bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
در آيات و روايات اسلامي، تاکید موکدی بر حضور زنان و مسووليت‌هاي آنان در صحنه‌هاي اجتماعي شده است. در اين رابطه بعضي از دينداران نقش زن را محدود به نقش مادري و همسري مي‌دانند و...
بامداد جنوب: در آيات و روايات اسلامي، تاکید موکدی بر حضور زنان و مسووليت‌هاي آنان در صحنه‌هاي اجتماعي شده است. در اين رابطه بعضي از دينداران نقش زن را محدود به نقش مادري و همسري مي‌دانند و تصور مي‌كنند وظيفه زن محدود به اين دو نقش بوده و حق حضور در اجتماع و انجام مسووليت‌هاي ديگر را ندارد. در مقابل اما عده‌اي معتقدند كه زن علاوه بر نقش مادري و همسري توانايي و صلاحيت انجام ساير نقش‌هاي اجتماعي را نيز دارد و به ناچار بايد در بسياري از مديريت‌ها خود را نشان دهد. در جامعه امروزی دختران به اندازه پسران در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند و حضور زنان و دختران پا به پای مردان در عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی موید این مطلب است که زنان به اندازه مردان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان از سوی فرماندار شهرستان گناوه به بازدید از جشنواره دختران آب و آفتاب که به مناسبت بزرگداشت تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر با شعار «دختر، مادر، معصومیت تا بی‌نهایت» در شهرستان گناوه تشکیل شده بود و درآن بانوان کارآفرین محصولات تولیدی صنایع دستی و آثار هنری خود را ارائه کردند، پرداخت و در ادامه در جلسه مشترکی که به همین منظور در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گناوه تشکیل شده بود، شرکت کردند.
گفتنی است، در این جلسه برخی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند. در آغاز جلسه، عابدینی مسوول امور بانوان فرمانداری گناوه در خصوص فعالیت‌های بانوان شهرستان گفت‌وگو کردند و به ارائه آمار از فعالیت‌های متفاوت بانوان در حوزه‌های مختلف در شهرستان پرداختند. سپس تعدادی از بانوان کارآفرین حاضر در جلسه گزارشی از فعالیت‌های خود و چالش‌ها و موانع موجود جهت پیشبرد فعالیت‌های بانوان در شهرستان را عنوان کردند و درخواست همکاری مسوولان در خصوص ایجاد فضایی امن جهت مشارکت سیاسی و اقتصادی بانوان و همکاری جهت تولید، عرضه و فروش محصولات تولیدی آنها، ایجاد اشتغال و حمایت مستمر از بانوان جهت اشتغال‌زایی و دخالت بانوان در تصمیم‌گیری‌ها، مسائل و امور مربوط به شهرستان را کردند.

خانم‌ها عبداللهی و توانا نیز که از بانوان کارآفرین حاضر در جلسه و دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق بودند نیز مختصری از فعالیت‌های خود را عنوان کرده و از حمایت‌ها و پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید که باعث ایجاد اشتغال بیش از 70 نفر از بانوان شهرستان شده، تقدیر و قدردانی کردند.
شهبازی، مدیر صندوق کارآفرینی امید نیز با استقبال از فعالیت‌های بانوان و اعلام حمایت همه‌جانبه صندوق از فعالیت‌های ایشان گفت: بانوان کارآفرین بایستی با تلاش و استفاده از انگیزه و انرژی خویش فعالیت خود را شروع کنند و آن را ادامه دهند و نبایستی تنها به کمک‌های تسهیلاتی دولت و سازمان‌های مرتبط چشم داشته باشند. وی به رشد فرهنگی ایجاد شده در بانوان شهرستان اشاره کرد و برگزاری جشنواره دختران آب و آفتاب را از مصادیق آن عنوان کرده و با مقایسه نرخ آمار مشارکت اجتماعی بانوان در کشور با شهرستان گناوه مشارکت هر چه بیشتر و توانمندتر بانوان در مسائل سیاسی و اقتصادی را خواستار شدند. این مسوول با ارائه توضیحات در خصوص نحوه کمک‌ها و حمایت‌های تسهیلاتی و آموزشی صندوق از بانوان در خصوص عرضه محصولات متناسب با نیاز روز بازار و تغییر نگرش سنتی تولید، عرضه و فروش محصولات و استفاده از شبکه‌های مجازی جهت رونق بازار محصولات خویش راهنمایی‌های لازم را بیان کرد و به‌عنوان نمونه خانم توانا از دریافت کنندگان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در روستای چهارمحال شهرستان گناوه که از حاضرین در جلسه بود را عنوان کرده و به مزیت‌های ایجاد اشتغال و تولید در مناطق روستایی هم برای کارآفرینان و هم ساکنان روستاها اشاره کرد.

در ادامه جلسه، شیرافکن بخشدار شهر ریگ نیز با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال بانوان در شهرستان با برگزاری جلسات مشابه، آماری از اشتغال بانوان شهر بندری ریگ را ارائه و از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید در راه‌اندازی هفت صندوق‌های خرد محلی روستایی در شهر ریگ که باعث اشتغال بانوان منطقه شده است نیز قدردانی کرد.
پاک‌نژاد، فرماندار شهر گناوه با تبریک روز خبرنگار به اهمیت حضور فعال بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی و دانشگاه‌های کشور اشاره کرد. وی با اشاره به افتتاح چند طرح روستایی بانوان در هفته دولت در روستاهای شهرستان، احداث استخر بانوان که در مراحل پایانی ساخت است و تاکید به مسوولان شهرستان در خصوص استفاده از بانوان توانمند در عرصه اداری، سیاسی و اقتصادی شهرستان گناوه، حمایت خود را از بانوان شهرستان اعلام کرد.
در پایان نیز از خانم توانا که از دریافت کنندگان تسهیلات صندوق است، به‌عنوان کارآفرین برتر با اهدای لوح سپاس تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: