمی‌گرفت، چه بسا مشکلات این تیم از دو تیم یاد شده هم بدتر بود. 
با وجود اتفاق‌هایی که هر سال برای فوتبال بوشهر رخ می‌دهد، باز هم مسوولان ما درس نمی‌گیرند و همان قصه قدیمی که از فلان تیم حمایت می‌کنیم را تکرار می‌کنند. 
در این خصوص چند سوال به‌وجود می‌آید که چرا مسوولان فقط حرف می‌زنند؟ چرا حمایت از تیم‌های بوشهری به چشم ضرر می‌بینند؟ چرا مسوولان از پیشرفت فوتبال استان جلوگیری می‌کنند؟ چرا آقای استاندار با وجود حمایت از ایرانجوان به مشکلات آنها توجه نمی‌کند؟ و ده‌ها سوال دیگر که مسوولان ورزش استان باید جوابگوی آنها باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: