bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
هفته پیش براساس منابع خبری موثق و تصاویر به دست آمده گزارشی را در همین صفحه (جامعه) منتشر کردیم که بیانگر احداث جاده‌ای هفت کیلومتری در عرض پارک ملی نایبند و ...
بامداد جنوب- مهدی اسدالهی: هفته پیش براساس منابع خبری موثق و تصاویر به دست آمده گزارشی را در همین صفحه (جامعه) منتشر کردیم که بیانگر احداث جاده‌ای هفت کیلومتری در عرض پارک ملی نایبند و گشایش یک محور جدید  از روستای کنار خیمه به سمت دریا در محدوده این منطقه حفاظت‌شده بود. «... اگرچه مدیرکل محیط زیست استان در نشست خبری چند روز پیش خود در ارتباط با نگرانی‌های ابراز شده در این خصوص تصریح کرد: «اتفاقا با وجود درخواست برخی مسوولان محلی، این پروژه را متوقف کرده‌ایم و جای نگرانی نیست»، اما این در حالی است که تنها با مراجعه به صفحه اینستاگرام رئیس شورای روستای کنار خیمه تصاویر متعددی از روند احداث این مسیر و روند تخریب گسترده در طی اجرای آن به‌همراه متن تشکر مسوول یاد شده از استاندار و فرماندار به‌دلیل مساعدت و همکاری در احداث جاده،گنجانده شده است».

 این بخشی از آن گزارش منتشر شده است که البته با واکنش تند رئیس روستای کنارخیمه در صفحه اینستاگرامش روبه‌رو شد. حال این سوال در اینجا مطرح است که چرا پس از انتشار این گزارش ایشان عکس و فیلم یادشده مربوط به فعالیت در این جاده را از صفحه اینستای خود حذف کرده‌اند؟! وی در صفحه اینستای خود این‌گونه مطرح کرده که چنین چیزی صحت ندارد و جاده تنها به‌علت بارندگی در حال تعمیر است!!! هر عقل سلیمی با مشاهده عکس و فیلم می‌تواند مهر تائیدی بزند بر این موضوع که برای تعمیر جاده به‌واسطه بارندگی نیازی به فعالیت مدام چنین ماشین‌آلاتی نیست. همچنین وی در همان صفحه خطاب به نویسنده گزارش خطاب کرده که: «آقای مهدی اسداللهی کاش نگاهی به پارس جنوبی می‌کردی و تخریبات و آلودگی‌های حقیقی حس می‌کردی ولی متاسفانه کیف و کفش شرکت‌ها خیلی چربه ... ».

 باید متذکر شوم که بنده تنها در حیطه خبرنگاری فعالیت می‌کنم و ارتباطی با نهادهای دولتی ندارم، ضمن آن‌که به جای خود در موردی که ذکر فرمودید هم آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های پارس جنوبی را اطلاع‌رسانی کرده‌ام. همچنین با توجه به سخنان مدیرکل محیط زیست مبنی بر این که کسانی قصد گشایش جاده در این مسیر را داشته‌اند ولی جلوی آنها گرفته شده خود مهر تائیدی بر صحت این ماجراست که البته شواهد حاکی از آن است که این پروژه ادامه دارد. لازم به ذکر است که آقای روستا خود اذعان کرده که با مساعدت و پیگیری فرماندار این کار صورت گرفته و اگر این فعالیت‌ها تنها برای تعمیر بوده، چه نیازی به پیگیری و مساعدت فرماندار احساس می‌شده است؟! و نکته آخر؛ به تنهایی هشت روستای شهرستان عسلویه در پارک ملی نایبند واقع شده است و کافی است که حرکت خزنده احداث جاده در این پارک که به‌همت جناب عالی و حامیانتان در حال تداوم است، به سایر روستاها نیز تسری یابد، آنگاه باید انتظار داشت تا این مطالبه غیر قانونی در مقابل رفتار نسنجیده و پوپولیستی برخی مسوولان به حقیقت مبدل شود که در این صورت می‌بایست پارک ملی را «شهربازی» نامید!. بی‌شک روزنامه بامداد جنوب از تمام توان مطبوعاتی خویش برای افشاگری در خصوص مسببان این فاجعه محیط زیستی استفاده خواهد کرد، احداث این مسیر به‌عنوان یک امتیاز منفی برای مسوولان ارشد استان در اذهان دوستداران محیط زیست نقش خواهد بست.

نام:
ایمیل:
* نظر: