bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان دارای ۳۰۰ بیمار دیالیزی است که نیمی از آنها نیاز به پیوند کلیه دارند که اگر پیوند کلیه برای آنان صورت نگیرد در خطر مرگ قرار می‌گیرند.
 سیدسجاد اقبالی ظهر امروز در نشست مسئولان پیوند اعضا با مدیران کل صدا و سیماری مرکز بوشهر با بیان اینکه در بخش سلامت به دو گروه خدمت ارائه می‌شود اظهار داشت: بخشی از آن تقاضا محور است و به‌ عبارت ‌دیگر باید متقاضی وجود داشته باشد مانند عمل‌های زیبایی و ترمیمی و بخش دوم خدمات حوزه سلامت خدمات واقعی و از وظایف حاکمیتی است که باید ارائه شود.

وی با بیان اینکه در تمامی درمانگاه‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر اتاق احیا وجود دارد گفت: صرف‌نظر از اینکه در برخی از مراکز در طول این 30 سال حتی یک‌بار نیز موردنیاز واقع نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه 50 درصد بیماران دیالیزی استان بوشهر نیاز به پیوند کلیه دارند گفت: استان بوشهر دارای 300 بیمار دیالیزی است که نیمی از آنها نیاز به پیوند کلیه دارند که اگر پیوند کلیه برای آنان صورت نگیرد در خطر مرگ قرار می‌گیرند.

اقبالی تاکید کرد: بیمارانی کلیوی که به مرحله دیالیز رسیدند درصورتی‌که پیوند کلیه برای آنان صورت نگیرد از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه امکان ساختار درمانی اهدا و پیوند عضو در استان بوشهر وجود دارد اظهار داشت: به‌ازای هر مرگ مغزی که در بوشهر اتفاق می‌افتد و اجزای آن به خاک سپرده می‌شود حداقل می‌توان دو نفر را از ناحیه کلیه نجات داد که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امکان ساختار درمانی اهدا و پیوند عضو را دارد ولی بخش عمده این کار فرهنگ‌سازی است که از صداوسیما برمی‌آید.

رئیس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید بر فرهنگ سازی اهدا اعضا مرگ‌های مغزی گفت: برای اینکه اهدای عضو در استان تحقق یابد و به نقطه ایده آل برسد باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی اهدای عضو بسیار مهم است.

کتایون نجفی زاده افزود: فرهنگ‌سازی، آموزش واحدهای فراهم‌آوری و پیوند اعضا از حلقه‌های مفقوده در سیستم اهدای عضو است که کار صداوسیما در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این مقوله مهم است.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر نیز با بیان اینکه یکی از وظایف صدا و سیما فرهنگ‌سازی در امر سلامت است افزود:  یکی از وظایف صداوسیما فرهنگ‌سازی در امر سلامت است و بر همین اساس در ساختار تشکیلاتی صدا و سیما یک مشاور پزشکی و سلامت وجود دارد.

سیدحسین ناظر بر یاری رساندن به دانشگاه علوم پزشکی در پیوند اعضا تاکید کرد و افزود: صدا و سیمای استان در حوزه‌های رادیو، تلویزیون، خبر و تبلیغات در بخش اهدای عضو، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را یاری می‌کند و در بحث فرهنگ‌سازی این مقوله تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
برچسب ها: جامعه ، پزشکی ، دیالیز
نام:
ایمیل:
* نظر: