bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
ایمان دشتی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
ایمان دشتی، کاپیتان سابق شاهین بوشهر که سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان کشور را در کارنامه دارد و درخشش وی در بازی با اسقلال تهران در بوشهر هرگز از یادمان نخواهد رفت.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: پیشکسوتان فوتبال بوشهر در سال‌های گذشته لحظات بسیار خاطره‌انگیزی برای ما ایجاد کرده‌اند. صحنه‌هایی که سال‌های زیادی در ذهن ما ماندگار می‌ماند. آنها در زمین فوتبال با عشق و تعصبی که به باشگاه خود داشتند بازی می‌کردند و به مسائل مالی توجه‌ای نمی‌کردند. بامداد جنوب امروز به سراغ کاپیتان باتعصب شاهین بوشهر رفته است. کسی که سال‌ها یسال در این تیم فعالیت کرده و لحظات شیرینی برای ما رقم زده است.
ایمان دشتی، کاپیتان سابق شاهین بوشهر که سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان کشور را در کارنامه دارد و درخشش وی در بازی با اسقلال تهران در بوشهر هرگز از یادمان نخواهد رفت. او به مدت چندین سال کاپیتان تیم شاهین بوشهر بود و هم‌اکنون درستیار کامیاب در این تیم است.

ایمان دشتی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این همانند دیگر فوتبالیست‌های بوشهر فوتبال خود را از زمین‌های خاکی جبری شروع کردم، افزود: فوتبال را در تیم گسار به‌طور رسمی شروع کردم. همان سال به تیم منتخب نوجوان استان دعوت شدم که در همان مقطع نیز به تیم ملی نوجوان کشور دعوت شدم. در سال‌های بعد به تیم منتخب جوانان بوشهر دعوت شدم و چند سالی هم در این تیم فعالیت کردم. با این تیم به فینال منتخب‌های سراسر کشور رفتیم و در آن مسابقات به‌رغم شایستگی مقام دوم را به‌دست آوردیم. در سال 70 به تیم شاهین بوشهر پیوستم و چندین سال در خدمت این تیم بودم. یک سالی به‌عنوان یار کمکی به تیم ابومسلم خراسان رفتم و همان سال با این تیم به لیگ آزادگان صعود کردیم.
وی در مورد حضور خود در تیم شاهین با بیان این‌که من سال‌ها در این تیم فعالیت کردم و در برهه‌ای نیز کاپیتان این تیم بودم، تصریح کرد: من با این تیم لحظات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کردم ولی خوشبختانه در این چند سالی که در این تیم بودم مدام در حال صعود بودیم. با این تیم از لیگ استان به لیگ 3، لیگ 2، لیگ 1 و در نهایت به لیگ برتر صعود کردیم. صعود به لیگ برتر بهترین لحظه در زندگی من و بهترین خاطره در دوران حضورم در تیم شاهین بود. در صعود به لیگ برتر نه تنها بازیکنان، بلکه کادر فنی هم زحمت زیادی کشیدند. البته یکی دیگر از خاطرات من از این تیم، بازی پلی‌آف با تیم شهرداری تبریز در تبریز بود که آن بازی را با نتیجه دو بر یک بردیم و در بازی برگشت هم در بوشهر نتیجه مطلوبی گرفتیم و به لیگ برتر صعود کردیم.
بازیکن سابق شاهین در مورد بازی خاطره‌انگیز شاهین با استقلال تهران در بوشهر با بیان این‌که این بازی هم یک بازی شیرین بود، یادآور شد: این بازی در آخرین چهارشنبه سال برگزار شد و بعد از بازی شور و شوق مردم بوشهر به‌خاطر برد شاهین در این بازی تا دو هفته طول کشید. تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی به ورزشگاه آمده بودند و ورزشگاه کاملا پر شده بود. در آن بازی تیم ما یکی از بهترین بازی‌های خود را به نماشی گذاشت و توانستیم تیم قدرتمند استقلال را در ضربات پنالتی شکست دهیم و آنها را از دور مسابقات حذف کنیم.
پیشکسوت فوتبال بوشهر در مورد افت و خیزهای فوتبال بوشهر در سال‌های اخیر با بیان این‌که دلیل اصلی این مشکلات مدیریت نامناسب فوتبال ما است، افزود: استان بوشهر واقعا جوانان بااستعدادی دارد. در دوره ما واقعا بازیکنان خوبی بودند که اکثرا به تیم ملی دعوت می‌شدند. متاسفانه چندین سال است که روی جوانان این شهر سرمایه‌گذاری نشده است و این بازیکنان مجبور بودند به استان‌های دیگر بروند و در تیم‌های آن استان‌ها بازی می‌کردند. همین حالا چندتا از بازیکنان بااستعداد ما در تیم‌های پرسپولیس، فجر سپاسی و ملوان بازی می‌کند و ما نتوانستیم روی این بازیکنان سرمایه‌گزاری کنیم و هم‌اکنون به مشکل برخورده‌ایم، این به مدیریت فوتبالی مسوولان ما برمی‌گردد که باید سعی و تلاش خود را بیشتر کنیم تا تیم‌های بهتری را راهی مسابقات کنیم. خوشبختانه این استعداد و پتانسیل در بوشهر وجود دارد.

دشتی در مورد حمایت نه‌ چندان مناسب مسوولان از برخی تیم‌های استان با بیان این‌که این مشکل به مسوولان ورزش استان برمی‌گردد، ادامه داد: استان بوشهر از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد. نفت، گاز و گمرکی ما داریم هیچ استانی ندارد. متاسفانه پول استان ما برای تیم‌های تهرانی فرستاده می‌شود. پس از سال‌ها پارس جنوبی دست به کار بزرگی زد و از تیم شاهین حمایت کرد و این تیم با حمایت پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد. ما می‌توانستیم از پارس جنوبی برای اسپاسرینگ باشگاه‌های بوشهر استفاده کنیم و اگر این اتفاق باز هم می‌افتاد قطعا ما یک تیم در لیگ برتر هم‌اکنون داشتیم. تیم ایرانجوان هم نتایج خوبی در لیگ یک کسب کرده است و مسولان باید از لحاظ مالی مشکلات این تیم را حل کنند. همان‌طور که می‌دانید تماشاگران بوشهری همیشه به ورزشگاه می‌آمدند و حمایت می‌کردند ولی هم‌اکنون این‌طور نیست و باید مسولان راه‌حلی را برای این مشکلات پیدا کنند چراکه حق فوتبال ما بیشتر از این حرف‌ها است. این سرمایه استان ماست و مسولان باید سهمیه ورزش را جدا کنند و باید برای تیم‌ها خرج کنند، تا فوتبال بوشهر دوباره به روزهای خوب خود برگردد.
مربی شاهین در مورد جوانان بوشهر با بیان این‌که خوشبختانه الان فوتبال به شکلی درآمده است که تمام نگاه‌ها به جوانان است، تصریح کرد: جوانان ما به راحتی می توانند به جای که حقشان است برسند. برای مثال مهدی طارمی سال‌ها در بوشهر فعالیت می‌کرد و هم‌اکنون یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس تهران و تیم ملی ایران است. جوان باید تلاش کنند تا بتوانند خود را نشان دهند. 
وی در دوره مربیگری خود گفت: من دوره مربیگری خود را در سایپای برازجان شروع کردم که در لیگ 3 فعالیت می‌کرد. بعد از آن به کلاس‌های مربیگری رفتم و درجه‌B  و درجه A مربیگری را کسب کردم. سالی که شاهین از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد من نیم فصل اول آن مسابقات در خدمت این تیم بودم ولی به‌دلیل مشکلات آن اتفاق‌های تلخ رخ داد. هم‌اکنون هم دستیار آقای کامیاب در تیم شاهین شهرداری هستم و در حال کسب تجربه از وی هستم تا بتوانیم در آینده سرمربی این تیم شوم.
دشتی در پایان در مورد مردم استان با بیان این‌که ما همیشه شرمنده مردم فوتبال دوست استان هستیم، افزود: آنها همیشه حامی بوده‌اند. تیم شاهین روز شنبه بازی سختی را در پیش دارد و امیدوارم با حمایت و شور و شوق این تماشگران بتوانیم 3 امتیاز بازی را کسب کنیم راه خود برای صعود به لیگ یک هموار کنیم. من امیدوارم سال جدید برای آنها سال بسیار پر برکتی باشد. این‌جا جا دارد از خبرنگاران، مطبوعات و رسانه تشکر ویژه‌ای کنم، چراکه در سرما و گرما در بازی‌ها شرکت می‌کردند. 
سقوط قرمزها به رتبه چهارم
بامداد جنوب: تراکتورسازی با انجام یک بازی بسته و حسابگرانه موفق به متوقف کردن پرسپولیس در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر شد و خود را به جمع بالانشین‌های لیگ نزدیک‌تر کرد.
پرسپولیس در این بازی ابتدا با تلاش رامین رضائیان (12) به گل رسید اما ضربه ایران‌پوریان(38) بازی را به تساوی کشاند. پرسپولیس با این تساوی 36 امتیازی شد و یک پله سقوط کرد. تراکتور هم با 32 امتیاز به رده ششم صعود کرد.
محسن بنگر کاپیتان پرسپولیس در دقیقه 48 خطای شدیدی روی محمد ایران‌پوریان انجام داد که باید با کارت قرمز داور جریمه می‌شد. این خطا منجر به ایجاد تشنج در این دقیقه از بازی و واکنش بد هواداران و پرتاب نارنجک به سمت نیمکت تراکتورسازی شد.
محمدرضا دروازه‌بان تراکتورسازی با وجود یک گل خورده 4 واکنش نجات‌بخش داشت و در کسب این تساوی تاثیر زیادی از خود نشان داد.
 شرح گل
حرکات هماهنگ پرسپولیسی‌ها درون محوطه جریمه در نهایت با پاس فرشاد احمدزاده برای رامین رضاییان همراه شد که این‌بار او این فرصت را از دست نداد تا تیمش برابر تراکتور با یک گل پیش بیفتد.
روی یک ضربه ایستگاهی، سوشا مکانی توپ را دفع کرد اما در برگشت این کاپیتان تراکتورسازی بود که توپ را به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا بازی با تساوی همراه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: