bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
ایران برای نخستین‌بار در مسابقات بین‌المللی مهارت شرکت می‌کند؛
بارها گفتهايم که در استان استعدادهاي ناب فراواني وجود دارد که شکوفا شدن آنها منوط به توجه و برنامهريزي مدون دارد.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: بارها گفتهايم که در استان استعدادهاي ناب فراواني وجود دارد که شکوفا شدن آنها منوط به توجه و برنامهريزي مدون دارد. وقتي نام دشتستان به ميان ميآيد، همه از مشاهير اهل ادب و فرهنگ آن، رونق کشاورزي و ديگر ظرفيتها در اين خطه ياد ميکنند که دشتستان را زبانزد عام و خاص کرده و همه از اين افتخارات و ظرفيتها لبخند رضايت بر لبشان نقش ميبندد. حال با توجه به اين ظرفيتهاي ناب، گاهي اوقات کم و کاستيها در حوزه امکانات در شان و شايسته فرزندان اين مرز بوم نيست که ميطلبد تدابيري ويژه براي آن انديشيد. مسابقات کسب و کارهاي کوچک Business planگروه سني 13 تا 18 سال مدت 14 سال است که در کشورهاي مختلف جهان برگزار ميشود که امسال براي اولين بار دو  گروه  منتخب از کشور ايران در اين مسابقات حضور خواهند داشت.  

در همين راستا با روحالله سليميفرد گفتوگو کرديم و در خصوص برگزاري اين مسابقات نظر او را جويا شديم. وي در گفتوگو با بامداد جنوب با بيان اينکه بنياد کارآفريني براي صلح (sage)  يک NGO بينالمللي است که از سال 2002 تاسيس شده است،  افزود: از سال 2006 مسابقات بينالمللي مهارت برگزار ميشود که هدف از برگزاري اين مسابقات، ايجاد و توسعه فرهنگ کسب و کار است. علاوه بر اين، هدف ديگر از برگزاري اين مسابقات بحث اشتغال و درآمدزايي براي سنين 13-18 سال است. اين مسابقات با محور «صلح جهاني» از 13 تا 16 آگوست در فيليپين برگزار ميشود که 20 کشور جهان بهصورت رسمي در اين مسابقات با يکديگر رقابت ميکنند و 11 کشور دنيا نيز بهصورت ناظر در مسابقات حضور دارند که نتايج داوري مسابقات روز آخر اعلام ميشود. اين مسوول به مزاياي اين طرحها اشاره و عنوان کرد: اين طرحها علاوه بر عامالمنفه بودن و درآمدزايي، به منزله مشوقي براي جذب افراد کمتوان جسمي-حرکتي براي ورود به عرصه کسب و کار هستند. 
سليميفرد با اشاره به اينکه ايران براي نخستين بار در اين مسابقات شرکت ميکند، تصريح کرد: هر کشوري در اين مسابقات يک نماينده دارد که نماينده ايران، بنياد کارآفريني براي صلح است که مديرعامل آن، خانم طباطبايي است .

اين مسوول ضمن تاکيد بر اينکه تيم دشتستان و تهران منتخب و نماينده ايران در اين مسابقات هستند، خاطرنشان کرد: پس از بررسي نمونه طرحهاي بچهها در سنين 13-18 ساله، تيم دشتستان مجوز شرکت در مرحله جهاني را کسب کرد. علاوه بر تيم دانشآموزي دشتستان، طرح دانشآموزي تهران نيز بهعنوان طرح برتر، جواز شرکت در اين مسابقات را کسب کرده است. در اين مسابقات به تيم نخست جام طلا همراه با دو هزار دلار، تيم دوم 1000 دلار و تيم سوم 500 دلار اعطا ميشود.
سليميفرد که خود بهعنوان مربي تيم را در اين مسابقات همراهي ميکند، در ادامه با بيان اينکه تيم دانشآموزي پسران دشتستان را مهدي کيامرثي از مدرسه تيزهوشان زندهياد محمد کردي، علي عبداللهي از مدرسه تيزهوشان زندهياد محمد کردي و عليرضا شمسي خوي از مدرسه غير انتفاعي خوارزمي و با سرپرستي سيدمجتبي هاشمينژاد در اين مسابقات همراهي ميکنند، افزود: تيم دوم از دشتستان نيز گروه سه نفره دخترهاست که خانمها آيدا شاهحسيني از مدرسه رضوان، فاطمه زنگنهنژاد از مدرسه رضوان و فرنوش پناهي از تيزهوشان فرزانگان به اين مسابقات با سرپرستي خانم بهبهاني اعزام ميشوند.

وي با بيان اينکه بهادر قائدي بهعنوان داور و نادر استوار بهعنوان کارآفرين برتر و داور، تيم منتخب دشتستان را همراهي ميکنند، يادآور شد: هر کشور ميتواند يک داور از منطقه داشته باشد که آقاي ميري بهعنوان داور منطقه تيم را همراهي خواهند کرد. همچنين اسامه سيدمحمدي بهعنوان داور در اين مسابقات اين تيم را همراهي خواهد کرد.
سليميفرد در پايان از آقاي کردي و نادر استوار بهعنوان خيرين مدرسهساز و حاميان مادي و معنوي که تيم دشتستان را در اين مسابقات بينالمللي همراهي ميکنند، تقدير و تشکر کرد. 
بامداد جنوب هم به نوبه خود براي اين تيم که با نام زندهياد محمد کردي در مسابقات بينالمللي فيليپين حضور خواهد داشت، آرزوي موفقيت ميکند و از مسوولان استاني و شهرستان تقاضاي توجه بيشتر به استعدادهاي ناب در استان را دارد که در صورت فراهم کردن بستر لازم و شرايط مناسب، آينده درخشاني را از آنِ سرزمين فرهنگپرور و ادبدوست دشتستان خواهند کرد، دشتستانيهايي که تا کنون با موفقيت و راهيابي فرزندانشان به مسابقات بينالمللي در رشتههاي مختلف علمي و ورزشي مُهر تائيدي بر اين گفته ما زدهاند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: