bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
غلام درویشی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
یکی از این بازیکنان با تعصب غلام درویشی، پیشکسوت فوتبال استان است که سابقه بازی در تیم‌های ایرانجوان بوشهر و استقلال اهرم را در کارنامه خود دارد. وی در دهه 60 با...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر همیشه یکی از قطب‌های اصلی فوتبال کشور به شمار رفته و بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده است. با وجود این‌که بعضی از بازیکنان بوشهری در رده ملی نیز شرکت کرده‌ اما بازیکنانی هم هستند که هیچ‌گاه این استان را ترک نکرده و فقط در تیم‌های بوشهری بازی کرده‌اند. بیشتر این بازیکنان با ‌وجود این‌که در تیم‌های ملی به ‌میدان نرفته‌ و به حق خود در فوتبال نرسیده‌اند ولی همیشه در ذهن مردم استان ماندگار بوده و یادگاری‌های با ارزشی را از خود به‌ جا گذاشته‌اند.

یکی از این بازیکنان با تعصب غلام درویشی، پیشکسوت فوتبال استان است که سابقه بازی در تیم‌های ایرانجوان بوشهر و استقلال اهرم را در کارنامه خود دارد. وی در دهه 60 با درخشش در تیم استقلال اهرم به فوتبال استان معرفی شد. دروشی برای ادامه تحصیل به بوشهر رفت و علاوه بر ایرانجوان در تیم‌های دارایی و سکان بوشهر نیز بازی کرد. سجادی پس از یک تصادف دچار مصدومیت شدیدی شد و این مصدومیت باعث شد وی برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. وی در پایان دوران بازیگری به تیم سابقش، استقلال اهرم برگشت و به‌عنوان سرپست و مربی دروازه‌بانان فعالیت خود را در این تیم ادامه داد.
غلام درویشی با بیان این‌که فوتبال را در دوره نوجوانی از زمین‌های خاکی شهرستان تنگستان شروع کرده است، افزود: در همان سال‌ها به تیم تاج اهرم (استقلال) پیوستم و زیر نظر آقایان محمد ماحوزی، اسماعیل باغکی و محمد مهرآور فوتبال خود را ادامه دادم. همچنین چندین سال هم در تیم منتخب جوانان و بزرگسالان اهرم بازی کردم. بعد آن برای ادامه تحصیل به بوشهر رفتم و در همان جا به تیم دارایی بوشهر پیوستم. بعد از این تیم به‌مدت یک سال به  سکان بوشهر که مربی آن جلال غریبی بود رفتم و در نهایت در تیم ایرانجوان بوشهر عضو شدم و تا 59 در این تیم فعالیت کردم. زمانی که در ایرانجوان بازی می‌کردم، به تیم منتخب نوجوان و جوانان بوشهر دعوت شدم، آنجا زیر نظر محمد جهان‌افروزیان که مربی وقت تیم منتخب جوانان بوشهر بود فعالیت کردم و با این تیم به مسابقاتی که در خرم‌آباد برگزار شد رفتم و در آن تورنمنت شرکت کردم.
وی در ادامه گفت: زمانی که در بوشهر بودم در ایرانجوان بیشتر از هر تیم دیگر بازی کردم. بعد از این‌که دوران فوتبالی من در ایرانجوان به‌ پایان رسید در اثر یک تصادف با مصدومیت روبه‌رو شدم که باعث شد فوتبال را برای همیشه کنار بگذارم. بعد از این اتفاق و اتمام تحصیل دوباره به استقلال اهرم بازگشتم و این‌بار به‌عنوان مربی و سرپرست در این تیم فعالیت کردم.
بازیکن سابق ایرانجوان بوشهر در مورد حضور خود در ایرانجوان بوشهر با بیان این‌که من لحظات بسیار خوبی را در ایرانجوان سپری کردم، افزود: زمانی که من در این تیم بازی می‌کردم در اوج فوتبال خود قرار داشتم، با این تیم توانستم افتخارات زیادی به‌دست آورم. یکی از خاطرات خوب در این تیم مربوط به زمانی است که قرار بود با پرسپولیس تهران که علی پروین اسطوره فوتبال کشورمان در آن بازی می‌کرد، در بوشهر بازی کنیم، این برای من افتخار بزرگی بود که روبه‌روی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بازی کنم. مطمئنا این اتفاق یکی از بهترین لحظات زندگی من بود.

درویشی در مورد حضور خود در استقلال اهرم با بیان این‌که من فوتبال خود را در این تیم شروع کردم و این تیم و مربیانی که در آن تیم فعالیت می‌کردند، زحمت زیادی برای پیشرفت من کشیدند و من بسیار مدیون آنها هستم. من با این تیم چندین قهرمانی به‌دست آوردم. این تیم آن زمان حرف اول را در استان می‌زد و حتی به جام حذفی کشور نیز رفت. حتی زمانی که در ایرانجوان بازی می‌کردم به استقلال فکر می‌کردم و به‌طور مداوم اخبار این تیم را پیگیری می‌کردم و همان‌طور که گفتم پس از دوران بازیگری به این تیم برگشتم و به مربیگیری این تیم پرداختم.
وی در مورد مشکلات فوتبال بوشهر و نوسانات آن در چند سال اخیر با بیان این‌که تعصب دیگر در فوتبال استان جایگاهی ندارد و پول جایگزین آن شده است، تصریح کرد: در زمان بازیگری وقتی یکی از مسوولان تیم کفشی برای تیم می‌خرید، این هدیه برای ارزشی زیادی داشت و اصلا به مسائل مالی فکر نمی کردم. آن زمان تعصب بر فوتبال بوشهر حاکم شده بود و مسائل مالی از اهمیت بسیار کمتری برخوردار بودند.
بازیکن سابق استقلال اهرم در ادامه گفت: هم‌اکنون در شهرستان تنگستان بیش از 80 تیم وجود دارد و مسوولان ورزشی شهرستان برای ساماندهی این تیم‌ها هیچ برنامه‌ریزی نکرده‌اند. از وقتی پول جایگزین تعصب در فوتبال شده است، بعضی بازیکنان در طول یک فصل دو تا سه بار تیم‌ خود را به‌دلیل مسائل مالی عوض می‌کنند. ‌تعداد تیم‌های که در این شهرستان فعالیت می‌کنند باید حداکثر 30 تیم است و باید از تعداد تیم‌های یاد شده کاسته شود تا هم وضعیت باشگاه‌ها بهتر شود و هم تیم‌ها بتوانند بازیکنان بهتری جذب کنند، چرا‌که وقتی بازیکنان بااستعداد در یک تیم جمع شوند، بهتر از آن است آنها در تیم‌های مختلف بازی کنند و استعدادشان به هدر برود. در نهایت به ‌نظر من تا زمانی که ارزش مسائل مالی بیشتر از تعصب باشد وضعیت فوتبال از این هم که هست بدتر می‌شود. پول در بعضی از نقاط به پیشرفت این رشته کمک‌های زیادی کرده است ولی وقتی ارزش آن از حد مورد نظر بیشتر می‌شود، ضرر‌های جبران ناپذیری به فوتبال می‌رساند. در سال‌های گذشته وقتی بازیکن با تیم خود قرارداد سه ساله می‌بست، این بازیکن تا پایان قرارداد در این تیم بازی می‌کرد اما هم‌اکنون هیات فوتبال به بازیکنان این حق را داده که آنها می‌توانند پس از پایان نیم فصل به‌دلیل مسائلی به تیم‌های دیگر بروند و این اصلا خوب نیست، هیات‌های ورزش باید برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی برنامه‌ریزی مناسبی کنند. به نظر هم هیات‌های ورزش در زمان ما نسبت به الان برنامه‌ریزی بهتری داشتند.
درویشی در مورد پیشرفت فوتبال اهرم با بیان این‌که من برای فوتبال اهرم روز‌های بدی را پیش‌بینی می‌کنم، افزود: در حال حاضر با توجه به‌ مشکلات مالی که باشگاه‌ها این شهرستان دارند، وضعیت فوتبال این شهرستان هر سال بدتر از سال قبل می‌شود و در بین تیم‌های این شهرستان تنها تیمی که توانسته بود در این سال در استان خودنمایی کند، استقلال اهرم بود ولی با مشکلات مالی زیاد این تیم نیز هم‌اکنون وضعیت مناسبی ندارد. اگر هیات فوتبال و مسوولان شهرستان تنگستان با ارائه یک برنامه مناسب تعداد تیم‌های شهرستان را کاهش دهند می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم، در غیر این‌ صورت اتفاقات بدتری برای فوتبال اهرم رخ خواهد داد.
وی در ادامه با بیان این‌که من از مسوولان ورزش استان خواهشمندم مشکلات فوتبال را حل کنند و برنامه‌ریزی مناسبی کنند، افزود: آنها باید از تیم‌های پایه شروع کنند و از این تیم‌ها به‌طورکامل حمایت کنند، چراکه زیر بنای فوتبال هر منطقه، فوتبال پایه آن منطقه است. با توجه به مسائل مالی استان، مسوولان باید از تیم‌هایی که در استان سابقه‌ طولانی داشته و قابلیت جوان‌گرایی دارند، حمایت مادی کنند تا این تیم‌ها بتوانند جوانان را تربیت کنند و هم مسوولان تیم‌ها بتوانند بدون هیچ مشکلی تیم‌داری کنند ولی اگر این اتفاق رخ ندهد فوتبال ما هیچ وقت پیشرفت نمی‌کند.

پیشکسوت فوتبال استان در مورد خاطرات خود در دوران بازیگری با بیان این‌که یکی از خاطرات من در بازی با تیم منتخب اهواز در خرم‌آباد بود؛ افزود: من آن زمان برای تیم منتخب جوانان بوشهر بازی می‌کردم و در آن بازی من دو گل زدم که یکی از آنها گل به‌خودی بود. در نهایت آن بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. این بازی برای من هم خاطره خوب و هم بد داشت.
درویشی در پایان در مورد جوانان و مردم استان با بیان این‌که من از جوانان با استعداد استان می‌خواهم تعصب به باشگاه را در اولویت قرار داده و اهمیت کمتری به مسائل مالی بدهند، افزود: اگر این جوانان تعصب را فراموش نکنند، می‌توانند به جای که به آن تعلق دارند برسند. من از همه مردم استان تشکر می‌کنم و برای آنها آرزوی سلامتی دارم. حضور آنها در عرصه ورزش باعث پیشرفت این رشته می‌شود. من از همه مردم استان می‌خواهم که با تیم‌های پایه استان همکاری لازم را داشته باشند. اینجا جا دارد که آقایان جلال غریبی، حاج مهدی چاهی‌بخش، محمد جهان‌افروزیان، ابراهیم ماحوزی، اسماعیل باغکی و محمد مهرآور تشکر کنم، چراکه آنها برای من زحمت زیادی کشیدند و من مدیون آنها هستم، چراکه آنها فوتبال را به‌طور کامل به من آموزش دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: