bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
درخشش بازیکنان بوشهری در لیگ‌های کشوری
شرایط مالی بد نمایندگان استان ما موجب شده است که این بازیکنان بااستعداد برای ادامه فوتبال خود به شهرهای دیگر کوچ کنند و تیم آن شهر‌ها بازی کنند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: بوشهر را می‌توان یکی از بازیکن‌ساز‌ترین استان‌های کشور در رشته فوتبال نامید، چراکه در سال‌های اخیر بازیکنان خوبی از این استان به تیم‌های حاضر در لیگ برتر رفته‌اند و هم‌اکنون یکی از موثرترین بازیکنان این تیم‌ها هستند مثل مهدی طارمی و حسین ماهینی اما به غیر از این دو بازیکن، بازیکنان دیگری هم هستند که در دو سال اخیر این‌قدر خوب ظاره شده بودند که چشم‌ها را به سوی خود جذب کردند و در حال حاضر نیز بازیکنان بوشهری به بهترین نحو ممکن به بعضی از تیم‌های لیگ یک کمک می‌کنند و بعضی از این تیم‌ها موفقیت‌های خود را مدیون درخشش این بازیکنان می‌دانند. چه بسا اگر این بازیکنان همچنان در بوشهر می‌ماندند و در تیم‌های بوشهری فوتبال خود را ادامه می‌دادند هم‌اکنون وضعیت فوتبال بوشهر به این شکل نبود.
برای همین تصمیم گرفته‌ایم درباره بعضی از بازیکنان شاغل در لیگ یک و لیگ برتر مطلبی بنویسیم تا بدانیم که آنها به چه شکلی به این جایگاه رسیده‌اند. در همین راستا به سراغ یکی از کارشناسان فوتبال بوشهر رفتیم.
فاضل قنبرپور در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که بازیکن حاضر در لیگ‌های کشور، همه بازیکنان بااستعداد و خوبی هستند که در سال‌ها گذشته خودشان را ثابت کنند، افزود: شرایط مالی بد نمایندگان استان ما موجب شده است که این بازیکنان بااستعداد برای ادامه فوتبال خود به شهرهای دیگر کوچ کنند و تیم آن شهر‌ها بازی کنند. چه بسا اگر شرایط حضور آنها در تیم‌های بوشهری فراهم می‌شد، هم‌اکنون تیم‌های ما از موقعیت بهتری در لیگ‌های کشوری برخوردار بودند ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
حسین موجی، مدافعی بااخلاق
حسین موجی یکی از بهترین و بااخلاق‌ترین بازیکنان یک دهه اخیر استان بوشهر است که متاسفانه به حق خود در فوتبال نرسید و مجبور شد برای بهبود شرایط مالی و زندگی از ایرانجوان جدا شده و راهی مس شود. او یک مدافع بسیار خوب است که توانایی بازی کردن در چند پست را دارد که این پست‌ها شامل، مدافع راست، مدافع وسط و هافبک دفاعی است. موجی در تیم مس رفسنجان به‌عنوان آچار فرانسه میشو، سرمربی کروات مس خوانده می‌شود، چراکه که در هر نقطه‌ای که آنها در آن دچار مشکل شود وی را در آن نقطه بازی می‌دهند، ناگفته نماند که حسین موجی روی توپ‌های هوایی بسیار خوب کار می‌کند.
موجی حتی در ابتدای فصل با استقلال اهواز قرارداد بست و قرار بود این بازیکن در لیگ برتر بازی کند اما شرایط مالی بد تیم اهوازی باعث شد تا او از این تیم جدا شود و در نهایت به تیم مس بپیوندد و توانایی خود را در لیگ یک نشان دهد در حالی که توانایی بازی در لیگ برتر را دارد.
رضا سلیمانی، آقای پاس گل
 رضا سلیمانی، جوان دیروز و با تجربه امروز است. وی مدافع چپ خوش تکنیک و سرعتی سال گذشته ایرانجوان و مس رفسنجان بود که به همراه غلام دلگرم به تیم آلومینیوم اراک رفت و شرایط مالی خوب این باشگاه باعث شد در این تیم با خیال راحت بازی خود را ادامه دهد. او در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و با وجود این‌که چند بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما او بازیکنی خوب، با اخلاق و بدون ‌حاشیه‌ است، او در سال‌های گذشته با تیم شاهین در لیگ برتر حضور داشت و برای این تیم بازی کرد ولی حقیقت آنست که به حق خود در فوتبال نرسیده است.
رضا سلیمانی یک بازیکن سرعتی با ضربه‌های انفجاری است و یکی از خصوصیات مثبت وی که امسال در بازی‌هایش برای تیم آلومینیوم به چشم آمد، فرار‌هایش از کناره‌ زمین و ارسال‌هایی که به گل تبدیل شده است، بود. رضا همیشه در فوتبال بی‌حاشیه و بی‌سر و صدا کار کرده است. وی همواره در سال‌های گذشته یکی خوب‌های فوتبال ما بوده است و در سن 26 سالگی یک بازیکن باتجربه محسوب می‌شود.
شاهرخ غلامرضا‌پور، تاثیر گذار در هر بازی
شاهرخ غلامرضاپور پدیده دو سال اخیر فوتبال بوشهر است که در ایرانجوان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و برای گذران خدمت مقدس سربازی راهی شیراز و تیم فجر شد هم‌اکنون شش بازیکن بوشهری در آن فعالیت می‌‌کنند. وی یک بازیکن سرعتی است که توانایی بازی در بال چپ و راست را دارد. در ایرانجوان و در سالی که مهدی طارمی در این تیم درخشید، او هم بازی‌های درخشانی انجام داد و 9 گل به ثمر رساند و به‌عنوان یک بازیکن خوب و سرعتی در این تیم به‌شمار می‌رفت. شاهرخ بازیکنی است که من فکر می‌کنم بعد از پایان دوران سربازی تیم‌های بزرگ لیگ برتری به‌دنبال وی می‌آیند.
شرایط غلامرضاپور طوری است که با توجه به استایل و فیزیک، سرعت خوب و حفظ توپ بالا می‌تواند در هر تیمی موفق باشد. وی یکی بوشهری‌های موفق در تیم فجر است و به شخصه من امیدوارم که فجر با همین بازیکنان به لیگ برتر صعود کند.
میلاد شعبانلو، جباری آینده استقلال
میلاد شعبانلو بازیکن بااستعداد است که در سال‌‌های گذشته در تیم استقلال بوشهر بازی می‌کرد و با نمایش‌های تکنیکی خود تیم‌های بزرگ به سمت او رفتند و سرانجام به اسقلال تهران رفت، هر چند دیر بود، ولی در نهایت مظلومی به‌دلیل محرومیت و مصدومیت بازیکنان، به میلاد این فرصت را داد که در بازی با فولاد به‌عنوان بازیکن تعویضی، دقایقی به میدان برود. شاید اگر اول فصل شعبانلو به تیم دیگری می‌رفت، خیلی برای او بهتر بود ولی در استقلال ماند صبوری کرد و بسیاری این اعتقاد را دارند که او می‌تواند جانشین مجتبی جباری در این تیم باشد ولی برای بحث‌ها خیلی زود، چراکه میلاد جوان است و خیلی مانده که بتوان درباره وی قضاوت کرد. این بازیکن نشان داده است که در این تیم پیشرفت خواهد کرد.
او هم‌اکنون در استقلال تهران، یکی از بهترین تیم‌های ایران بازی می‌کند و لیاقت آن را دارد. امیدوارم روزی برسد که شعبانلو در استقلال جا بی‌افتد و به‌عنوان یکی از بهترین‌ها از او یاد شود و من به شخصه خیلی دوست دارم او به حق خود در فوتبال برسد.
دانیال ماهینی، بازیکنی در حد تیم ملی
دانیال ماهینی یکی از بهترین بازیکنان بوشهری حاضر در لیگ برتر است و امسال بازی‌های درخشانی را برای تیم استقلال خوزستان به نمایش گذاشته است. حق ماهینی این بود که زودتر از اینها در فوتبال ما به چشم آید. وی برای مربی کار می‌کند، که جوان‌گرایی را دوست دارد و از جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. قبلا  هم چند بازیکن بوشهری تحت نظر عبدالله ویسی فوتبال خود را ادامه داده‌اند و از وی به‌شدت راضی هستند. اسم ماهینی در لیست 180 نفره کی‌روش برای تیم ملی قرار داشت و این یک اتفاق بزرگ برای این بازیکن بوشهر در سال اول حضور خود در لیگ برتر است. او یک دفاع راستی است که خیلی‌ها اعتقاد دارند که می‌توانست در لیست نهایی کی‌روش قرار گیرد. در فوتبال کنونی ایران مدافع راست تخصصی بسیار کم است اما میلاد به‌خوبی خود را ثابت کرده است و من مطمئنم در آینده در تیم ملی حضور می‌یابد.
وی درباره آینده فوتبال بوشهر و آینده جوانان بوشهری گفت: ما نمی‌توانیم به اندازه مازندران بازیکن زیادی داشته باشیم، چراکه در بوشهر امکانات آن را نداریم و مشکلات مالی در تیم‌های استان ما بیداد می‌کند. مثلا هفته گذشته دو تیم استانمان در چارچوب لیگ دسته دو به مصاف هم رفتند و در دو تیم روی هم رفته فقط چهار بازیکن بوشهری بود این یعنی ما در استان خود به بازیکنان استانمان بها نمی‌دهیم. تیم‌ها در رده‌‌های که می‌خواهند بازی کنند، اگر قرار باشد که بازیکن خارج استان برای تقویت تیم بیاورند، آنها باید 2 تا 3 بازیکن بیاورند نه 10 بازیکن. بازیکنان بوشهری باید در تیم‌های استان ما دیده شوند مثل مهدی طارمی، دانیال ماهینی، حسین موجی و ... و بعدا به لیگ برتر بروند. 
این کارشناس در پایان افزود: فضا ابتدا باید در استان بوشهر مهیا باشد و بازیکنان ما اول باید در استان خودمان پیشرفت کنند تا تیم‌های بوشهری بتوانند در لیگ‌های کشوری حرفی برای گفتن داشته باشند. ما هم‌اکنون به اندازه دو تیم در لیگ‌های کشوری، بازیکن بوشهری داریم. اگر به آنها میدان دهیم و آنها بتوانند اعتماد به نفس خود را حفظ کنند در آینده می‌توانند مانند مهدی طارمی کارهای بزرگ انجام دهند.



نام:
ایمیل:
* نظر: