bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
داور برنامه دستپخت شبکه یک در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
داور برنامه دستپخت شبکه یک در ادامه با بیان این‌که برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شناسایی استعدادها کمک شایانی می‌کند و سبب می‌شود در بوشهر و کشورمان آشپزهای نمونه و خوبی داشته باشیم، یادآور شد: در کل، این جشنواره بسیار مثمر ثمر بود و ...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی:
 18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه سعادت است که به‌عنوان «روز بوشهر» نامگذاری شده است. این در حالی است که این هفته با به صدا درآمدن زنگ مدرسه تاریخی سعادت بوشهر آغاز و تا 18 اسفند ادامه خواهد داشت.
 از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته، برپایی جشنواره‌های ایده‌های ناب بود که از 12 تا 14 برگزار شد و برگزاری جنگ‌های شادی از دیگر برنامه‌های این هفته است که هر شب راس ساعت 8 برای شهروندان بوشهری به اجرای موسیقی و برنامه‌های متنوع دیگر می‌پردازد. در شب نخست جنگ شادی شبانه شهرام اسلامی روان‌شناس تخصصی کودک برای حاضران سخنرانی کرد و گروه موسیقی بمباسی نیز به اجرای زنده برای حاضران پرداخت. همچنین 20 غرفه بازی بومی محلی در محل پارک شورا از جمله برنامه‌هایی بود که در آنها بازی‌های بومی و محلی بوشهر به نمایش درآمده است.
روز گذشته (14 اسفندماه) برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی و مراسم آیینی بوشهر راس ساعت 15:00 در پارک شورا برگزار شد که با استقبال انبوهی از شهروندان روبه‌رو شد. برای مشاهده کیفیت برگزاری مراسم به محل برپایی جشنواره محلی غذا رفتیم و با داور برنامه دستپخت شبکه یک گفت‌وگو کردیم. 

معین معینی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره برگزاری این جشنواره چیست و کیفیت جشنواره را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: برنامه خوبی بود و امیدوارم این‌گونه جشنواره‌ها هر سال برگزار شوند، چراکه من این پتانسیل را در استان بوشهر می‌بینم.
وی با بیان این‌که تنوع غذایی در بوشهر بسیار زیاد است، در خصوص شرکت‌کننده‌های این جشنواره خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه جشنواره، شرکت‌کننده‌های جوان آن بود که نشان از علاقه بوشهری‌ها به غذاهای بومی و محلی‌شان داشت و این امر به نوبه خود قابل تحسین است. 
داور برنامه دستپخت شبکه یک در ادامه با بیان این‌که برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شناسایی استعدادها کمک شایانی می‌کند و سبب می‌شود در بوشهر و کشورمان آشپزهای نمونه و خوبی داشته باشیم، یادآور شد: در کل، این جشنواره بسیار مثمر ثمر بود و کمک می‌کند تا غذاهای خوشمزه و بومی بوشهری‌ها را نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی معرفی کنیم و من امیدوارم در آینده در راستای غذاهای فرنگی و توریستی با بهره گرفتن از 17 سال تجربه و سابقه در کشورهای خارجی با بوشهری‌ها همکاری داشته باشم. 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای آشنایی و ارتباط بیشتر با داور برنامه دستپخت می‌توانند به شبکه اینستاگرام وی با نام معین معینی و به وبسایت www.chefmoin.com مراجعه کنند یا با شماره 09128186516تماس برقرار کنند. 
در ادامه به سراغ کارشناس صنایع غذایی و نفر دوم هیات داوری جشنواره رفتیم و نظر او را درباره نحوه برگزاری جشنواره جویا شدیم. 
زهرا خسروزاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که شرکت‌کننده‌ها از کدام مناطق بودند، گفت: شرکت‌کننده‌ها علاوه بر بوشهر از مناطق مختلف استان همچون تنگ ارم، برازجان، گناوه و ... در جشنواره حضور داشتند که تعداد آنها به‌طور تقریبی 50 نفر بود. 
خسروزاده با بیان این‌که جشنواره از تنوع غذایی بالایی برخوردار بود و شامل غذاهای بومی-محلی مانند قلیه میگو، قلیه ماهی، گمنه (للک)، لخ لخ ماهی (دمپخت ماهی)، اشکنه و پلوشکر با قیمه و ... بود، افزود: دسرهایی همچون رنگینک، حلوا خرمایی، حلوا آردی و حلوا انگشتی در جشنواره ارائه شده بود که جشنواره راس ساعت سه برگزار شد اما به‌علت داوری اندکی به درازا انجامید. 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که چه کسانی به‌عنوان برگزیده از سوی هیات داوران انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: نفر اول خانم افلاکی با غذای «مای هُدم» شد که غذای وی علاوه بر طعم عالی، تزئین بسیار جالبی داشت. نفر دوم خانم مینا لالانی با غذای شکرپلو با قیمه بوشهری و نفر سوم با تنداز ماهی سه برگزیده جشنواره بودند.
این کارشناس تغذیه و نفر دوم هیات داوران درباره هدف اصلی برگزاری این جشنواره و سازمان هایی که در برپایی آن مشارکت داشتند، یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری جشنواره آشنایی نسل جدید با غذاهای بومی-محلی است که قابل مقایسه با غذاهای فست‌فودی نیست و از آنجا که نسل جدید با این‌گونه غذاها آشنایی آنچنانی ندارند، یکی از فواید و پیامدهای برگزاری این جشنواره بود و در برپایی این جشنواره، امور فرهنگی شهرداری، شرکت تعاونی گسترجنوب و باشگاه ورزشی نشاط مشارکت داشتند. 
این روزها شور و شعف و جنب و جوش بسیاری میان شهروندان بوشهری موج می‌زند و پس از مدت‌ها با نزدیک شدن به عید نوروز، شادی سراغ بوشهری‌ها آمد و در حالی است که برنامه‌های هفته بوشهر تا 18 اسفند ادادمه دارد و انتظار می‌رود شهروندان برای هر چه منظم‌تر برگزار شدن مراسم‌های مختلف به یاری متولیان برگزاری بشتابند.


برچسب ها: جامعه ، غذا ، معینی ، مسابقه
نام:
ایمیل:
* نظر: