bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
اصغر کامیاب در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
به سراغ پیشکسوتان فوتبال بوشهر که زحمت زیادی برای برای پیشرفت این رشته در استان کشیده‌اند، برود. کسانی که تعصب را در اولویت قرار می‌دادند و پول در زندگی آنها اهمیت چندانی نداشت.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: پیشکسوتان بخش مهمی از تاریخ فوتبال را تشکیل می‌دهند؛ خاطرات و تجربیان آنها همشیه خوانندگان زیادی داشته است. حرف‌های که می‌تواند باعث پیشرفت جوانان چه در فوتبال و چه در زندگی شود. چنانکه در شماره‌های گذشته شاهد بودید بامداد جنوب تصمیم گرفته است، در آخرین ماه سال، به سراغ پیشکسوتان فوتبال بوشهر که زحمت زیادی برای برای پیشرفت این رشته در استان کشیده‌اند، برود. کسانی که تعصب را در اولویت قرار می‌دادند و پول در زندگی آنها اهمیت چندانی نداشت. یکی از این بازیکنان بزرگ، اضغر کامیاب سرمربی فعلی شاهین بوشهر است که سابقه بازیکنی در این تیم را نیز دارد. وی در دوران بازیگری خود همچنین در تیم‌هایی چون ملوان بوشهر و پاس نیز بازی کرده است. کامیاب پس از اتفاقاتی تلخی که برای شاهین افتاد، توانست به این تیم جان تازه‌ای بدهد و نام آن را دوباره بر سر زبان‌ها آورد.
 اصغر کامیاب در گفت‌‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در نوجوانی فوتبال را به‌طور حرفه‌ای شروع کردم، افزود: در همان سال‌ها به تیم پاس بوشهر پیوستم و فوتبال را در آنجا ادامه دادم. حدود 10 سال در این تیم فعالیت کردم و لحظات خوبی را در آن سپری کردم. بعد از این تیم به‌دلیل سربازی، به تیم ملوان بوشهر پیوستم و تا پایان دوران سربازی در این تیم فعالیت کردم. بعد از ملوان به تیم شاهین بوشهر رفته و تا پایان دوران بازیگری در این تیم ماندم. وی در مورد حضور خود در تیم شاهین بوشهر با بیان این‌که، واقعا دوران خوبی را در این تیم سپری کرده است، افزود: آن زمان بازیکنانی خوبی در این تیم بازی می‌کردند و از این‌که جزئی از پیشکسوتان این باشگاه هستم به خود افتخار می‌کنم و از انتخاب شاهین به‌ هیچ عنوان پشیمان نیستم.

 سرمربی فعلی شاهین شهرداری در مورد حضورش در عرصه مربیگری با بیان این‌که پس از پایان دوران بازیگری در دوره مربیگری شرکت کردم، افزود: پس از اتمام این کلاس‌ها مربیگری را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردم. در زمانی که آقای کللی‌فرد سرمربی تیم شاهین بوشهر در لیگ دسته 2 بود، من دستیار وی در آن تیم بودم. پس از صعود شاهین به لیگ برتر من دستیار آقایان محمود یاوری، فیروز کریمی، درخشان و اکبر میثاقیان بودم و از آنها چیزهای زیادی آموختم. پس از استعفای درخشان من به‌طور موقت سرمربی تیم شاهین شدم ولی این تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد. البته پس از گذشته سه سال دوباره سرمربی شاهین شدم و هم‌اکنون با این تیم توانسته‌ایم به مرحله دوم لیگ دسته دو صعود کنیم. کامیاب در مورد خاطرات خود در دوران بازیگر و مربیگری گفت: من خاطرات زیادی در دوران بازیگری دارم و مهم‌ترین و بهترین خاطره من در آن دوران دعوت شدن به تیم ملی نوجوانان ایران بود. در دوره مربیگری هم بهترین خاطره‌ام صعود شاهین به لیگ برتر است و بازیکنان در آن زمان برای این صعود زحمت زیادی کشیدند و واقعا آن روز را فراموش نمی‌کنم.

 بازیکن سابق شاهین در مورد نوسانات فوتبال در استان بوشهر با بیان این‌که متاسفانه این نوسانات ضررهای زیادی به فوتبال بوشهر وارده کرده است، تصریح کرد: برای حل این مشکلات باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم ولی اگر از قبل اقدامات لازم را آنجام می‌دادیم شاید الان وضعیت فوتبالمان بهتر از این بود. البته مسائل مالی هم در ایجاد این مشکلات بی‌تاثیر نبوده است. اگر حمایت از تیم‌ها بهتر شود و مسائل مالی آنها حل شود آن موقع می‌توان شاهد پیشرفت فوتبال در بوشهر باشیم. البته جای دارد از مسوولان ورزش استان تشکر کنم، چراکه‌ امسال آنها کمک‌های زیادی به ما کرده‌اند و همین حمایت باعث شده است که تیم شاهین ‌اکنون به مرحله دوم مسابقات لیگ دو صعود کند. امیدوارم این کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد. پیشکسوت فوتبال در مورد جوانان بوشهر با بیان این‌که بوشهر همیشه یکی از قطب‌های فوتبال کشور است، یادآور شد: در استانمان واقعا جوانان با استعدادی داریم و اگر برنامه‌ریزی مناسبی بر روی آنها داشته باشیم می‌توان به آینده فوتبال بوشهر امیدوار بود. ولی اینجا یک مساله مهم است آن هم این‌ است که بازیکنان جوان هم باید خود در این راه پیشقدم باشند و اگر آنها می‌خواهند در این فوتبال به جایی برسند، باید سعی و تلاش خود را بیشتر کنند.

 در غیر این‌صورت نمی‌توانند در این رشته موفقیتی به‌دست آورند. کامیاب در مورد حضور شاهین شهرداری در مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دو با بیان این‌که بازیکنان ما با تمام قوا در این مرحله حاضر می‌شوند، یادآور شد: تمرینات تیم در این هفته‌ها به‌خوبی برگزار شده است. با وجود این‌که ما برای موفقیت در این گروه کار بسیار سختی در پیش داریم ولی من به این بازیکنان ایمان دارم و مطمئنم که پتانسیل صعود از این مرحله را داریم. سرمربی شاهین شهرداری در پایان با بیان این‌که از همه مردم استان تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: آنها حتی در بدترین لحظات هم از تیم ما حمایت کرده‌اند و این باعث افزایش روحیه بازیکنان شاهین شده است. امیدوارم مردم بوشهر در مرحله دوم مسابقات هم به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند. اینجا جای دارد از تمامی مربیان خود تشکر کنم، چراکه آنها برای من زحمت زیادی کشیدند و من به آنها مدیون هستم. لیگ برتر باید خرداد‌ماه آغاز شود بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان این‌که برنامه لیگ برتر و تیم ملی را تا آغاز جام جهانی کلمبیا به فدراسیون فوتبال داده است، می‌گوید طبق این برنامه لیگ برتر خردادماه آغاز می‌شود و تا جام جهانی باید یک اردوی خارجی و یک تورنمنت در تهران داشته باشیم. محمد ناظم‌الشریعه با اشاره به جلسه امروزش با سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال گفت: این جلسه درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال تا آغاز جام جهانی 2016 کلمبیا بود. برنامه این رقابت‌ها را به‌طور کامل ارائه کردم و فقط افتخاری باید درباره این برنامه و چگونگی اجرای آن با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کند. برای ما برگزاری این اردو بسیار مهم است. البته پاداش بازیکنان را هم پیگیری کردم، چراکه آنها زحمت کشیدند و باید از آنها تقدیر شود. وی درباره جزئیات این برنامه نیز گفت: از اول اردیبهشت‌ماه اردوی تیم ملی آغاز می‌شود. 

طبق این برنامه لیگ فوتسال از ابتدای خرداد‌ماه آغاز می‌شود و نیم فصل این مسابقات اواسط تیرماه و قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا به پایان می‌رسد. پس از این مسابقات هم جام جهانی فوتسال آغاز می‌شود. برای ما قهرمانی تاسیسات در لیگ قهرمانان آسیا و حضور قدرتمندش بسیار مهم است. سرمربی تیم ملی افزود: پس از لیگ قهرمانان درخواست یک اردو در اسپانیا را دادیم و پس از آن و در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی خواهان برگزاری یک تورنمنت چندجانبه با تیم‌های صدرنشین رنکینگ فیفا مانند ایتالیا، روسیه، برزیل، اسپانیا هستیم. البته می‌توانیم با تیم‌هایی مانند آرژانتین که مشابه تیم ملی برزیل هستند، دیدار کنیم. افتخاری و کفاشیان درباره برگزاری این اردو صحبت خواهند کرد و پس از آن مشخص می‌شود تا چه حد برنامه‌های ما قابل اجراست. 
ناظم‌الشریعه در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر لیگ فوتسال دیگر به مدت 9 ماه تعطیل نخواهد بود، یادآور شد: ما خواهان برگزاری لیگ هستیم. لیگ پویا منجر به داشتن تیم ملی آماده می‌شود. می‌توانیم تا نیم فصل بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کنیم. وی درباره این‌که رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال بارها اعلام کرده‌اند که با کمبود نقدینگی و اعتبار مواجه هستند، تاکید کرد: این صحبت‌ها همیشه وجود دارد اما باید این را در نظر بگیریم که ما فعلا قهرمان آسیا هستیم و علی کفاشیان هم ریاست کمیته فوتسال آسیا را در اختیار دارد. باید نگاه‌مان نسبت به گذشته فرق داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: