bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
افشین محمدی در گفت‌‌وگو با بامداد جنوب
بازیکن اهرمی و گلزن قهار شاهین شهرداری که ما امروز به سراغ او رفته‌ایم کسی نیست جز افشین محمدی که یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را در فصل گذشته گذراند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: شاهین شهرداری امسال با وجود این‌که شروع خوبی در مسابقات لیگ دو داشت ولی نتوانست به مرحله بعد راه پیدا کند و یکی از مشکلاتی که این تیم داشت، نبود بازیکن بومی بود. البته در همان تعداد کم بازیکن بومی، بازیکنی بود که به‌خوبی نشان داد که اگر به بازیکنان بوشهری میدان برسد، می‌توانند مثمرثمر باشند. 
بازیکن اهرمی و گلزن قهار شاهین شهرداری که ما امروز به سراغ او رفته‌ایم کسی نیست جز افشین محمدی که یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را در فصل گذشته گذراند. وی امسال برای شاهین یک بال بسیار خوب بود و گل‌های زیاد و مهمی را برای این تیم به ثمر رساند. محمدی را می‌توان یکی از ارکان مهم و قابل ستایش شاهین در هر بازی دانست.
افشین محمدی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من در دوران نوجوانی فوتبال خود را در اهرم شروع کردم، افزود: در آن دوران در تیم شهباز اهرم توپ می‌زدم. بعد از این دوران، در رده بزرگسالان با تیم استقلال بنه‌گز در لیگ استان بازی کردم. بعد از این تیم به استقلال اهرم رفتم ولی بعد از استقلال به‌دلیل مشکلات سربازی که برایم پیش آمد، باعث شد که بهترین دوران بازیگری من نابود شود و 4 سال نتوانستم فوتبال بازی کنم. بعد از این دوران بد به تیم کارگر رفتم، حدود 6 سال با این تیم در لیگ‌های دسته 3 و 2 بازی کردم و بعد از ‌مدت یک سال به تیم پارس جنوبی جم رفتم و در نهایت به تیم شاهین شهرداری آمدم و هم‌اکنون هم در این باشگاه هستم.
بازیکن تیم شاهین شهرداری در مورد دوران حضور خود کارگر بنه‌گز و شاهین شهرداری یادآور شد: کارگر تیمی پرطرفدار در منطقه تنگستان است و به‌صورت شخصی اداره می‌شد، من این تیم را خیلی دوست داشتم و به شخصه افتخار می‌کنم که در این تیم بازی می‌کردم. البته حاج‌علی عالی‌نژاد استعدادیاب خوبی برای تنگستان بود و برای تیم کارگر هم خیلی زحمت کشید. من امیدوارم که مسوولان به داد این تیم برسند چرا بدانید که این تیم همیشه در قلب ما جای دارد. 

افشین محمدی تصریح کرد: شاهین شهرداری چه در لیگ استان باشد چه لیگ برتر، سمبل استان ما است و فوتبال بازی کردن در این تیم بسیار لذت بخش است و این را هر بوشهری می‌داند. البته سال پر فراز و نشیبی داشتیم. در ابتدا کسی امید به ماندن ما نداشت، چراکه ما فقط 5 روز قبل از شروع مسابقات تمرینات خود را شروع کردیم و در مرحله اول عملکرد خوبی داشتیم و به مرحله دوم رسیدیم ولی در این مرحله خوب کار نکردیم. اگر بگوییم قسمت نبود اشتباه کرده‌ایم، تلاشمان کم بود که نتوانستیم به مرحله بعد برویم.
وی در ادامه در مورد ناکامی شاهین در مرحله دوم با بیان این‌که من به شخصه بارها این مرحله را آنالیز کرده‌ام و فکر کرده‌ام، تصریح کرد: ما اگر 60 درصد از بازی‌هایی که در مرحله اول این مسابقات انجام دادیم، در این مرحله انجام می‌دادیم به‌راحتی می‌توانستیم به‌عنوان تیم اول به لیگ یک صعود کنیم و این را بارها و بارها نشان دادیم. تیم ما در کل خوب بود. من قبلا هم گفته بودم که کلید موفقیت این بود که در رفت و برگشت برنده بازی باشیم. این مراحل، مراحلی از فوتبال هستند که باید قبلا طی کرده‌ باشیم ولی چون ما بی‌تجربه بودیم و با هوشیاری جلو نرفتیم، نتوانستیم به لیگ یک برویم. ما اگر یک 3 امتیاز را کسب کرده بودیم الان نزدیک لیگ یک بودیم. در کل خستگی یکی از عوامل اصلی در شکست ما در این مرحله بود البته مسائل دیگری هم هستند که نمی‌توانم آنها را بگویم. 
محمدی یادآور شد: همه بازیکنان بومی و غیر بومی ما امسال خیلی خوب کار کردند. البته یک واقعیت در شاهین وجود دارد آن هم این هست که این تیم بازیکن بومی زیادی ندارد. بازیکن غیر بومی باید حدود 7 ماه دور از خانه باشند و این هم خسته کننده است و سنگین. وقتی اکثریت یک تیم غیر بومی باشد معلوم است که این تیم جواب نمی‌دهد، چراکه با آب و هوایی که ما داریم برای یک غیر بومی قابل تحمل نیست. غیر بومی‌های شاهین امسال از نظر فنی هیچ مشکلی نداشتند و عملکرد خوبی داشتند ولی اگر شاهین غیر بومی کمتری در ترکیب خود داشت، تیم نتایج بهتری می‌گرفت و خستگی تیم کاهش می‌یافت. این بازیکنان از نظر روحی و روانی فشار زیادی را در لیگ دو تجربه می‌کنند. در کل واقعا حیف بود که نتوانستیم به لیگ یک صعود کنیم و امیدوارم سال آینده این اتفاق رخ دهد.

وی درباره عملکرد خود در این فصل از رقابت‌ها با بیان این‌که خدا را شاکرم که توانستم گل‌های زیاد و تاثیر‌گذاری برای شاهین به ثمر برسانم، تصریح کرد: من به‌عنوان یکی از بال‌ها‌ی این تیم بازی می‌کردم و چون شاهین را به‌خوبی می‌شناختم سعی کردم بهترین عملکرد را در این تیم داشته باشم ولی اگر شرایط بهتر می‌شد، می‌توانستم عملکرد بهتری را در این تیم به جا بگذارم. هم خدا کمک کرد و هم هم‌تیمی‌های عزیزم کمک کردند که من امسال گل‌های زیادی را به ثمر برسانم. در مورد هم‌تیم‌هایم این نکته را بگویم که آنها یک به یک به بومی و هم غیر بومی هم‌کاری زیادی با من کردند. البته شخص دیگری هم در عملکرد خوب من تاثیر زیادی داشت و آن هم کسی نیست جز مربی شاهین، ایمان دشتی که کمک شایانی به من کرد. همچنین اینجا جا دارد از آقایان بازیاری، بختیاری، کامیاب و ... تشکر کنم که در پیشرفتم سهم بسزایی داشتند. این را بدانید که وقتی یک مجموعه خوب باشد، یک بازیکن پیشرفت می‌کند ولی واقعا حیف شد با همچین کادری نتوانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. ای کاش من هیچ کدام از این گل‌ها را نمی‌زدم ولی شاهین به لیگ یک صعود می‌کرد.
افشین محمدی که سال‌هاست در فوتبال استان فعالیت می‌کند در مورد وضعیت جوانان با استعداد بوشهری گفت: آدم به خودش می‌باید وقتی می‌بیند که جوانانی مثل مهدی طارمی و دانیال ماهینی که فقط 22 سال سن دارد در تیم ملی فعالیت می‌کنند و من به شخصه از این موضوع لذت می‌برم. اگر بازیکن جوانی می‌خواهد به این سطح از فوتبال برسد باید تلاش کند. یک نکته در فوتبال مهم است که یک آدم در سن 19 سالگی نکات مهم را رعایت کند، صد درصد می‌تواند در آینده موفق باشد. ما جنوبی‌ها و بوشهری‌ها فوتبال در خونمان است و چیز‌هایی که بقیه به‌دنبال آن هستند، ما در استانمان داریم و اگر جوانان ما نکات کلیدی رعایت کنند، من مطمئن هستم همه آنها به سطح اول فوتبال می‌روند. 
وی در ادامه در مورد آینده فوتبال خود افزود: دوست دارم آینده‌ام در شاهین رقم بخورد اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد به شخصه دوست دارم در شاهین باشم، چراکه برای هوادران شاهین فوتبال بازی کردن لذت بخش است و هیچ چیز بهتر از آن نمی‌شود.
وی در پایان با بیان این‌که ابتدا از شما و روزنامه خوبتان تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه موفق باشید، تصریح کرد: اینجا جا دارد از تک تک مربیانی که زیر دست آنها کار کرده‌ام، فوتبال را به‌طور حرفه‌ای آموخته‌ام، تشکر کنم و امیدوارم فوتبال بوشهر روز به روز پیشرفت کند و جایگاه خود را دوباره در کشور پیدا کنیم.


برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، شاهین
نام:
ایمیل:
* نظر: