bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
وقتی اختلافات درونی دردسرساز می‌شوند؛
ایرانجوان بوشهر امسال در لیگ یک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و در نهایت توانست در این لیگ ماندگار شود. انتظار می‌رفت که پس از پایان لیگ همه مسوولان باشگاه دست به دست هم بدهند و مشکلات باشگاه را حل کنند ولی...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: ایرانجوان بوشهر امسال در لیگ یک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و در نهایت توانست در این لیگ ماندگار شود. انتظار می‌رفت که پس از پایان لیگ همه مسوولان باشگاه دست به دست هم بدهند و مشکلات باشگاه را حل کنند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بین برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه و سهامداران اختلافاتی پیش آمد. همچنین خبر‌هایی منتشر شد که برخی از مسوولان باشگاه قصد دارند سعید مفتخر را که امسال با جوانان خود دست به کار بزرگی زد، از کار برکنار کنند. 
در زمانی که تیم‌های دیگر در حال کسب آمادگی برای حضور در لیگ‌های کشور هستند، تیم ایرانجون مانند بسیاری از تیم‌های استان همچنان در حال حل کردن مشکلاتی هستند که امروز باعث شده‌اند مسوولان باشگاه علیه هم حرف‌های تلخی را بزنند. این اتفاقات باعث شد که مردم دست به دامان شورای شهر شوند و خواسته این مردم از آنها این بود که باید از این تیم پرطرفدار بوشهری حمایت کنند. در اینجا به اتفاقاتی که طی چند روز گذشته گریبانگیر ایرانجوان بوشهر شده است، می‌پردازیم.
پس از پایان لیگ، همه چیز به آرامی برای باشگاه ایرانجوان پیش می‌رفت تا این‌که در حال حاضر برخی انگشت‌شمار به‌دنبال راهی هستند تا کار بزرگ سعید مفتخر و همکارانش را در بخش فنی کوچک جلوه دهند و به‌دنبال آوردن گزینه‌های مورد نظر خود برای نیمکت ایرانجوان در فصل بعدی هستند. در اینجا بحث حضور مفتخر یا شخص دیگری مطرح نیست، نکته مهم داستان را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. آدم‌های مردودی که تمام فکر و ذکرشان اوردن عده‌ای بازیکن به درد نخور و پر کردن جیبشان است و قصد دارند باز هم حق بازیکنان بومی را ضایع کنند.

البته سعید مفتخر، این مربی جوان و کم‌حاشیه، در زمینه جوابگو نبود و گفت که فعلا نظری ندارد. پس از این اتفاق حرف‌های تند امین مشایخ، بازیکن سابق باشگاه ایرانجوان، علیه برخی از فوتبالی‌های بوشهر حاشیه‌ساز شد. وی گفت که برخی دوستان هر کجا نشسته‌اند می‌گویند هر چه دارید از ایرانجوان بوده است. کسی منکر این مورد نیست اما من یک سوال دارم، برخی از این دوستان از خودشان سوال کرده‌اند که ایرانجوان هم هر چه دارد از همین بازیکنان نجیب و بی‌حاشیه بوشهری است که هر سال بدون چشم‌داشت و با کمترین دریافتی لیگ را به پایان می‌برند. اصلا این دوستان خبر دارند بچه‌های بوشهر پول تو‌جیبی و خرجی زندگی خود را از کجا تهیه می‌کنند؟
وی افزود: روز اول که قرارداد می‌بندند، ما بچه‌های شهر هستیم و خوبی ما را می‌خواهند اما به‌محض رسیدن اولین پیشنهاد باید تمامی طلب‌هایت را ببخشی و بروی.
این پایان اتفاقات برای این باشگاه مردمی نبود و وقتی لحظه انتخاب هیات‌مدیره باشگاه رسید، اختلافات نمایانگر شد.
در این جلسه که عصر جمعه در محل باشگاه ایرانجوان برگزار شد و بررسی مسائل و مشکلات باشگاه و انتخاب هیات‌مدیره جدید دستور کار آن بود، ۲۲ نفر از سهامداران باشگاه حضور داشتند. در بخش اول جلسه در رابطه با مسائل پیش روی باشگاه‌، تصمیم‌گیری در مورد داشته‌ها و چگونگی سرمایه‌گذاری‌، جذب اسپانسر و همچنین برنامه‌های آینده بحث و گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
همچنین در این مجمع رای‌گیری برای انتخاب هیات‌مدیره جدید باشگاه نیز انجام شد که پورکبگانی، رجبی، خرمزی، نظرزاده، فرهمند و قائدی به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب و طبق اساسنامه می‌بایست با نظر این افراد سه نفر دیگر از خارج از مجموعه ایرانجوان به این جمع اضافه شوند .
پس از انتخاب این پنج نفر به عنوان اعضای هیات‌مدیره باشگاه، جعفر پورکبگانی رئیس هیات‌مدیره این باشگاه باز هم از همان اختلافات قدیمی حرف زد. وی در ابتدا گفت: من همواره واقعیت‌ها را به مردم می‌گویم. در جلسه چند روز پیش که با حضور سهامداران برگزار شد، خلاف میل من رای‌گیری انجام شد و تعدادی رای آوردند. با وجود این برخی ناراحت بودند که چرا این و آن رای آورده‌اند. مانده‌ایم دیگر چکار کنیم؟ آقایان، مردم و هواداران من روزی پروانه لیگ یک برای این تیم خریدم و اکنون اعلام می‌کنم آن را «هبه» کردم.

وی در این باره تصریح کرد: پنج نفر هیات‌مدیره انتخاب شده‌اند اما باز هم برخی بنای ناسازگاری می‌گذارند! آقایان یک آب معدنی سر تمرین تیم نمی‌آورند اما ادعای سهام و مالکیت باشگاه را دارند. ایرانجوان در چند سال اخیر هر چه به بن‌بست خورده، مقصر آن از داخل باشگاه و همین دوستان سهامدار بوده است. باشگاه به تار عنکبوتی تبدیل شده که مشخص نیست کی و کجا عاقبت به خیر خواهد شد!
پورکبگانی در پایان یادآور شد: دیگر در جلسات دوستان شرکت نمی‌کنم و فقط در حضور رسانه‌ها و هواداران حرف می‌زنم. این دیگر چه وضعیتی است درست کرده‌اند؟ شب در کنار هم چای و قهوه می‌خورند اما فردای آن بنای ناسازگاری سر می‌دهند! همین ایرانجوان که با مشکلات شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، در طول سه سال گذشته سه ملی‌پوش به فوتبال ایران معرفی کرده و این کم‌افتخاری نیست اما برخی در این باشگاه فقط به‌دنبال حرف‌های خودشان هستند.
این حرف‌ها اما بی‌جواب نماند و مجید چاهی‌بخش که از سهامداران این تیم هم هست، اعلام کرد: این‌که دوستان در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، سهامداران ایرانجوان، باید بگویم ما فقط امانتدار مردم هستیم تا خدای‌ناکرده املاک باشگاه حیف و میل نشود.
وی تصریح کرد: این‌که مدام بگویند سهامداران زیاد زیبنده نیست، ما فقط برای نگهداشتن ایرانجوان در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم و اگر ان‌شاءالله اسپانسری پیدا شود، تیم را به آنها تحویل خواهیم داد. فصل گذشته با کمترین بودجه تیم را راهی بازی‌ها کرده‌ایم و در حدود یک میلیارد تومان برای تیم هزینه شده که در مقایسه با سایر تیم‌ها مبلغی به شمار نمی‌آید.
این واکنش‌ها نشان می‌‌داد که ایرانجوان در گودالی عمیقی افتاده است که عامل آن فقط و فقط اختلاف دورنی مسوولان باشگاه است. البته اخباری مبنی بر این‌که شاهین قصد دارد امتیاز یک تیم لیگ یکی را بخرد در سایت‌ها پیچید و این اتفاق باعث شد که در کنار آن همه اتفاقات در باشگاه ایرانجوان، هواداران این باشگاه دست به اعتراض بزنند. به عقیده بسیاری از هواداران این باشگاه، اگر قرار بر خرید امتیاز لیگ آزادگان است، چرا نباید ایرانجوان که چندین سال در این سطح حضور دارد و بارها تا پشت در لیگ برتر هم رفته، مورد توجه اعضای شورای شهر و شهرداری باشد؟
شماری از هواداران باشگاه ایرانجوان همزمان با تشکیل جلسه هفتگی شورای شهر، خود را به عمارت امیریه رسانده و پارچه نوشته‌هایی تحت عنوان «آن روز که نوبت ما بود رای دادیم، حالا نوبت شماست که پاسخ دهید»، خواستار همراهی شورانشینان برای حمایت مالی از ایرانجوان بوشهر شدند.

در ادامه، تجمع‌کنندگان به نشست شورای شهر که شهردار هم حضور داشت دعوت شدند و در نهایتا پس از بحث‌های صورت گرفته، شرط اسپانسری ایرانجوان این‌گونه اعلام شد که کلیه اختیارات مدیریتی این باشگاه به استثنای املاک آن به شهرداری واگذار شود. پس از آن ایرانجوانی‌ها با خارج شدن از عمارت امیریه، طی پیام‌هایی در فضای مجازی اعلام کردند: شورا و شهردار بوشهر از خرید امتیاز لیگ یکی منصرف شده و از ایرانجوان حمایت خواهند کرد.
البته تامین منابع مالی همزمان شاهین در لیگ دو و ایرانجوان در لیگ یک که دست‌کم شش میلیارد تومان آب می‌خورد، پرسش جدی پیش روی شورای شهر و شهرداری است، ولی به نظر می‌رسد اوضاع مدیریتی ایرانجوان به‌گونه‌ای نیست که آمادگی پذیرش شرط شورای شهر را داشته باشد.
پس از این‌که هواداران تیم فوتبال ایرانجوان روز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر بوشهر حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به حمایت نکردن تیمشان و ارائه راهکار از سوی اعضای آن شورا جهت حمایت مالی اعلام کردند، روز گذشته مدیرعامل باشگاه ایرانجوان با ارسال نامه ای آمادگی خود را جهت برگزاری جلسه‌ای بین مدیران آن باشگاه و اعضای شورای شهر بوشهر و عقد قرارداد اعلام کرد.
در این نامه خطاب به ریاست شورای شهر بوشهر آمده است: برابر اعلام هواداران محترم موسسه فرهنگی ورزشی ایرانجوان بوشهر در خصوص حضور در صحن شورای اسلامی شهر بوشهر در 23 خردادماه 95 و مذاکرات به‌عمل آمده با اعضای محترم شورا در موضوع ضرورت حمایت از تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر در مسابقات لیگ یک کشور جام آزادگان و راهکار ارائه شده از سوی اعضای محترم شورا مبنی بر حمایت مالی از تیم فوتبال ایرانجوان در صورت اعلام آمادگی موسسه فرهنگی ورزشی ایرانجوان بوشهر، لذا این موسسه ضمن تشکر و سپاس از توجهات اعضای محترم شورا و شهردار محترم بدین وسیله آمادگی خود را جهت برگزاری جلسه فی مابین مدیران موسسه فرهنگی ورزشی ایرانجوان و شورای محترم شهر بوشهر و عقد قرارداد پیرامون موضوع اعلام می‌دارد.
باید ببینیم این مذاکرات در آینده به چه سمتی می‌رود؛ مذاکراتی که می‌تواند آینده این باشگاه مردمی را مشخص کنند. گزارش تکمیلی از مذاکرات شهرداری و شورای بوشهر را با باشگاه ایرانجوان طی روز‌های آینده منتشر خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: