bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
نشست مدیرعامل و هیات مدیره ایرانجوان با اعضای شورا؛
در این جلسه مدیرعامل باشگاه ایرانجوان و تعدادی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه مشکلات این باشگاه قدیمی شهر و انتظارات از نمایندگان مردم را بازگو و اعضای شورا نیز نقطه نظراتشان را بیان کردند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه ایران جوان میهمان‌ 292 جلسه علنی شورا بودند، در این جلسه مدیرعامل باشگاه ایرانجوان و تعدادی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه مشکلات این باشگاه قدیمی شهر و انتظارات از نمایندگان مردم را بازگو و اعضای شورا نیز نقطه نظراتشان را بیان کردند.
پس از این‌که هواداران تیم فوتبال ایرانجوان در صحن علنی شورای شهر بوشهر حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به حمایت نشدن از تیمشان اعلام کردند و از سوی اعضای آن شورا به منظور حمایت مالی و پس از آن اعلام آمادگی باشگاه ایرانجوان برای مذاکره راهکاری ارائه شد، افزون بر این، روز سه‌شنبه مدیرعامل باشگاه در جلسه شورا حضور یافت تا راهکاری مناسب برای حمایت از تیم مردمی ایرانجوان اتخاذ شود.
در این جلسه که دو ساعت به‌طول انجامید، مدیرعامل باشگاه ایرانجوان و هیات همراه مشکلات این باشگاه قدیمی شهر و انتظارات از نمایندگان مردم را بازگو و اعضای شورا نیز نقطه نظراتشان را بیان کردند.
رضا فرهمند، مدیرعامل باشگاه ایرانجوان بوشهر در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با قدردانی از اعضای شورا گفت: در فصل قبل کمک 200 میلیونی شورا و شهرداری، تیم را از بحران نجات داد همچنین در فصل قبل‌تر نیز کمک شورا در بازی آخر بسیار تاثیرگذار بود که از آنها قدردانی می‌کنیم.
فرهمند در ادامه گفت: تیم ایرانجوان بوشهر با وجود همه مشکلات طی هفت سال گذشته در لیگ دسته یک کشور حضورداشته است اما برای فصل جاری با توجه به این‌که چهل روز بیشتر تا شروع بازی‌ها باقی نمانده درخواست داریم، شورا و شهرداری ما را در این فصل یاری کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که برای فصل جاری به مبلغ 5/3  میلیارد تومان نیاز داریم که حضوری قوی در لیگ دسته یک کشور داشته باشیم، تصریح کرد: باشگاه ایرانجوان با قدمت هفتاد ساله دارای املاک و سرمایه‌هایی است که ارزش آن به 50 میلیارد تومان نیز می‌رسد اما تاکنون این‌ املاک و سرمایه‌ها بالفعل نشده است.
نصرالله اسدی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر در این جلسه با بیان این‌که به همه استانداران و مسوولان برای حمایت از ورزش استان دستور داده‌شده اما این امر محقق نشده است، یادآور شد: من بارها پیشنهاد دادم برای حمایت از ورزش استان یک حساب مشترک زیر نظر مدیر ارشد استان باز شود و تمام کمک‌های ادارات و دستگاه‌ها به این حساب واریز شود و با تجمیع کمک‌ها، از محل این حساب به تیم‌های استان کمک شود اما نمی‌دانم این پیشنهاد چه مشکلی دارد که تاکنون عملی نشده است.
غلامرضا قادریان عضو دیگر شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: من با تیم‌داری شهرداری مخالف بودم اما بالاخره این اتفاق افتاد و شهرداری تیم‌داری کرد اما باید راهکاری پیدا شود که به هر دو تیم شاهین و ایرانجوان کمک شود.
وی خواستار رایزنی با ادارات و دستگاه‌های اقتصادی استان در جهت حمایت از ورزش استان شد.
خدیجه گرشاسبی، عضو شورای شهر بوشهر نیز در این‌ نشست با بیان این‌که دو تیم قدیمی شاهین و ایران جوان از افتخارات شهر بوشهر هستند و کسب موفقیت آنها باعث خوشحالی ما است، افزود: چرا باشگاهی با 50 نمیلیارد تومان سرمایه‌ در زمینه‌ استفاده از اعتبار و سرمایه ارزشمند خود نباید اقدامی که بتواند چرخ باشگاه را بچرخاند انجام دهد.

در پایان این جلسه قرار شد باشگاه ایرانجوان طی نامه‌ای انتظارات‌، شرایط و درخواست‌های خود را به شهردار بوشهر ارائه و سپس شهردار لایحه‌ای را در جهت حمایت از باشگاه ایرانجوان به شورا ارسال کند تا پس از رای‌گیری نحوه کمک شورا و شهرداری به ایرانجوان مشخص شود.
ما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به سراغ رئیس شورای بوشهر رفتیم. عبدالخالق برزگرزاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در ابتدا جلسه دارایی‌های ایرانجوان مورد بحث قرار گرفت، افزود: مدیرعامل باشگاه ایرانجوان با بیان قدمت 70 ساله باشگاه عنوان کرد که دارایی ایرانجوان حدود 50 میلیارد تومان است. ما نه به‌عنوان شورا بلکه به‌عنوان یک شهروند و کسی که طرفدار ورزش است گفتیم که اگر دارایی شما اینقدر است و قدمت شما 70 سال است، این سرمایه بی‌استفاده مانده است و باید برای این باشگاه سرمایه‌گذاری شود تا این سرمایه سودی برای باشگاه داشته باشد. این بحث کلی ما در این خصوص بود.

وی در ادامه با بیان این‌که یک مورد دیگر مدیر عامل باشگاه ایرانجوان مطرح کرد که خرج باشگاه 5/3 میلیارد می‌شود و شهرداری این مقدار پول برای کمک به ایرانجوان پرداخت کند، افزود: ولی بودجه شهرداری طوری تنظیم شده است که قبل از شروع سال برای آن بودجه برنامه‌ریزی شده طی صحبت‌هایی که مسوولان شهرداری داشتیم آنها گفتند این‌که برای یک تیم شخصی این مقدار هزینه کنند، بسیار غیر ممکن است، چراکه باید از چند پروژه مهم خود بزنند تا بتوانند این کار را انجام دهند. نهایت راه حلی که پیش‌رو مسوولان ایر‌انجوان است، این است که آنها سرمایه‌گذاری کنند و از سود آن بهره ببرند. مساله دیگر این است آنها گفتند که بازیکنان را از نظر فنی تربیت می‌کنند و آنها به لیگ برتر می‌روند. نظر ما این است که یک دیدگاه حرفه‌ای در این مجموعه به‌وجود آید که بازیکنانی که به لیگ برتر می‌روند؛ از نظر مادی و هم معنوی برای باشگاه سود داشته باشند. قاعده فوتبال این است که بازیکنان از یک باشگاه به باشگاه بالاتری می‌رود و برای باشگاه قبلی‌اش سوددهی داشته باشد.
برزگرزاده در پایان یادآور شد: به هر حال نتیجه کار این شد که مسوولان ایرانجوان یک پیشنهاد کتبی به شهردار بوشهر بدهند و آقای میگولی‌نژاد هم پس از بررسی بودجه شهرداری، ببیند شهرداری می‌تواند کمکی در این خصوص انجام دهد یا خیر. چون شهردار مجری اجرای بودجه است، وی باید بوجه را بررسی کند و نظر نهایی را اعلام کند و اگر نظر داده شد، آن نظر برای تصویب به شورا فرستاده می‌شود. شورا و شهرداری در دو فصل گذشته در حد توان خود کمک‌هایی به تیم ایرانجوان داشته که‌ برای‌ این تیم راهگشا بود ه و ان‌شاءلله امسال نیز با حمایت‌های که می‌شود، ‌شاهد حضور قوی ایران جوان‌، شاهین شهرداری، پارس جم و سایر تیم‌های استان در مسابقات کشور باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: