bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
رئیس شورای شهر برازجان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
بها ندادن به دانش مدیریت موجب اشاعه نیافتن فرهنگ مدیریت در کشور شده است. این در حالی است که انسان و نیروی انسانی در سازمان و مدیریت نقشی محوری دارند.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی:
بها ندادن به دانش مدیریت موجب اشاعه نیافتن فرهنگ مدیریت در کشور شده است. این در حالی است که انسان و نیروی انسانی در سازمان و مدیریت نقشی محوری دارند. هیچ سازمان و حکومتی بدون انسان معنی و مفهوم ندارد. اگرچه برای سازمان‌های اجتماعی غیر از نیروی انسانی عوامل و معیارهایی همچون قوانین و مقررات، تشکیلات و روش‌ها، آموزش و... قائل هستند اما انسان ها به منزله ستون‌های بنای سازمان و مدیریت‌ها هستند و ناکارآمدی و نبود انسان‌ها و یا توجه نکردن به آنها موجب فرو ریختن بنای مدیریت خواهد شد. مشروعیت، اقتدار و اعمال حکومت و مدیریت بدون پذیرش قلبی و تمکین مردم امکان‌پذیر نیست. به قول شیخ اجل: 
رعیت چو بیخند و سلطان درخت/درخت ای پسر باشد از بیخ سخت 
با وجود این‌، اتفاقات اخیر در شورای شهرهای مختلف استان بیانگر و موید این مطلب است که هر چند مردم به نماینده‌های اصلح خود در آن زمان رای داده‌اند تا بر کرسی شورای شهر نشسته و امور شهری را سامان ببخشند اما برخی از این نماینده‌ها، منافع شخصی را از هر امر دیگری مهم‌تر و واجب تر شناختند و در وظلیف قانونی خود در قبال شهروندان کوتاهی کردند؛ کوتاهی و قصوری که دود آن تنها در چشم مردمی رفت که محروم بوده‌اند اما همچنان چشم‌انتظار اتفاقی خوشایند که از راه برسد و نوید روزهای روشن را به آنها بدهد. کش و قوس‌های فراوان در شهرداری برازجان و تشکیل نشدن جلسه هیات‌رئیسه، در نهایت به انتخاب بهادر قائدی برازجانی به‌عنوان سمت رئیس شورای شهر برازجان در یک سال مانده تا انتخابات منتهی شد. طی روزهای آینده در خصوص وضعیت بغرنج و پیچیده شهرداری‌ها و شورای‌ شهرها در دولت تدبیر و امید، گزارشی مفصل را منتشر خواهیم کرد و به ذکر مواردی می‌پردازیم که بیانگر سوء مدیریت‌ها در استان است. 

این در حالی است که پس از فراز و نشیب‌های بسیاری که شهرداری برازجان به‌ویژه از فروردین‌ماه امسال پشت سر گذاشته و آخرین مورد آن هم، اختلاف‌های میان شوراییان بود، اینک بهادر قائدی برازجانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود را برای سر و سامان بخشیدن به امور شهری به‌منظور رفاه حال شهروندان همیشه مظلوم اما همیشه در صحنه برازجان اطلاع‌رسانی کرد.
قائدی برازجانی با بیان این‌که شورای شهر برازجان در سه سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است، گفت: البته این موضوع تنها مختص به شورای شهر برازجان نبوده و نیست. زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های شورا وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود شورا جایگاه واقعی خود را پیدا نکند و نتواند موثر واقع شود. 
وی با اشاره به این‌که به هیچ وجه قصد نقب به گذشته ندارم ولی درس گرفتن از اشتباهات گذشته می‌تواند بسیار راهگشا باشد، افزود: باری، سال آخر شورا قرعه به نام بنده افتاده است و البته سال آخر همیشه به‌دلیل انتخابات آتی با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود و نیاز است با ظرافت مدیریت شود. نکته حائز اهمیت که خواست عموم مردم است برگرداندن و برقراری فضای آرامش و وحدت و همدلی در میان اعضای شوراست. رئیس شورای شهر برازجان با بیان این‌که این موضوع در درجه اول اهمیت هیت‌رئیسه جدید با همکاری همه دوستان شورایی است و در راستای تحقق این امر اهتمام جدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای سطح تعامل میان شورا و شهرداری و تعامل و ارتباط موثر شورا با دیگر ارگان‌ها و ادارات شهر و مرکز استان و افزایش سطح مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها از رویکردهای اصلی شورای سال چهارم خواهد بود. قائدی برازجانی در خصوص برنامه‌های پیش رو نیز عنوان کرد: در ابتدای امر با همفکری کلیه اعضا تقسیم وظایفی صورت خواهد گرفت و ایشان مامور انجام و پیگیری امورات محوله خواهند بود و طی مهلت یک ماه به شورا گزارش خواهند داد و به‌تبع آن مردم را در جریان امور خواهیم گذاشت. خلاصهای از برنامه‌های شورا پرداخت و گفت: برنامه‌های یک ماه آینده عبارت است از: 1. چاپ عملکرد سه ساله شورای شهر برازجان و ارائه گزارش به مردم 2. بررسی وضعیت اداری و مالی شهرداری؛ بررسی وضعیت پرسنلی، مطالبات پرسنل و دیگر افراد، تهیه و تنظیم برنامه‌ای مدون جهت پرداخت بدهی‌ها و وصول مطالبات شهرداری 3. بررسی قراردادهای شهرداری و وضعیت واحد حقوقی و املاک شهرداری 4. تهیه و تنظیم طرح مشارکت مردمی و نظام پیشنهادات 5. پیگیری راه‌اندازی واحد جذب مشارک و سرمایه‌گذاری در شهرداری و شهر 6. بررسی و تعیین شهری جهت خواهر خواندگی شهر برازجان 7. بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های نیمه‌تمام همچون بلوار شریعتی، بازگشایی خیابان دلگشا و ادامه بلوار امام حسین (جنت) 8. بررسی و راه‌اندازی مجمع خیرین فرهنگ‌ساز در راستای حمایت از جوانان و بانوان 9. تهیه و تنظیم اساسنامه شورای محله و اجرای آن به‌صورت پایلوت در دو یا سه محله. رئیس شورای شهر برازجان در پایان یادآور شد: امید است با دعای خیر مردم و مشارکت حداکثری آنها و همت و همدلی اعضای شورا بتوانیم اقدامات مثبتی برای توسعه شهرمان انجام دهیم.

انتظار می‌رود رئیس شورای شهر برازجان با اقتدار و انگیزه، همواره روحیه رسانه‌ای خود را حفظ کند و در هر شرایطی گام به گام، مسائل شهری را به اطلاع تمام شهروندان برازجانی برساند و بداند که تک‌تک شهروندان، سرمایه شهر هستند و تنها با همیاری و همدلی آنهاست که می‌تواند کشتی برنامه‌های شهری را به سرمنزل مقصود برساند. در مقابل مردم نیز باید اختلافات سلیقه‌ای و قومی-قبیله‌ای را کنار گذاشته و تمام دغدغه و همّ و غمشان، توسعه و پیشرفت شهرشان باشد که این مهم، همیاری، همگامی و همدلی و وحدت آنها را با سکان‌دار جدید شورای شهر برازجان می‌طلبد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: