bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مسئول مرکز مشاوره بیماری ایدزاستان بوشهر گفت: نگرش افراد نسبت به بیماری ایدز را باید تغییر داد تا بیماران مبتلا به ایدز بتوانند راحت‌تر برای کنترل بیماری خود اقدام کنند.
پریا ربیعانی ظهر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای زنان فرهخیته استان بوشهر اظهار داشت: برای مقابله با بیماری ایدز باید به سمت روش‌های پیشگیری برویم که مدارس ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه هستند.

مسئول مرکز مشاوره بیماری ایدز استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهترین محل برای آگاه سازی عمومی از راه‌های انتقال و آسیب‌های بعدی ناشی از سرایت آن مدارس و آموزش و پرورش است.

وی با هشدار در مورد تاثیر رفتارهای پرخطر احتماعی برای انتقال بیماری ایدز، بیان کرد: خانواده‌ها برای ورود به مسائل جنسی با سختی‌هایی روبرو هستند و بسیاری از نوجوانان و جوانان اطلاعات خود را از طریق اینترنت و یا دوستان کسب می‌کنند که با خطرات زیادی همراه است.

ربیعانی افزود: افرادی که در برابر راه‌های انتقال بیماری ایدز قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و انجام آزمایش‌های مربوطه از سلامت جسمی خود مطلع و مطمئن باشند نتایج این آزمایش‌ها کاملا محرمانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افراد ترس زیادی نسبت به برملا شدن نتایج چنین آزمایش‌هایی دارند، اضافه کرد: نگرش افراد باید نسبت به این بیماری تغییر داد تا بیماران مبتلا به ایدز بتوانند راحت‌تر برای کنترل بیماری خود اقدام کنند.

مسئول مرکز مشاوره بیماری ایدز استان بوشهر تصریح کرد: باید آموزش‌ها نسبت به بیماری ایدز به صورت گسترده‌ای انجام شود تا همه مردم نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشند و شاهد استفاده از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از ابتلای به ایدز باشیم.

مقابله با ایدز منحصر به پخش بروشور نباشد

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: جلوگیری از ابتلای یک فرد به این بیماری خطرناک باعث نجات نجات خانواده، شهر، کشور و جامعه می‌شود.

عبدالرحیم پذیرا از همکاری همه‌جانبه دانشگاه آزاد بوشهر برای مقابله با بیماری ایدز خبر داد و اضافه کرد: نام بیماری ایدز دارای بار منفی و ذهنیتی نامناسب است که باید وحشت مردم نسبت به این بیماری کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری ایدز باید در جامعه پذیرفته شود، بیان کرد: آموزش نقش بسیار مهمی در مقابله و پیشگیری از بیماری ایدز دارد که باید به همین سمت حرکت شود و آموزش‌های عمومی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: تهیه و پخش چند بروشور و میزگردهایی در روز جهانی مبارزه با ایدز جوابگو نیست و نباید در بحث پیشگیری به این مسائل اکتفا کرد.

وی با اشاره به تاثیر بالای کلیپ‌های آموزشی، برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن و ... اضافه کرد: باید از روش‌هایی که بازخورد مناسبی را در جامعه دارند به خوبی بهره برد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی

کارشناس مبارزه با بیماری ایدز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه آزاد همواره به مسائل سلامت توجه ویژه‌ای دارد و در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز نیز شاهد استقبال خوبی برای همکاری هستیم.

فاطمه برنجن با بیان اینکه همه افراد جامعه برای مقابله وپیشگیری از ایدز مسئول هستند، اضافه کرد: برنامه‌های مبارزه با بیماری ایدز در کشور تنها بر عهده یک سازمان نیست و یک موضوع عمومی است.

وی با اشاره به برگزاری چندین کارگاه آموزشی در سطح استان، خاطرنشان کرد: عملکرد هسته‌های دانشجویی مقابله با ایدز دارای بازخورد و نتایج خوبی بوده است که این برنامه‌ها ادامه خواهند یافت.

کارشناس مبارزه با بیماری ایدز با اشاره به اینکه آموزش مسائل توسط اشخاصی از جنس خود آن قشر پذیرش و مقبولیت راحت تری خواهد داشت، افزود: اینگونه آموزش‌ها باعث افزایش اعتماد به این برنامه‌ها می‌شود.
برچسب ها: جامعه ، بیماری ، ایدز
نام:
ایمیل:
* نظر: