bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
محدثه کهنسال در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
مسابقات پارالمپیک، امسال هم همانند سال‌های گذشته با افتخار‌آفرینی ورزشکاران ایران به پایان رسید. مسابقاتی که در آن، ورزشکاران ما تمام سعی و تلاش خود را برای موفقیت ایران کردند و خوشبختانه همانند پارالمپیک‌های گذشته، عملکردشان قابل تقدیر بود.
مسابقات پارالمپیک، امسال هم همانند سال‌های گذشته با افتخار‌آفرینی ورزشکاران ایران به پایان رسید. مسابقاتی که در آن، ورزشکاران ما تمام سعی و تلاش خود را برای موفقیت ایران کردند و خوشبختانه همانند پارالمپیک‌های گذشته، عملکردشان قابل تقدیر بود. در این میان، رشته تیراندازی با کمان، یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های ما در این مسابقات بود و حاصل آن کسب دو طلا و یک برنز فردی و یک نقره تیمی بود. با نگاهی به آمارها می‌توانیم به‌راحتی بدانیم که تیر‌اندازی با کمان نسبت به سال‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجهه شده است و این رشد همچنان ادامه دارد.
اما یکی از مهم‌تری نکات این تیم، حضور بانوی جوان بوشهری، خانم محدثه کهنسال بود که برای اولین‌بار در پارالمپیک شرکت می‌کرد. اگر به یاد داشته باشید حدود دو ماه قبل از مسابقات پارالمپیک ریو، با وی مصاحبه‌ای داشتیم. کهنسال با توجه به نداشتن تجربه کافی در این مسابقات، نتوانست مدالی کسب کند اما حضور او در این مسابقات و کسب نمره قبولی از سوی مریبانش، نشان می‌دهد این بانو در آینده‌ای نزدیک می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در همین رابطه امروز با وی گفت‌وگو کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

محدثه کهنسال در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در مراسم افتتاحیه همه کشورها حضور یافتند و ما هم با حجاب کامل در این همایش شرکت کردیم، گفت: بعد از همایش، مردم بسیاری از کشور‌ها ما را تشویق کردند و به من گفتند که «پوشش شما واقعا زیبا بود». بقیه کشورها هم از رژه ما خیلی خوششان آمده بود، چراکه در کاروان ما، قدبلند‌ترین و قدرتمند‌ترین ورزشکار مسابقات حضور داشتند که خیلی در ریو مشهور بودند و تقریبا تمام کشورها آنها را می‌شناختند.
وی در ادامه در مورد روز اول بازی‌ها و مسابقه تعیین رنک، یادآور شد: در مسابقات ابتدایی که مقدماتی بود، من رتبه بیست‌ و چهارم را به‌دست آوردم و در مسابقه اصلی با حریفی از ترکیه روبه‌رو شدم که توانستم این حریف را از پیش بردارم. در مرحله یک هشتم، نتوانستم از سد حریفم بگذرم و از دور مسابقات حذف شدم اما به‌نظر خودم، عملکردم در اولین المپیک راضی کننده بود و استادهایم هم از من راضی بودند و گفتند که نسبت به تمریناتم عملکرد خوبی در این مسابقات داشته‌ام. امیدوارم که در سال‌های آینده رکورد بهتری از خود به ثبت برسانم. در مورد عملکرد نه چندان خوبم در مسابقه دوم هم بگویم که در شرایطی وارد این بازی شدم که باد شدید در حال وزیدن بود و این در حالی بود که تمرینات کمی در شرایط بادی داشتیم. واقعا وقتی که می‌خواستم تیر را به هدف مورد نظر بزنم، باد شدت می‌گرفت و همین عامل باعث شد که تیرهایم در جای مناسبی قرار بگیرند. امیدوارم که با تمرینات بیشتر در چنین شرایطی، در آینده بتوانم موفقیت بیشتری برای کشورم به‌دست آورم.
تیرانداز تیم ملی در مورد دیگر تیراندازان تیم ملی تاکید کرد: همه تیراندازان ما آماده مسابقات بودند ولی بعضی مواقع شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که بعضی‌ از ورزشکاران نمی‌توانند مدال المپیک کسب کنند. ما در دوره قبل یک طلا و یک برنز (تیمی) کسب کردیم ولی در این دوره دو طلا، یک نقره (تیمی) و یک برنز به‌دست آوردیم که این آمار نشان می‌دهد که پیشرفت چشمیگری در کسب مدال در این دوره از مسابقات داشته‌ایم. بچه‌های ما واقعا عملکرد خوبی داشتند و این نشان می‌دهد که آنها جزء بهترین‌های دنیا هستند. مثلا یکی از طلایی‌های ما رکوردی را در مسابقات به ثبت رساند که با همین رکورد در المپیک ورزشکاری مدال طلا گرفته بود. 
کهنسال در ادامه از نظرش در مورد خانم نعمتی و آقای رنجبر گفت: خانم نعمتی از اسطوره‌های ورزش تیر و کمان است و همیشه الگو و حامی من در این رشته بوده و به‌عنوان دوست کارهای مهمی را برای من انجام داده است. امیدوارم که وی در تمام مراحل زندگی‌اش موفق و سربلند باشد. آقای رنجبر به‌نوعی پیشکوست ما در این رشته هستند. همانطور که می‌دانید ما در مسابقات چک همراه وی توانستم، مدال برنز تیمی را کسب کنیم. رنجبر در این مسابقات هم توانستند نقره تیمی و مدال برنز انفرادی کسب کنند. البته در نیمه نهایی وی با آقای رحیمی دیگر نماینده ایران روبه‌رو شد که آقای رحیمی به فینال رفت و مدال طلا کسب کرد. ولی بهترین عملکرد‌ مربوط به تیم ملی ایران بود و این نشان از قدرت بالای ما در این رشته می‌دهد.

محدثه کهنسال در پایان سخنانش با بیان این‌که که از همه می‌خواهم برای هر چیزی که می‌خواهند، بجنگند تا آن را به‌دست آوردند، خاطرنشان کرد: در این راه موانع زیادی وجود دارد ولی وقتی جلوتر برویم، متوجه خواهیم شد که این موانع جزئی از زندگی روزمره ما هستند و باید با آنها کنار بیاییم. از برنامه‌هایم برای آینده بگویم با توجه به این‌که من 17 سالم است و باید خود را برای کنکور آماده کنم، تصریح کرد: باید بیشتر از گذشته به مطالعه بپردازم البته در کنار آن، در رشته‌ام، تیراندازی هم فعالیت کنم. هدفم کسب رتبه خوب در کنکور است و این به معنای آن نیست که ورزش را ترک کنم بلکه باید به دو طرف توجه کنم. البته لازم به ذکر است که تا سال آینده، هیچ مسابقه کشوری و بین‌المللی برگزار نمی‌شود. در سال 2017، مسابقات جهانی برگزار می‌شود و امیدوارم تا آن موقع بتوانم در آمادگی کامل باشم. امیدوارم مردم ما همیشه شاد باشند و به‌دنبال شادی بگردند. در پایان جای دارد از پدر، مادرم و آقای کهتری تشکر ویژه‌ای کنم، چراکه آنها در موفقیت‌های اخیر من نقش بسزایی داشته‌اند.
برچسب ها: ورزش ، کمان ، پارالمپیک
نام:
ایمیل:
* نظر: