bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
موج گناوه باز هم شکست خود؛
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور پنجشنبه برگزار شد و تیم موج گناوه مقابل کاسپین‌ساری در ضربات پنالتی شکست خورد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته دوازدهم این رقابت‌ها شامگاه چهارشنبه در مجموعه ورزشی شهدای خلیج فارس گناوه برگزارشد و تیم میزبان با وجود برتری مقابل حریف و از دست دادن فرصت‌های متعدد گلزنی متعدد نتوانست به پیروزی دست یابد و با شکست در ضربات پنالتی، به تعطیلات نیم فصل رفت.
در نیمه نخست این دیدار موج با گل‌های مهرداد گاوداری و محمد‌امین صیادی 2 بر صفر پیش افتاد اما در وقت دوم حریف جبران کرد و در وقت سوم هم گل جعفر غلامی پاسخ داده شد تا این بازی به ضربات پنالتی برود. در ضربات پنالتی ابتدا میلاد فتوت با کنترل ضربه حریف شرایط خوبی را برای موج مهیا کرد و به‌دنبال آن حبیب سرداری هم ضربه خود را گل کرد اما ضربات مهرداد گاوداری و جعفر غلامی فضای بالای دروازه را شکافت تا این دیدار را هم موج با شکست پشت سر بگذارد.
موج در اکثر دیدارهای خود در ابتدا از حریف پیشی می‌گیرد و در ادامه با مشکل روبه‌رو می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد این تیم کمبود بازیکن دارد و باید به‌دنبال جذب بازیکن باشد و البته باید برنامه بدنسازی این تیم هم تقویت شود. باید توجه داشت که موج همچنان در انتهای جدول لیگ برتر فوتبال ساحلی‌ست.
نکته‌ بسیار مهمی که در پایان این بازی به چشم می‌آید؛ اینست که تیم کاسپین وقتی برای انجام مسابقه به سوی گناوه حرکت می‌کند بازیکنان و تیم شارژ مالی شده بودند اما در گناوه با تیم موج چنین برخوردی نشده بود.

ما برای بررسی بیشتر تیم موج گناوه در این بازی و بررسی مشکلات مالی باشگاه به سراغ سرمربی این تیم رفتیم. حیدر نیکونژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب پیرامون بازی پنجشنبه شب با بیان این‌که این بازی هم مشابه 3 بازی قبل در گناوه بود، افزود: ما طبق معمول از حریف جلو بودیم ولی در نهایت در ضیافت پنالتی‌ها، بازی را واگذار کردیم. وضعیت تیم هم مثل قبل بود و چون بازیکنان جایگزینمان هنوز آمادگی و تجربه کافی را برای حضور در مسابقات کسب نکرده‌اند. از بازیکنان اصلی هم به دلیل این‌که زیادی کار کشیده‌ام، در تایم سوم هر بازی، نیروی آنها تحلیل می‌رود. وقتی وضعیت به این شکل باشد، نتیجه گرفتن در لیگ بسیار سخت می‌شود. ما از نظر نفی نسبت به بقیه تیم‌های حاضر در لیگ، چیزی کم نداریم و مشکل اصلی ما بی‌تجربه بودن بازیکنان جایگزین است که باعث شده نتوانیم به بازیکنان اصلیمان استراحت کافی بدهیم.
وی در مورد داوری و حواشی بازی با بیان این‌که ناخواه داور در طول بازی اشتباهاتی می‌کند، تصریح کرد: ولی متاسفانه تیم حریف قصد داشت با سر و صدا کردن و به حاشیه بردن بازی، جو بازی به نفع خود کند و تمرکز بازیکنان ما را بهم بریزد. آنها حتی در موقع ضربات پنالتی ما نیز اعتراض می‌کردند و زمان بازی را به‌خاطر اعتراضشان گرفتند. حتی داور و ناظر بازی گرفتار این موضوع شدند که به نظر من این اصلا خوب نیست. در لیگ ما بعضی از تیم‌ها فقط می‌خواهند با ایجاد هیاهو، نتیجه بازی را تغییر دهند ولی ما اصلا چنین کار ناپسندی نمی‌کنیم، چراکه هدف ما بازی جوان‌مردانه است و نتیجه را فقط با سعی و تلاش کسب می‌کنیم نه با این‌ کارها.

نیکونژاد در در ادامه در مورد باشگاه موج گناوه و حمایت نشدن این تیم با بیان این‌که دوستان از نظر مالی قول‌های به ما داده بودند ولی از نظر عملی آنها به قولشان عمل نکردند، یادآور شد: تمام هزینه‌هایی که حال برای تیم موج گناوه شده است، از جیب شخصی بوده و حتی مردم گناوه آن‌چنان به تیم ما کمکی نکردند. حتی اداره ورزش و جوانان هم پس از 12 هفته، فقط پنج میلیون تومان به این باشگاه کمک کرده است و تمام هزینه‌های مالی باشگاه بر دوش ما است. ما به فدراسیون چک داده بودیم و تا قبل از پایان اردیبهشت‌ماه باید پرداخت می‌کردیم که متاسفانه نتوانستیم این کار را انجام دهیم. الان هم جیب ما کاملا خالی شده است و این یک واقعیت است. من نمی‌گویم که مسوولان بین تیم‌ ما و دیگر نمایندگان استان تبعیض قائل می‌شود ولی اگر پول به ما نرسد ما نمی‌توانیم ادامه بدهیم.
سرمربی تیم موج گناوه در ادامه گفت: ما برای هر بازی از خارج از خانه باید حداقل 5 میلیون تومان خرج کنیم. ما وقتی این مقدار پول را نداشته باشیم چطور می‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم. در نهایت یا تیم ما منحل می‌شود یا زیر دست مسوولان می‌رود و همه تصمیمات بر عهده آنها می‌افتد. اگر آنها می‌خواهند این تیم حفظ شود باید حمایت کافی کنند و اگر مسوولان اصلا به ما توجهی نکنند و لیگ برتر ساحلی برای آنها ارزشی نداشته باشد، ما هم مجبور هستیم از ادامه مسابقات کنار بکشیم. بازیکنان ما هیچ تقصیری ندارند. تیم کاسپین موقع که آمده بود با ما بازی کند، قبل از بازی بازیکنان خود را شارژ مالی کرده بود که 3 امتیاز بازی را کسب کنند و این نشان می‌دهد که آنها روی پایین‌ترین تیم جدول هم حساب باز می‌کنند. آنها به هر طریقی انگیزه بازیکنان خود را بالا می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر هزینه‌های این تیم را شورا و شهرداری شهرشان تامین می‌کند. تیمی با این وضعیت به گناوه می‌آید ولی تیم ما برای بازی در انزلی، باید در سه تا چهار جا، جابه‌جا شود و وقتی هم به مقصد می‌رسیم، بازیکنان ما دیگر نای بازی کردن ندارند. واقعا در حق این تیم ظلم می‌شود و کسی هم دادرس نیست و چه بلایی بر سر این تیم می‌آید، نمی‌دانیم. امیداوریم استانداری، اداره ورزش و جوانان و در آخر مردم برای ماندن این تیم برنامه‌ریزی کنند. مساله تیم موج نیست بلکه مساله بازیکنان بااستعداد این منطقه است. واقعا در فوتبال ساحلی و دیگر رشته‌ها تبعیض وجود دارد حتی بین تیم ما تیم بوشهری تفاوتی وجود دارد و در حقیقت نباید وضعیت به این شکل باشد چه در شهرستان و چه در استان. به‌نظر من نباید کسی رابطه‌ای داشته باشد که به‌راحتی به پول برسد ولی امثال ما همیشه باید التماس کنیم و در نهایت هیچ چیز به‌دست نمی‌آوریم.
نیکونژاد در پاسخ به این سوال که بازیکنان موج گناوه با توجه به شرایط موجود در وضعیت بدی قرار دارند، پاسخ داد: ما یک ریال هم نمی‌توانیم به بازیکنانمان پرداخت کنیم و آنها ما را درک می‌کنند، چراکه آنها می‌دانند دستمان خالی است، شما همین الان از بازیکنان ما بپرسید که ما به آنها پولی داده‌ایم یا نه. آنها حتی برای خرید توپ، خودشان پول روی هم گذشته‌اند و توپ خریده‌اند و این یک واقعیت است. در کل ما شش توپ داریم همه آنها را بازیکنان خریده‌اند. بازیکنان انگیزه دارند و می‌دانند که هیچ‌کس از آنها حمایت نمی‌کند ولی برای نتیجه گرفتن موج تمام تلاش خود را می‌کنند و هر روز در حال تمرین کردن هستند ولی متاسفانه کسی نیست که زحمات آنها را ببیند. بازیکنان عظم بالایی دارند که تیم را در لیگ حداقل نگه دارند.

سرمربی تیم موج گناوه در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط حاکم، در نیم فصل دوم چه اتفاقی برای موج گناوه رخ می‌دهد، تاکید کرد: اگر وضعیت به این شکل باشد ما لیگ را رها می‌کنیم. این یک واقعیت است، چراکه نمی‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم. اگر از این تیم حمایت شود، می‌توانیم با اضافه کردن چهار بازیکن در پست‌های که مشکل‌ داریم، قدرت تیم‌مان نسبت به قبل بیشتر می‌شود.
حیدر نیکونژاد در پایان گفت: ما در تمام بازی‌های که در داخل و بیرون شهر انجام دادیم، عملکرد خوبی از خود نشان دادیم و در تمام بازی‌های پابه‌پا حریفان پیش رفتیم. ما در بازی با دریانوردان حقمان باخت بود، چراکه تمام بازیکنان آنها ملی‌پوش بودند. در بازی با تیم انزلی که بازیکن برزیلی و ملی‌پوش دارد در دو تایم اول پابه‌پای همدیگر پیش رفتیم ولی در تایم سوم چون بازیکنان از نظر بدنی کم آوردند و چهار بازیکن اصلی را در اختیار نداشتیم، بازی را واگذار کردیم. این نشان می‌دهد که بازیکنان نسبت به بقیه چیزی کم ندارند. شاید تجربه ما کم باشد ولی اگر 3 بازیکن را به تیم خود اضافه کنیم، این تیم صد درصد در لیگ می‌ماند ولی همان‌طور که قبلا هم گفتم شرط اول حمایت مسوولان است.
لازم به ذکر است که تیم دریانوردان پارس جنوبی به‌دلیل این‌که در این هفته استراحت خورده بود و در این هفته بازی نداشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: