bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
نتایج مرحله نخست کنکور اعلام شد اما هنوز تب و تاب، اضطراب و هیجان ناشی از انتخاب رشته و اعلام نتایج آن حکمرانی می‌کند. هنوز هم کابوس آشفته و گاه توام با رویای شیرین تحصیل در بهترین دانشگاه با کنکوری‌هاست.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
نتایج مرحله نخست کنکور اعلام شد اما هنوز تب و تاب، اضطراب و هیجان ناشی از انتخاب رشته و اعلام نتایج آن حکمرانی می‌کند. هنوز هم کابوس آشفته و گاه توام با رویای شیرین تحصیل در بهترین دانشگاه با کنکوری‌هاست. این در حالی است که به زعم برخی امسال شاهد نتایج خوب و رتبه‌های برتری در کنکور نبودیم. علاوه بر نتایج کنکور، وضعیت معیشتی معلمان عسلویه هنوز هم در هاله‌ای از ابهام است و هستند معلمانی که همچنان فریاد اعتراضشان بلند است. در ادامه مصاحبه بامداد جنوب با مدیرکل آموزش و پرورش استان را می‌خوانید.
ناصر کرمی در پاسخ به این سوال که آمار دانش‌آموزان در مقایسه با سال گذشته چه تفاوتی کرده است، به بامداد جنوب گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان از 182هزار و 662 نفر در سال تحصیلی 94-95 به بیش از 193 هزار در سال تحصیلی جدید افزایش یابد. 
وی در پاسخ به این سوال که چرا امسال رتبه برتری در کنکور نداشتیم، تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز آمار رسمی و نهایی در اختیار نداریم اما حدود 120 رتبه زیر 1000 داشته‌ایم و تعداد بسیار بیشتری بین رتبه‌های 1000 تا 2500 وجود دارد. در رشته تجربی رتبه 3 منطقه 3 کشور را داریم و بالاترین آمار رتبه‌های زیر 1000 در استان مربوط به شهرستان دشتستان با 45 رتبه است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که با توجه به تقریبا کمبود دو هزار معلم، چه تدبیری برای این منظور اندیشیده‌اید، افزود: امسال 233 نفر دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان و 69 نفر پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال 94 جذب می‌شوند، علاوه بر آن با به کارگیری نیروهای حق‌التدریس شاغل و نیروهای بازنشسته کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کنیم. 
کرمی در این خصوص که در جنوب استان، معلمان با مشکلات معیشتی بسیاری روبه‌رو هستند و آیا قرار نیست تعاملی بین صنعت نفت و آموزش و پرورش برقرار شود، خاطرنشان کرد: نشستی با مدیر منطقه ویژه انرژی پارس و دبیر تعاملات با حضور مسوولان آموزش و پرورش برگزار و بنا شده هماهنگی‌های لازم برای تعامل بیشتر و به‌ویژه احداث باشگاه فرهنگیان از سوی مجموعه نفت انجام شود و دو معلم‌سرا نیز با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال احداث هستند. 

این مسوول با اشاره به این‌که با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیر مصوبات قبلی نیز هستیم تا مشکلات معیشتی معلمان را مرتفع کنیم، در پاسخ به این سوال که استاندار وعده 70 میلیارد تومان به‌منظور نوسازی مدارس را داده‌اند، آیا این مبلغ مربوط به سال 95 است یا مدت‌دار خواهد بود، تاکید کرد: مبلغ یادشده مربوط به سال جاری است. 
دشتستانی‌ها که همواره در این سال‌ها در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی خوش درخشیده‌اند و نشان داده‌اند که استعدادهای نابی در استان وجود دارد، در کنکور سال جاری نیز 45رتبه زیر 1000 را به خود اختصاص دادند تا بار دیگر برتری خود را به نمایش بگذارند. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با بامداد جنوب به رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی اشاره کرد و گفت: امسال رتبه 3 رشته تجربی، رتبه 2 و 9 زبان خارجه و همچنین رتبه‌های دورقمی 48 در رشته تجربی، 50 ریاضی، 15 زبان خارجه، 48 زبان خارجه و 75 هنر از آنِ کنکوری‌های دشتستانی بود. 

وی افزود: 38 رتبه سه رقمی هم حاصل تلاش مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها بوده است. مفتخریم که دانش‌آموزان دشتستانی توانستند رتبه‌های برتری را در کنکور کسب کنند و امیدواریم در مرحله انتخاب رشته نیز موفق باشند. 
انتظار می‌رود با توجه بیشتر، برنامه‌ریزی مدون‌تر، شناسایی نقاط ضعف و تقویت آنها، سال آینده شاهد رتبه‌های برتری در کنکور باشیم. همچنین در نظر گرفتن این امر که هدایت کنکوری‌ها پس از اعلام رتبه از ضروریات الزامی است تا با توجه به علاقه، استعداد، توانایی، بازار کار و ... دانش‌آموزان بتوانند رشته‌ای را انتخاب و در آن تحصیل کنند که در آینده بتوانند به‌صورت کاربردی از علم و سواد خود بهره ببرند، از بدیهیات است. در این خصوص باید هشداری به خانواده‌ها و کنکوری‌ها در خصوص مراکز مشاوره داد. گاهی اوقات مشاهده شده که مشاوران تحصیلی علایق و سلایق خود را در فرم انتخاب رشته کنکوری‌ها تحمیل می‌کنند که این به‌شدت برای آینده تحصیلی کنکوری‌ها زیان‌آور خواهد بود. بامداد جنوب در روزهای آینده گفت‌وگویی با برترین‌های کنکور 95 در سطح استان و این‌که رتبه‌های برتر مایل به ادامه تحصیل در چه رشته‌هایی و چه دانشگاه‌هایی هستند، منتشر خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: