bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵
پس از تاریخ‌سازی تیم ملی فوتسال در کلمبیا؛
مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال بامداد روز پنجشنبه برگزار شد و تیم ایران توانست در یک بازی دراماتیک، در ضربات پنالتی تیم قدرتمند برزیل را سرانجام پس از سال‌ها شکست دهد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال بامداد روز پنجشنبه برگزار شد و تیم ایران توانست در یک بازی دراماتیک، در ضربات پنالتی تیم قدرتمند برزیل را سرانجام پس از سال‌ها شکست دهد. در حالی ایران در این بازی برنده شد‌ که دروازه‌بان بوشهری این تیم با وجود دریافت چهار گل یکی از بهترین شب‌های خود را سپری کرد. تا آنجا که در سه صحنه با واکنش‌های بی‌نظیرش مانع فروپاشی دروازه ایران شد. علیرضا صمیمی در این بازی به ناظم‌الشریعه فهماند که در حال حاضر بهترین دروازه‌بان ایران است و باید بازی بیشتری به او در این مسابقات برسد.

در همین رابطه از طریق شبکه‌های اجتماعی با این دروزاه‌بان بوشهری (که هم‌اکنون در کلمبیا است) ارتباط برقرار کردیم و در مورد مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداختیم. علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که جام جهانی بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال است و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: تیم ما در دوره قبل نتوانست نتیجه لازم را کسب کند. در چهار سالی که گذشت، برای کسب نتیجه مطلوب در این جام زحمت زیادی کشیدیم ولی قبل از شروع بازی‌ها که باید تیم ما در آمادگی کامل باشد و به‌طور منظم در اردوها شرکت کنیم، متاسفانه این کارها صورت نگرفت. ما بازی‌ دوستانه و اردوهای کمی برگزار کردیم. در کنار این مساله، مسابقات لیگ برتر هم خیلی دیر شروع شد. به همین دلیل تیم با مشکلات زیادی وارد مسابقات شد و نتوانست در دور گروهی مسابقات توانایی ایران واقعی را نشان دهد. برعکس ما، بقیه تیم‌ها آمادگی خوبی داشتند و علاوه بر ‌این‌که با تمام قدرت در مسابقات شرکت کرده بودند، بازی دوستانه زیادی هم برگزار کرده بودند. متاسفانه در مرحله گروهی به هماهنگی لازم نرسیدیم و به عنوان تیم سوم به مرحله بعد مسابقات رفتیم. همه می‌دانند که حق فوتسال ایران این نبود و باید بهتر از اینها نتیجه می‌گرفتیم. خدا را شکر مردم ما هم صبورانه نتایج ما را تحمل کردند و از آنها واقعا تشکر می‌کنم. در قرعه‌ای که در مرحله یک هشتم نهایی به ما خورده بود، تیم قدرتمند برزیل هم بود که در یک بازی زیبا، جسورانه و کم‌نظیر توانستیم برزیل (قهرمان 5 دوره مسابقات جام جهانی) را شکست دهیم. این برای اولین‌بار در تاریخ فوتسال ایران بود، که توانستیم، برزیل را شکست دهیم علاوه بر این، برزیل برای اولین‌بار در این مرحله از مسابقات حذف شد. خوشبختانه ما به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم تیم‌های بزرگ را شکست دهیم. امیدوارم در بازی بعد که در مقابل پاراگوئه قرار می‌گیریم، بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم و در چهار تیم نهایی جام جهانی قرار بگیریم.

وی در مورد بازی با تیم برزیل با اشاره به بزرگی این تیم، گفت: آرزوی هر فوتسالیست این است که روبه‌روی این تیم بازی کند. من فکر می‌کنم تیم برزیل با غرور وارد این مسابقه شد و به‌نوعی خود را از پیش برده می‌دانست. وقتی برزیل دو بر صفر از ما جلو افتاد، فکر کرد که بازی تمام شده است ولی ما ثابت کردیم که فوتسال 40 دقیقه است و تا آخرین لحظه در برابر این تیم جنگیدیم. باور کنید هر چیزی که داشتیم در این بازی به نمایش گذاشتیم تا آنجا که یکی از بازیکنان ما در این بازی مصدوم شد. نتیجه این همه تلاش و کوشش شکست دادن برزیل بود و این باعث شد، تاریخ ساز شویم. بعد از پایان بازی یکی از بزرگ‌ترین فوتسالیست‌های تاریخ، فالکائو به گریه افتاد و این نشان می‌دهد که ما چه کار بزرگی انجام داده‌ایم. متاسفانه فالکائو با خاطره تلخی از فوتسال خداحافظی کرد و بعد از بازی، در رختکن با بیان این‌که دردناک‌ترین روز دوره فوتسالش را پشت سر گذاشت از همه ما تمجید کرد. فالکائو همچنین در ادامه سخنانش گفت که خوشحالم که از تیم بزرگی به نام ایران شکست خوردیم. باز هم می‌گویم بچه‌های ما دست به کار بزرگی زدند که در آینده، تاریخ بزرگی این کار را بیشتر ثابت خواهد کرد.

پس از پایان دور گروهی و کسب نتایج نامطلوب، برخی کارشناسان از آقای ناظم‌الشریعه انتقاد کردند. دروازه‌بان بوشهری تیم ملی فوتسال در مورد عملکرد سرمربی تیم ملی یادآور شد: آقای ناظم‌الشریعه توانسته است ایران را در مسابقات جام ملت‌های آسیا پس از دو دوره ناکامی، قهرمان کند و الان هم توانسته قوی‌ترین تیم جهان را شکست دهد. این نتایج نشان می‌دهد‌ که این مربی چقدر بزرگ است. ایشان جزء اولین‌های فوتسال ایران است و در کار خود جزء بهترین‌هاست. در کنار این مساله، آقای ناظم‌ الشریعه توانسته بازیکنان بزرگی را تحویل جامع فوتسال دهد، به‌خاطر دو یا سه بازی نمی‌شود از یک مربی انتقاد کرد و در حقیقت در دراز مدت باید به عملکرد مربی نگاه کرد. متاسفانه وضعیت در ایران به شکلی است که با یک بازی بد، مربی را می‌کوبند. کارنامه آقای ناظم نشان می‌دهد که او عملکرد بسیار درخشانی در تیم ملی داشته است. ولی هنوز نه کار ما در این مسابقات تمام شده است و نه کار وی. یکی از سنگین‌ترین هفته‌های خود را در پیش داریم و باید در این هفته بهترین نتایج ممکن را کسب کنیم.
صمیمی در ادامه در مورد جشن خداحافظی فالکائو و حضور پررنگ بازیکنان تیم ملی در این جشن خاطرنشان کرد: فالکائو بهترین بازیکن تاریخ فوتسال دنیا است و بیشترین گل را در تمام ادوار جام جهانی به ثمر رسانده است. وقتی ما اشک‌های این بازیکن را پس از پایان بازی دیدیم، قلبمان رنجیده شد و امیدوارم که توانسته باشیم ذره کوچکی از خدماتی که به فوتسال کرده است، را جبران کرده باشیم. ما خداحافظی با شکوهی را برای فالکائو گرفتیم و واقعا دوست نداشتیم که اشک‌های او را ببینیم. در آن لحظه یک همبستگی فوتسالی بین تیم ایران و برزیل شکل گرفت و ما خیلی از این نظر خوشحال شدیم. در واقع ما هم بازی و هم اخلاق فوتسالی را بردیم.

وی در ادامه در پاسخ به این‌که با توجه به حذف برزیل، ایران مدعی اصلی قهرمانی است یا خیر، تاکید کرد: با توجه به این‌‌که ایران تیم پنجم رنکینگ دنیا است، پس مدعی این جام محسوب می‌شود. شک نکنید ما در هر تورمنتی که شرکت می‌کنیم، هدفمان قهرمانی در آن تورنمنت است. امیدوارم با سعی و تلاش بچه‌ها، در این مسابقات هم به حق خود برسیم. بازی سختی با تیم پاراگوئه خواهیم داشت و به هیچ عنوان نباید این تیم را دست کم گرفت. پاراگوئه شاید اسم کوچکی داشته باشد ولی در فوتسال دنیا، تیم گردن کلفتی است و در مسابقات مختلف تیم برزیل را اذیت کرده است و حتی توانسته این تیم را شکست دهد. این نشان می‌دهد پاراگوئه تیم بسیار بزرگی است اما ما سعی و تلاش خود را می‌کنیم که ایران را به جایگاه اصلی‌اش در این مسابقات برسانیم.
علیرضا صمیمی در پایان سخنانش گفت: در این جا دارد از همه مردم بوشهر و ایران تشکر کنم که با دعای خیرشان، باعث دلگرمی ما می‌شوند. من واقعا افتخار می‌کنم که یک بوشهری هستم و از حمایت مردم بوشهر ممنونم که واقعا همیشه نسبت به من لطف داشته‌اند. امیدوارم که بتوانم فرزندی خوبی برای استانم باشم. از شما و همکارانتان نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم همواره در مسیر پیش‌رفت قرار داشته باشید. در پایان امیدوارم که بتوانیم جزء چهار تیم نهایی باشیم و دل مردم ایران را شاد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: