bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در مراسم اعتکاف بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصدشان جوانان هستند.
 حجت‌الاسلام غلامرضا سروستانی ظهر امروز در مراسم اعتکاف شهرستان دیر با بیان اینکه این مراسم فرصتی برای خدایی شدن است اظهار داشت: شرکت در مراسم اعتکاف قلب‌ انسان‌ها بسوی خدایی شدن هدایت می‌شود و انسان را از بسیاری از مشکلات دور می‌کند.

وی مصون مانده انسان از ناهنجاری‌های اجتماع را مهم‌ترین اثرات مراسم اعتکاف دانست و گفت: شرکت کنندگان در مدت سه روز با راز و نیاز با خداوند متعال از دنیای مادی دور می‌شوند با نزدیک شدن به خدای متعال خود را از ناهنجاری‌های اجتماعی مصون می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتکاف تا غروب شنبه چهارم اردیبهشت  ادامه دارد گفت: همزمان با فرا رسیدن 13 رجب، زادروز خجسته و با سعادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) و آغاز ایام البیض ، 183 مسجد در سراسر استان بوشهر، میزبان معتکفان شده‌اند.

سروستانی با اشاره به اینکه در مراسم اعتکاف بیش از 13 هزار نفر شرکت کرده‌اند بیان کرد: امسال 13 هزار و 400 نفر از مردم استان بوشهر در آئین اعتکاف شرکت کردند که رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح زلال با قرآن در مساجد استان بوشهر بیان کرد: در مراسم اعتکاف امسال برای سومین سال پیاپی در مساجد طرح زلال با قرآن برگزار می‌شود و معتکفان از آن بهره می‌برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه در آیین اعتکاف امسال 390 برنامه متنوع قرآنی در سطح مساجد برگزار می‌شود افزود: در آیین اعتکاف 450 مربی و مرتل قرآنی با در اجرای طرح‌های قرآنی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می‌کنند.
برچسب ها: فرهنگ ، اعتکاف ، مسجد
نام:
ایمیل:
* نظر: