bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
ریسک بزرگی که مظلومی انجام داد
دومین حضور مظلومی در استقلال به عنوان سرمربی در حالی رقم خورده است که شرایط بسیار ویژه ای در رابطه با شرایط تیم استقلال و این سرمربی وجود دارد. شرایط ویژه ای که حضور مظلومی در استقلال را برای این سرمربی بسیار حساس کرده است
پس از مطرح شدن نام های بزرگی چون روبرتو دونادونی، سنول گونش و ایگور استیماچ، مسئولان وزرات ورزش و جوانان با یک حرکت رونالدینهویی، پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی تیم استقلال در لیگ پانزدهم برگزیدند.

این اتفاق در حالی رخ داد که نام مظلومی به شدت زیر سایه این سرمربیان نامی خارجی و همچنین علیرضا منصوریانی قرار داشت که تا آستانه نشستن روی نیمکت استقلال نیز پیش رفته بود. به هر ترتیب پس از کش و قوس های فراوان این پرویز مظلومی بود که توانست سکان هدایت آبی پوشان پایتخت را برای دومین مقطع بر عهده بگیرد و خود را وارد یک چالش بزرگ در تیمی کند که سال ها برایش بازی کرده است.

استقلال در دو فصل گذشته عملکرد بسیار پرانتقادی داشت و بدون کسب جام و سهیمه آسیایی لیگ های سیزدهم و چهاردهم را با هدایت امیر قلعه نویی به پایان رساند. هواداران تیم استقلال که انتظار چنین نتایج ضعیفی را از تیم محبوب شان نداشتند به شدت از شرایط موجود عصبی و ناراحت هستند و سال آینده کسب سهمیه و جام تنها کاری است که می تواند آنها را آرام کند.

در چنین شرایطی، پرویز مظلومی ریسک بزرگی را قبول کرده و هدایت تیم استقلال را بر عهده گرفته است چرا که بحران از سر و روی این تیم می بارد و به آرامش رساندن چنین تیمی بسیار سخت است. دشوار بودن این قضیه زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که بدانیم استقلالی های رو سکو به حد کافی ناکامی و شکست را در این سال ها تجربه کرده اند و به هیچ عنوان دوست ندارند قصه بی جامی تیم شان سه ساله شود. حال باید دید پرویز مظلومی در چنین شرایط دشواری چه خواهد کرد و آیا خواهد توانست آنچه هواداران تیم می خواهند را بدست آورد یا خیر؟

پرویز مظلومی در مقطع اول هدایت استقلال، تیمی در اختیار داشت که به زعم خیلی ها یکی از پرستاره ترین تیم های تاریخ این باشگاه بود. مظلومی با آن تیم پر ستاره که آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، جاسم کرار، سید مهدی رحمتی، جی لوید ساموئل و شمار دیگری از ستاره ها را در اختیار داشت به توفیق چندانی جز فتح یک جام حدفی دست نیافت و این تنها جامی بود که مظلومی در دو سال حضورش در استقلال برای این تیم به ارمغان آورد.

در دوران حضور مظلومی در استقلال نقدهای زیادی بر وی وارد بود و این سرمربی به هیچ عنوان نتوانست آن گونه که باید در قامت یک مربی موفق در تیم پرستاره آن دوران کسب موفقیت کند و تنها عاملی که به حضور نه چندان موفق وی در استقلال سرپوش نهاد، چهار برد پی در پی در دربی تهران بود. مظلومی پس از ترک استقلال در دو تیم آلومینیوم و مس نیز کارنامه به شدت ناامید کننده ای داشت تا به این واسطه از سطح اول فوتبال کشور دور شود تا اینکه بار دیگر قرعه به نام وی افتاد و سکان هدایت تیم بزرگ استقلال به وی عطا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: