bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر از اجرای طرح «حیاط پویا» در مدارس استان بوشهر خبر داد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر از اجرای طرح «حیاط پویا» در مدارس استان بوشهر خبر داد.

حسن قلندری صبح امروز در نشست رؤسای آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار داشت: با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، آشنایی دانش آموزان با انواع روش‌های صحیح ورزشی و بازی‌های ورزش سالم متناسب با سن آن‌ها طرح «حیاط پویا» در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود.

قلندری افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و باهدف ایجاد و متناسب‌سازی فضاهای تربیتی با ویژگی‌ها و نیازهای دانش آموزان طرح «حیاط پویا» از دیگر اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح را فراهم می‌آورد، تا دانش‌ آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده، در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره‌مند شوند.

قلندری گفت: در طرح حیاط پویا تلاش می‌شود با متناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق، رنگ‌آمیزی، نصب وسایل کم‌هزینه و بی‌خطر در دانش‌آموزان برای فعالیت بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: با اجرای این طرح فضا و محیط اطراف حیاط مدارس با استفاده از روش‌های ساده مانند ترسیم اشکال و جداول، نصب تجهیزات و وسایل سبک و بی‌خطر، اجرای بازی‌های بومی و محلی، شاداب سازی شده و زمینه فعالیت و تحرک دانش‌آموزان را در ساعات تفریح و اوقات فراغت فراهم خواهد شد.

فارس
برچسب ها: بوشهر ، مدارس یوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: