bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
بوشهری‌ها در ورزش‌های معلولان و جانبازان همیشه پای ثابت تیم ملی بوده‌اند و در برخی رشته‌های خاص مانند دو و میدانی و فوتبال هفت‌نفره شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.
بامداد24: بوشهری‌ها در ورزش‌های معلولان و جانبازان همیشه پای ثابت تیم ملی بوده‌اند و در برخی رشته‌های خاص مانند دو و میدانی و فوتبال هفت‌نفره شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند. 
در بازی‌های آسیایی گذشته فوتبال هفت‌نفره را به بوشهری‌های آن می‌شناختند و این خود نشان‌دهنده قدرت بوشهری‌ها در ورزش‌های پاراالمپیکی است.

دو روز قبل پایگاه رسمی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از توزیع ۴۳۵۰ سهمیه در ۲۳ رشته ورزشی خبر داد و اعلام کرد: این مسابقات در ۲۳ رشته ورزشی برگزار می‌شود و در نهایت منجر به توزیع ۴۳۵۰ سهمیه حضور در رقابت‎های پارالمپیک ۲۰۱۶ خواهد شد. رقابت‌های کسب سهمیه تا اوت ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد و پس از آن اسامی نهایی شرکت‌کنندگان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ اعلام می‌شود.

پس از آن و در همین زمینه دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص رویدادهای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2016 گفت: رشته‌های تیراندازی، تیر‌و‌کمان، وزنه‌‌برداری، فوتبال هفت‌نفره، والیبال نشسته مردان، دو و میدانی و جودو به‌صورت مستقیم مورد حمایت کمیته ملی پاراالمپیک قرار دارند و این حمایت بر اساس اولویت مدال‌آوری این رشته‌ها تعیین شده است.

برجسته خاطر‌نشان کرد: به‌غیر از یک سهمیه در رشته تیراندازی تپانچه بادی از طریق ساره جوانمردی که از مسابقات قهرمانی جهان آلمان درسال گذشته به‌دست آمد و نیز سهمیه والیبال نشسته مردان (از مسابقات جهانی لهستان) و والیبال نشسته زنان (از مسابقات پاراآسیایی اینچئون)، برای سایر رشته‌ها باید کسب سهمیه شود و البته در مورد فوتبال هفت‌نفره با توجه به کارشکنی کشور برگزار‌کننده مسابقات قهرمانی جهان، انگلستان و از دست رفتن بخت کسب سهمیه از این رقابت‌ها، حضور تیم فوتبال هفت‌نفره ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه افزود: به‌غیر از رشته‌های یاد‌شده، یک سری رشته‌های دیگر نیز هستند که مورد حمایت فدراسیون‌ها قرار دارند و از طرف این فدراسیون‌ها تلاش می‌شود تا نمایندگان ایران در رقابت‌هایی که برای کسب سهمیه مشخص شده، شرکت کنند و در صورت کسب سهمیه و بررسی شرایط آنها از سوی کمیته ملی پارالمپیک، به جمع رشته‌های اعزامی می‌پیوندند.

وی گفت: از جمله این رشته‌ها می‌توان به فوتبال پنج‌نفره و گلبال از فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و بسکتبال با ویلچر و تنیس روی میز از فدراسیون جانبازان و معلولین اشاره کرد.

برجسته تصریح کرد: سایر رشته‌هایی که در اولویت مدال‌آوری نیستند، اگر بتوانند از طریق شرکت در مسابقات و یا کسب سهمیه‌های ویژه، مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک را دریافت کنند، چنانچه از شرایط کیفی خوبی برخوردار باشند، به جمع رشته‌های اعزامی خواهند پیوست.

معاون کمیته فنی پارالمپیک در پایان گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران حداکثر زمانی را که برای کسب سهمیه از سوی فدراسیون‌های بین المللی اعلام شده است، برای مشخص‌کردن ترکیب نهایی کاروان مد نظر دارد و باید گفت شانس و فرصت از هیچ ورزشکاری برای قرار گرفتن در ترکیب تیم‌های اعزامی به بازی‌های پارالمپیک گرفته نمی‌شود.

بازی‌های پاراالمپیک 2016 ریو، از 7 تا 18 سپتامبر (16 تا 27 شهریورماه سال 95) با حضور 4350 ورزشکار از 178 کشور جهان برگزار خواهد شد.

شهرام حیدری
نام:
ایمیل:
* نظر: