bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
«انجمن خیرین مسکن‌ساز» عنوانی است که همگان با شنیدن آن، ذهنیتی یکسان خواهند داشت و اگر از آنها بپرسی که فعالیت چنین انجمنی شامل چه اقدامات و برنامه‌هایی است...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: «انجمن خیرین مسکن‌ساز» عنوانی است که همگان با شنیدن آن، ذهنیتی یکسان خواهند داشت و اگر از آنها بپرسی که فعالیت چنین انجمنی شامل چه اقدامات و برنامه‌هایی است، بدون شک پاسخ می‌دهد انجمنی که با کمک و حمایت خیرین، اقدام به ساخت و ساز مسکن برای متقاضیان مربوط می‌کنند. این بار اما شرایط فرق می‌کند و روی دیگر این سکه هم رخ نشان داده است. انجمنی که در پروژه ساخت مسکن‌های عالیشهر-فاز 2 اکنون به بن‌بست خورده است. بدین خاطر به این پروژه نام بن‌بست نهادیم که متقاضیان آن در خصوص قرارداد این مسکن‌ها، چگونگی ساخت و سازها، امکانات و دیگر مسائل مربوط به آن گلایه‌های بسیاری دارند و به‌صورت مکنوب موارد اعتراضی خود را به سمع مسوولان مربوط رسانیده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند. 

برای بررسی بیشتر مساله با یکی از متقاضیان مسکن انجمن خیرین مسکن‌ساز گفت‌وگو کردیم. علیرضا باستان در خصوص این پروژه با بیان این‌که طی انعقاد یک قرارداد در سال 91 مقرر شد که شهریور سال 92 خانه‌ها واگذار شوند، به بامداد جنوب گفت: واگذاری منازل که با تاخیری تقریبا سه ساله روبه‌رو شده، به‌صورت نیمه‌تمام هم واگذار شده که خبری از آسانسور، پمپ آب و دیگر امکاناتی که در قرارداد قید شده بود، نیست. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا موارد را به رئیس انجمن هم انتقال داده‌اید، افزود: بله بارها این موضوع را یادآور شده‌ایم که پاسخ درستی نمی‌دهند و می‌گویند ما خودمان گروهی را برای تکمیل امکانات یادشده به کار می‌گماریم اما این در حالی است که پیمانکار آسانسور می‌گوید من مبلغ 95 میلیون تومان طلب دارم و تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود، اقدامی برای نصب آسانسور انجام نخواهم داد. 
این متقاضی مسکن انجمن خیرین با اشاره به مبلغ وام که 30 میلیون تومان است و با سود چهار درصد ملزم به بازگرداندن 47 میلیون تومان هستند، خاطرنشان کرد: نکته دیگر در خصوص انتخاب واحدها بود. نخست اعلام کرده بودند که انتخاب واحد براساس خوش‌حسابی و کسانی که 10 میلیون اولیه را نقدا پرداخت کرده‌اند، صورت می‌گیرد که چنین نشد و علاوه بر آن، در آغاز کار به شخص من واحدی را نشان دادند اما زمان پایان کار، واحد دیگری را تحویل دادند.

باستان همچنین به کمبود پارکینگ برای این منازل اشاره کرد و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر مسوولان امر شد. گفتنی است، نامه‌ای که از سوی جمعی از متقاضیان مساکن انجمن خیرین مسکن‌ساز نوشته شده و در ادامه آورده می‌شود، روز گذشته به سازمان بازرسی ارائه و جزئیات گلایه متقاضیان در آن قید شده است: 
«موضوع: رسیدگی به مشکلات عدیده ساختمان‌های ساخته شده توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان بوشهر (عالیشهر-فاز 2)
این پروژه معضلات زیادی داشته و دارد، چراکه در برآورد هزینه‌های اولیه و زمان تحویل آنها اشتباهاتی وجود دارد. از آنجا که اداره‌کل راه و شهرسازی استان متولی پروژه‌های مسکن مهر است و با حضور بنیاد مسکن شهرستان‌ها و شرکت عمران عالیشهر این پروژه شروع به فعالیت داشته است. در سال 1391 این پروژه شروع به کار کرد و ابتدا با دریافت 000/000/10 تومان از ثبت نام‌کنندگان و مبلغ 000/000/20 تومان وام ذکر شده بود ولی به‌دنبال آن مبلغ 000/000/10 تومان طی سه مرحله از اعضا دریافت کردند و همچنین وام دریافتی به 000/000/30 تومان افزایش یافت که این وام در مدت 14 سال با اقساط ماهی 000/294 تومان مشخص شده که ما باید 000/000/43 تومان به بانک برگردانیم، در صورتی که وام مسکن چهار درصد ذکر شده است که قیمت نهایی هر واحد 000/000/63 تومان می‌شود. مشکل مهم نصب آسانسور است با توجه به این‌که جایگاه آسانسور موجود است. امکانات، پمپ آب، آبگرمکن، کمد دیواری و کابینت که در قرارداد اولیه آمده بود ولی از ثبت نام کنندگان خواستند که آن قرارداد را تحویل دهند تا قرارداد جدید امضا شود و اکنون خبری از قرارداد جدید نیست. متاسفانه در تحویل منازل مسکونی به صاحبانشان اشتباهات بسیاری صورت گرفته است از جمله تحویل اشتباهی منازل به افراد به صورتی که فردی که بابت آپارتمان 95 متری پول پرداخت کرده است، به آن فرد آپارتمان هشت متری تحویل داده شده که انجمن نیز از پاسخگویی در این باره سرباز می‌زنند». 

این نامه که به امضای تعدادی از شهروندان رسیده، متقاضیان خواستار رسیدگی به موضوع و مرتفع کردن مشکل شده‌اند. حال روزنامه بامداد جنوب در راستای این اقدام امضاکنندگان، درخواست آنها را منتشر کرده تا هر چه سریع‌تر به گوش مسوولان امر برسد و شاید این مشکل زودتر برطرف شود. تلاش‌های ما برای برقراری تماس با انجمن خیریه راه به جایی نبرد اما بامداد جنوب آمادگی خود را برای انتشار اظهارنظرات انجمن در صورت نیاز اعلام می‌کند.


برچسب ها: جامعه ، خیرین ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر: