bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
بازداشت به‌خاطر جوانان بوشهری و ناجوانمردی برخی‌ها؛
همین چند روز پیش بود که بامداد جنوب در گزارشی نوشت بی‌خود از نخبگان استان هزینه نکنید. آنها که روز شنبه بوشهر در جریان بازداشت مجید حسینی کنگانی بودند و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: همین چند روز پیش بود که بامداد جنوب در گزارشی نوشت بی‌خود از نخبگان استان هزینه نکنید. آنها که روز شنبه بوشهر در جریان بازداشت مجید حسینی کنگانی بودند و از طرف دکتر ع.ر با آنها تماس گرفته شد تا مساله را پیش از وقت اداری به پایان ببرند، مخفیانه از شاکی می‌خواهند تا زمانی که 35 میلیون پولش را نگرفته، رضایت ندهد. دورویی برخی در این زمینه تا آن اندازه است که از سوی دیگر به نماینده جنوب استان که خود را مدیون کنگانی می‌داند می‌گویند که صحبت شده تا هیچ مشکلی بابت تامین 200 میلیون تومان بدهکاری و رفع مشکل کنگانی پیش نیاید. ای کاش می‌توانستیم همه ماجرا را به همان وجهی که می‌دانستیم به خوانندگان خود منتقل می‌کردیم تا همه متوجه نفاق در رفتار تازه به دوران رسیده‌ها شوند. 
حدود پنج سال پیش بود که شاهین بوشهر پس از کسب نتایج نامطلوب در لیگ برتر، به لیگ دسته یک سقوط کرد و با ‌وجود این‌که مردم کم‌کم در حال فراموش کردن خاطرات این تیم در لیگ برتر بودند‌ اما بدهکاری‌های شاهین هیچ وقت از یاد طلبکاران این باشگاه نمی‌رود. هر روز یک طلبکار با نامه‌ای از دادگاه به باشگاه می‌آمد و خواستار طلب خود بود اما پولی نبود که به آنها داده شود. این اتفاقات تا زمانی که باشگاه منحل شد ادامه یافت ولی پس از این اتفاق، این مساله کم‌رنگ‌تر شد. تا این‌که شنبه شب در یک اقدام غافلیگر کننده، مجید حسینی‌کنگانی که در مقطعی مدیرعاملی تیم شاهین بوشهر در لیگ برتر را برعهده داشت، به‌خاطر باشگاه شاهین چکی به مبلغ 80 میلیون برای بانک پاسارگاد بوشهر کشیده و آن چک پاس نشده بود، کارش به حکم جلب، دستبند، بازداشتگاه و انتقال به دادگاه بوشهر کشیده شد. 

در شرایطی که در باشگاه‌داری امروز، فقط مالکان تیم‌های شخصی اقدام به صدور چک شخصی برای تیم‌های خود می‌کنند، اقدام کنگانی مصداق قداکاری بوده تا تیمی که آن روزها از شمال تا جنوب استان هوادار داشت، لنگ جا و مکان اقامت مربیانش نماند و حاشیه‌های بیشتری بر آن تلنبار نشود.
در همین ارتباط به سراغ مدیر عامل فعلی باشگاه شاهین شهرداری رفتیم تا جزئیات بیشتری را از وی جویا شویم. محمد دمشقی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان در جریان جزئیات این مساله این نیستم، یادآور شد: من هم ظهر یک‌شنبه این خبر را دریافت کردم و از همان لحظه پیگیر آن شدیم و به سازمان‌های مختلف برای حل آن زنگ زده‌ایم. سعی ما این است که از زندانی شدن وی جلوگیری و مساله را ختم به خیر کنیم، چراکه آقای حسینی کنگانی برای شاهین و فوتبال بوشهر زحمت زیادی کشیده است و به‌خاطر این تیم دست به چک شده و الان حیف است که زیرپای او خالی و راهی زندان شود. البته آن کسی که طلبکار است هم حق دارد ولی هدف ما این است که همه دست به دست هم بدهند که این موضوع خیلی زود حل شود.
وی در پایان گفت: در مجموع این اتفاق اصلا برای فوتبال بوشهر خوب نیست و همان‌طور که گفتم تا آنجا که در توانمان است برای حل این مساله سعی و تلاش می‌کنیم.
در ادامه این گزارش به سراغ یکی از افرادی رفتیم که آن زمان در شاهین فعالیت می‌کرد. این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد زندانی شدن مجید حسینی کنگانی با تائید این خبر گفت: مساله مربوط به چکی است که زمانی آقای حسینی که مدیر عامل وقت باشگاه شاهین بود، به هتل پاسارگاد بوشهر داده شده بود که مبلغ آن حدود 80 میلیون بود. روز شنبه همان‌طور که همه می‌دانند به‌خاطر پرداخت نشدن این چک آقای حسینی کنگانی راهی بازداشتگاه شد. 

وی در مورد این‌که شاکی وی دقیقا چه کسی است، یادآور شد: اسم شاکی را نمی‌دانم ولی تا آنجا که اطلاع دارم هتل پاسارگاد به‌نوعی از آقای حسینی شکایت کرده است. ولی همان‌طور که گفتم دقیقا نمی‌دانم که شخصی که چند سال پیش صاحب هتل بود شکایت کرده است و یا صاحب جدید هتل.
این شخص در پاسخ به این سوال که چرا حالا صاحب هتل باید از آقای کنگانی شکایت کند آن هم در صورتی که این اتفاق می‌توانست سال‌های گذشته رخ دهد، با بیان این‌که علت آن را نمی‌داند، افزود: باشگاه کنونی شاهین شهرداری و شاهین بوشهر که سه سال پیش منحل شد، حدود 4 تا 5 میلیارد بدهی داشت و هرازگاهی برخی طلبکاران از فدراسیون و دادگاه نامه‌ای در این مورد را می‌آوردند. حالا چرا الان باید این اتفاق رخ دهد خیلی عجیب است.
این منبع آگاه در مورد سخنان آقای دمشقی در مورد این‌که از آقای حسینی کنگانی حمایت می‌کنیم، یادآور شد: من نمی‌دانم آقای دمشقی چطور می‌خواهد از وی حمایت کند. وی نمی‌تواند از بودجه باشگاه برای حل چنین مساله‌ای استفاده کند، چراکه این بودجه مصوبه شورای شهر بوشهر است و مبلغ آن حدود 5/2 میلیارد تومان است و ایشان نمی‌تواند از این مبلغ برای این کارها استفاده کند و استفاده از این پول کاملا غیر قانونی است. تنها راهی که آقای دمشقی می‌تواند از آقای حسینی کنگانی حمایت، کمک از طریق دیگر اشخاص است.

وی در پایان گفت: شهرداری بوشهر، به هیچ عنوان متولی این کار نیست و اگر کسی متولی این کار باشد، آقای نعمتی است که هم‌اکنون سهامدار باشگاه است و دوستانی دیگری که آن موقع عضو هیات مدیره باشگاه بودند. یکی از این اشخاص، استاندار سابق بوشهر است که در به وجود آمدن این همه مسائل مالی دخیل بود. اگر شهرداری می‌خواهد در این مساله کمک کند، در واقع به ما محبت کرده است، چراکه این مسائل اصلا به شهرداری بوشهر ربطی ندارد. در حقیقت این مساله به مدیران آن زمان شاهین برمی‌گردد که همان‌طور که گفتم، استاندار سابق بوشهر و همچنین یکی از بانک‌های معروف که اسپانسر باشگاه بود، در این مساله بسیار دخیل بودند. آنها قرار بود که مسائل مالی باشگاه را حل کنند ولی زیر حرف خود زدند و این باعث شد، آقای حسینی کنگانی خود دست به چک شود. 
روز گذشته به مجید حسینی کنگانی گفت‌وگویی مفصل داشتیم و او مسائل مختلفی را برای ما بازگو کرد و گفت دست‌کم آنهایی که همه چیزشان را مدیون من و امثال من هستند در آن لحظه سخت به جای کمک، همه چیز را خراب کردند تا بار دیگر ماهیت خود را نشان دهند. بنابر پاره‌ای ملاحظات همه آنچه را که روز شنبه بر وی گذشته منتشر نمی‌کنیم و فقط خلاصه‌ای از ماجرا را به نقل از وی در اختیار خوانندگان محترم قرار خواهیم داد:

1- دیروز ساعت 10 صبح مامور انتظامی به دفترم در تهران آمدند و دنبال من بودند. خودم را که معرفی کردم، گفتند حکم جلب شما داریم. وقتی حکمشان را دیدم، دستبند زدند و با آنها رفتم.
2- در کلانتری مشخص شد مدیر هتل پاسارگاد بوشهر بابت چک شخصی که در زمان مدیرعاملی شاهین بوشهر جهت اسکان مربیان و برخی بازیکنان صادر کردم، حکم جلب مرا گرفتند.
3- فکر می‌کنم مبلغ چک 80 میلیون تومان بود که با احتساب دیر کرد آن به 200 میلیون تومان رسیده است. در کلانتری قبول کردند که چکی 200 میلیون تومانی برای 9 ماه بدهم و رضایت دهند. بعد درخواست شان تغییر کرد و گفتند اگر 35 میلیون تومان به صورت نقد پرداخت شود، آنها به دریافت چک مدت‌دار رضایت می‌دهند. این در حالی بود که ساعت 5 عصر شده و امکان تامین این میزان نقدینگی نبود.
4- نهایتا دیشب در بازداشتگاه نیروی انتظامی ماندم و امروز هم به وسیله ماموران به بوشهر منتقل شدم تا در دادگاه به این موضوع رسیدگی شود.
5- چکی که من به‌صورت شخصی دادم، برای جلوگیری از مشکل اقامت مربیان تیم شاهین بود و انتظار می‌رفت بعد از بنده که تیم حداقل یک سال در لیگ برتر و دو سال در مسابقات دیگر بود، برای تسویه آن فکری می‌شد اما اینگونه نشد.
6- اگر این اتفاق برای مسوولان استان مهم است، به بنده کمک کنند وگرنه در آینده کسی برای ورزش به‌صورت شخصی اقدام و ریسک نخواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: