bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
ادامه شگفتی پارس جم در لیگ یک؛
هفته دوم لیگ دسته یک روز ‌شنبه برگزار شد و ایرانجوان بوشهر و پارس جم، دو نماینده استان در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود رفتند که نتیجه آن یک مساوی و یک برد بود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته دوم لیگ دسته یک روز ‌شنبه برگزار شد و ایرانجوان بوشهر و پارس جم، دو نماینده استان در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود رفتند که نتیجه آن یک مساوی و یک برد بود.
ابتدا از ایرانجوانی شروع کنیم که در گرمای بوشهر به مصاف مس کرمان رفت اما نکته جالب که در این بازی خیلی به چشم می‌خورد، حمایت اندک تماشاگران از این تیم بوشهری بود اما با همه‌ این اوصاف خرمزی به‌دنبال برد در این دیدار خانگی بود و تیمش را با 2 مهاجم به میدان فرستاد تا با ترکیبی تهاجمی و رو به جلو سه امتیاز این دیدار را در خانه نگه دارد. سیستم 4-4-2 لوزی ایرانجوانی‌ها، عرصه را بر مهمان تنگ کرده بود و با ارسال توپ به دو مهاجم خود باابمحمدی و بابک لطیفی سعی در رسیدن به گل داشت. در آن سوی میدان نیز شاگردان ابراهیم‌زاده سعی در ارسال‌های بلند به پشت دفاع ایرانجوان داشتند. که روی همین تاکتیک در دقیقه 19 به کرنر رسیدند تا هافبک ایرانجوان با ضربه سر، دروازه خودی را باز کند و میزبان پیش بیفتد. بعد از این‌که چندین‌بار قرمزپوشان بوشهری تا فروپاشی دروازه مس پیش رفتند و در نهایت در وقت‌های تلف شده، داور با اعلام خطای پنالتی بر روی بابک لطیفی، با گل احسان اسدزاده بازی را به تساوی کشاند و او زننده اولین گل ایرانجوان در فصل جاری لقب گرفت. 

در نیمه دوم با توجه به بهتر شدن وضعیت جوی همگان منتظر بازی بهتری از سوی هر دو تیم بودند اما شاگردان ابراهیم‌زاده که به همین سه امتیاز راضی بودند کاملا عقب کشیدند. با این وضع انتظار می‌رفت ایرانجوان فشار خود را بیشتر کند خرمزی نیز با دو تعویضی که انجام داد به‌نظر می‌آمد، به‌دنبال همین موضع بود اما بازی به شکل دیگری پیش می‌رفت و در واقع ایرانجوان به همان شکلی بازی کرد که ابراهیم‌زاده و تیمش دوست داشتند و با سرعت نبخشیدن به بازی باعث استراحت و نفسگیری کرمانی‌ها شدند اما این‌که چرا ایرانجوان ‌به‌گونه‌ایی بازی کرد که مس کرمان دوست داشت؟ تا در روزی که تنها رقم‌های میلیاردی مس در زمین بودند سه امتیاز خانگی مفت و مجانی تقسیم شود و ایرانجوان تنها به یک امتیاز بسنده کند.
در همین خصوص به سراغ مربی ایرانجوان رفتیم. آرامش در گفت‌وگو با بامداد جنوب در ابتدا با بیان این‌که اینجا جای دارد، به مسوولان استانی اعتراض کنیم، افزود: دو هفته از شروع مسابقات می‌گذرد و تاکنون آنها نتوانسته‌اند کاری برای ما انجام دهد. آنها حتی در عملی کردن قول‌های خود کم‌کاری کرده‌اند. مگر ما تا چقدر می‌توانیم تحمل کنیم. در چند روز که قرار بود در جهت حل شدن مشکلات کاری انجام شود، هنوز مسوولان باشگاه نتوانسته‌اند اسپانسری برای باشگاه ایرانجوان انتخاب کنند که این در آینده برای ما گران تمام می‌شود.

وی در ادامه در مورد بازی گفت: با توجه به وضعیت موجود در باشگاه بازی خوبی را انجام دادیم. با وجود این‌که در نیمه اول نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید بازی را خوب شروع کنیم، یک گل به خودی از سوی بازیکن خودی باعث شد در همان نیمه عقب بیافتیم. در ادامه بازیکنان ما به خود آمدند در اواخر نیمه اول توانستیم گل مساوی را به ثمر برسانیم. در نیمه دوم بازیکنان بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و توانستند تا حدودی هماهنگی خود را در زمین مسابقه بیشتر کنند ولی با این بازی به تمیممان امیدوار شدیم. ما یک هفته بیشتر برای این بازی فرصت نداشتیم ولی نسبت به بازی قبل شکل بهتری داشتیم و امیدوارم در بازی بعد این روند رو به رشد را ادامه دهیم. ما پتانسیل بالایی داریم و در جذب بازیکن هم موفق عمل کرده‌ایم و در کنار این مساله کادر فنی به ویژه آقای خرمزی در این راه زحمت زیادی کشیده است. امیدواریم که در ادامه با توجه به عنایت مسوولان نتایج بهتری کسب کنیم.
مربی ایرانجوان در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن ایرانجوان در این بازی چه کسی بود، گفت: در واقع احسان اسدزاده، زننده تک گل ما در این مسابقه، تلاش زیادی به خرج داد. علاوه بر این بابامحمدی که مهاجم ماست، در این مسابقه دوندگی زیادی داشت و بازی خوبی را ارائه داد. ولی اگر بخواهم بهترین بازیکنان را انتخاب کنم، آقای سعید نامجو است که با وجود این‌که گل به خودی زد، در نیمه دوم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و ما را به آینده امیدوار‌تر کرد.
آرامش در مورد برنامه‌های ایرانجوان برای بازی بعد یادآور شد: بازی ما روز جمعه همین هفته برگزار می‌شود و فرصت زیادی برای این بازی در اختیار نداریم. سعی می‌کنیم در تمرینات، بازیکنان را هم به هماهنگی لازم برسانیم و هم از نظر روحی و روانی بهتر کنیم تا با یاری خدا این سه امتیاز با ارزش را کسب کنیم و برای بازی بعد با باداران در تهران آماده شویم.

وی در این مورد که آقای خرمزی به‌دلیل نارضایتی چند بازیکن غیر بومی را به خاطر عملکرد ضعیف، از تیم خارج کرده است، با بیان این‌که بالاخره بحث آبروی ما در میان است، افزود: ما یک مسوولیت بزرگ را پذیرفته‌ایم و باید در قبال آن پاسخگو باشیم. صد درصد آن بازیکنانی که نمی‌توانند برنامه‌های ما را در زمین مسابقه اجرا کنند، کنار می‌گذاریم. ما تا هفته چهارم زمان داریم که لیستمان را خالی کنیم و بازیکن جدید اضافه کنیم؛ برای همین در انتخاب بازیکن وسواس به خرج می‌دهیم. کما این‌که آقای کیانی از ما جدا شده است و به تیم دیگری هم رفته است. 33 بازیکن دیگر هم هستند که اگر نتوانستند رضایت ما را کسب کنند، از آنها خداحافظی می‌کنیم. ما در هر سه پست نیاز به بازیکن جدید داریم.
مربی ایرانجوان در پایان در مورد حمایت بوشهری‌ها از این بازی گفت: برای بازی اول حمایت بوشهری‌ها زیاد رضایت‌بخش نبود. ما انتظار بیشتر از آنها داشتیم که حداقل سکوهای هواداران ایرانجوان پر شود. شاید گرمای یک از عوامل اصلی باشد، ولی در کل حمایت آنها خیلی خوب نبود. امیدوارم در ادامه همه دست به دست هم بدهند و از نماینده استان حمایت کنند.

اما دیگر نماینده استان، پارس جم همچنان به شگفتی‌سازی خود ادامه می‌دهد، این تیم توانست در بازی خارج از خانه، خیبر خرم آباد را با یک گل شکست دهد تا همچنان با شش امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گیرد. تک گل شاگردان مهدی تارتار  در این بازی به وسیله کیوان وحدانی به ثمر رسید. 
مهدی تارتار بعد از این بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تیم خیبر خرم آباد تیم خوبی است و در این دیدار خیلی فیزیکی بازی کرد اما ما نیز برای برد به مصاف این تیم آمده بودیم و این‌گونه هم شد. امیدواریم که برد در برابر خیبر ادامه راه را برای تیم پارس جنوبی جم در بازی‌های بعد هموار کند. پیش‌بینی یک بازی سخت در برابر خیبر خرم آباد را کرده بودیم. در نیمه دوم موقعیت‌های بهتری برای زدن گل‌های بیشتر داشتیم‌ اما به گل های بیشتری نرسیدیم.
تارتار افزود: برای صعود به لیگ برتر به تیم پارس جنوبی جم بوشهر آمده‌ام و این را هم به بازیکنان گفته‌ام؛ البته من خیلی دیر به این تیم اضافه شدم و در نقل و انتقال بازیکنان هم از دیگر تیم‌ها عقب افتادیم اگر چه همین بازیکنان تیم پارس جنوبی بازیکنان با کیفیتی هستند. در هر حال ما قولی برای صعود به لیگ برتر به باشگاه ندادیم اما به‌خاطر خودمان هم که شده می‌خواهیم صعود کنیم.
از نکات جالب این بازی درگیری بازیکنان تیم خیبر با مربی تیم پارس جم بود که در نهایت مربی پارس به بیمارستان منتقل شد. 

به گزارش فوتبال بوشهر، حسین اینانلو، دروازه‌بان سابق تیم ملی امید ایران پیرامون مسائل حاشیه‌ای به‌وجود آمده در پایان بازی گفت: نمی‌دانم چرا این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد؟ و چرا نباید در خرم آباد این شرایط را کنترل کنند. متاسفانه کاپیتان تیم خیبر در مقابل رختکن ما ایستاده بود تا با بازیکنان ما درگیر شود! بنده خدا مربی تیم مجتبی خورشیدی برای جلوگیری از درگیری‌های به‌وجود آمده، وارد عمل شد تا آنها را آرام کند که به یک‌باره با مشت به‌صورت او کوبیدند و آقا مجتبی روی زمین افتاد. واقعا نمی‌دانم چه بگویم. این صحنه‌ها زیبنده فوتبال نیست. ایشان را با آمبولانس به فرودگاه بردند و تا ساعت 9 شب در بیمارستان بودیم تا همه آزمایشات روی سر و صورت همکار ما انجام گیرد و بعد راهی تهران شویم.
همچنین فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ در مورد درگیری بازیکنان تیم خیبر خرم آباد با مربی تیم پارس جنوبی گفت: پیگیری‌های لازم را در این مورد انجام دادم و مشخص شد در جریان مسابقه دو تیم هیچ مساله حاشیه‌ای رخ نداده و فقط در پایان مسابقه و هنگام ورود بازیکنان و کادر فنی دو تیم در راهرو رختکن متاسفانه بنابه گزارش ناظر مسابقه آقای کریم‌پور سه بازیکن خیبر خرم آباد به نام‌های پژمان صوری، احمد زارعی و فرزاد بهاری به طرف مربی پارس جنوبی آقای خورشیدی حمله‌ور شده‌اند و با کتک زدن این مربی آقای خورشیدی با صدمه‌ای که به سر ایشان وارد شد با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. ضمنا ورود نیروهای امنیتی و ناظر مسابقه تا آخرین لحظه پیگیر این مسائل بودند.
وی افزود: با توجه به این‌که در هفته‌های ابتدایی لیگ دسته اول هستیم با پیگیری کمیته مسابقات و ارائه گزارش به کمیته انضباطی این اتفاق برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.
محمودزاده تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و هیات‌های برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را می‌کنند تا مسابقات لیگ دسته اول به بهترین شکل ممکن برگزار شود. از بازیکنان و مربیان و مدیران باشگاه‌ها نیز می‌خواهم که صبوری و خویشتنداری بیشتری از خود نشان بدهند و ضمن رعایت قوانین و  با احترام به خود و حریفان بیش از گذشته به نکات اخلاقی در فوتبال توجه کنند.
با توجه به نتایج به‌دست آمده تا پایان هفته دوم مسابقات، ایرانجوان با یک امتیاز در رده شانزدهم و پارس جم با 6 امتیاز و با توجه به تفاضل کمتر نسب به سه تیم اول جدول، در رده چهارم قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: