bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
مهدی رجب‌زاده از خاطرات بازی در بوشهر گفت؛
مرحله دوم جام حذفی کشور امروز برگزار می‌شود و تیم‌های مختلف از جمله‌ تیم‌ شاهین شهرداری به مصاف حریفان خود می‌روند. حریف شاهین در این مرحله از رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهانی است که
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
مرحله دوم جام حذفی کشور امروز برگزار می‌شود و تیم‌های مختلف از جمله‌ تیم‌ شاهین شهرداری به مصاف حریفان خود می‌روند. حریف شاهین در این مرحله از رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهانی است که طی دو سال گذشته توانسته این جام را دو بار فتح کند و از این حیث رکوردار شود. در این گزارش می‌خواهیم به شرایط هر دو تیم شاهین شهرداری و ذوب‌آهن اصفهان قبل از بازی امروز بپردازیم.
ابتدا از شاهین شهرداری شروع کنیم. همانطور که می‌دانید سرمربی فعلی شاهین شهرداری، محمد احمدزاده است که سال‌ها با تیم‌های مختلف در جام حذفی شرکت کرده است و از این جهت سابقه خوبی در این مسابقات دارد. شاهین با بازیکنانی که هم‌اکنون در اختیار دارد می‌تواند حریفی خوبی برای ذوب‌آهن اصفهان باشد. شاهین لیگ دو را با برد شروع کرد. در ادامه این مسابقات شاهین در هفته دوم، سوم و چهارم به ترتیب به تساوی، برد و باخت دست یافت تا هم‌اکنون در رتبه چهارم جدول گروه خود قرار داده باشد. صعود شاهین به مرحله دوم مسابقات جام حذفی هم به‌دلیل انصراف حریف این تیم در دور اول مسابقات بود. سرمربی شاهین به خوبی می‌داند جام حذفی ویترین خوبی برای او و تیمش است تا در مقابل تیم‌های لیگ برتری محک جدی خورده باشند.
اما نباید از این مساله بگذریم که بازی در بوشهر برگزار می‌شود و شاهین شهرداری هم به راحتی در خانه باج به کسی نمی‌دهد. سه بازیکن اصلی شاهین هم‌اکنون مصدوم هستند و در این بازی احتملا بازی نمی‌کنند که این خبر خوبی برای سرمربی شهرداری بوشهر نیست. یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های احمدزاده مصدومیت بد ‌موقع جاسم یاسر الهی دروازه‌بان آماده شاهین در بازی هفته گذشته است. یاسر الهی که با ثبت سه کلین‌شیت در لیگ دو خود را آماده نشان داده بود، در بازی مقابل هف سمنان در 20 دقیقه ابتدایی بازی مصدوم شد و بعد از آن دروازه شاهین شهرداری سه بار باز شد. از اردوی شاهینی‌ها خبر می‌رسد که حسین موجی بار دیگر تمرینات خود را از سر گرفته و محسن ارزانی هم شرایط بازی را به احتمال فراوان دارد اما درون دروازه دغدغه اصلی احمدزاده است که دوست دارد امروز و در این بازی حساس درون دروازه‌اش مطمئن باشد.
شاهین (تیم سابق) در سال‌های گذشته همیشه در جام حذفی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته بود و حریفان قدرتمندی را در این راه شکست داده است. سال 90 اوج هنرمایی شاهین در جام حذفی بود که این تیم به فینال مسابقات رسید اما مغلوب استقلال تهران شد. به هر حال شاهین شهرداری فقط به برد در این بازی خانگی راضی است و می‌خواهد به مراحل بالاتر صعود کند.

در همین راستا به سراغ مربی این تیم بوشهری رفتیم. ایمان دشتی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ما روی این بازی حساب ویژه‌ای کرده‌ایم، تصریح کرد: البته ما هم‌اکنون چهار بازیکن مصدوم داریم که این مساله، کار را برای ما سخت کرده است و در تلاش هستیم که حداقل دو نفر از بازیکنان مصدوم را به بازی با ذوب آهن برسانیم تا بتوانیم با تمام نیرو در این مسابقه حاضر شویم. هدف کسب نتیجه لازم در این بازی است. البته ما یک رکورد جالب هم در مسابقات حذفی داریم و آن هم این است که تمام بازی‌هایی که در بوشهر برگزار کرده‌ایم، با پیروزی پشت سر گذاشته‌ایم. آقای احمدزاده هم به جام حذفی خیلی ایمان دارد و اگر نگاهی به کارنامه وی در تورنمنت کنیم، می‌بینیم که کارنامه‌ موفقی در جام داشته است.
وی در پاسخ به این‌که با اخراج سرمربی ذوب‌آهن، شانس شاهین برای برد در این بازی چقدر است، تاکید کرد: تیم ذوب‌آهن تجربه خیلی خوبی در جام حذفی دارد و چندین‌بار قهرمان این جام شده است. با توجه به این‌که آنها سرمربی خود را برکنار کرده‌اند، این اتفاق می‌تواند برای ما خیلی خوب باشد. اگرچه ذوب‌آهن یکی از برترین‌ تیم‌های ایران به‌شمار می‌روند و با برنامه بازی می‌کنند ولی ما هم حریف دست و پا بسته‌ای نیستیم و امیدواریم که با حمایت تماشاگران از این بازی سربلند خارج شویم. در این دو روز باقیمانده ما تیم ذوب‌آهن را آنالیز خواهیم کرد و نقاط ضعف و قدرت آنها را شناسایی خواهیم کرد و این نکات را به بازیکنانمان گوشزد می‌کنیم.

مربی شاهین شهرداری در پایان و در پاسخ به این‌که از مردم بوشهر چه انتظاری دارد، خاطرنشان کرد: مردم بوشهر همیشه ما را شرمنده کرده‌اند و همیشه از ما را مورد لطف و حمایت خود قرار می‌دهند. من از آنها می‌خواهم مانند‌ بازی‌های گذشته به ورزشگاه بیایند و بیشتر از گذشته به تشویق ما بپردازند.
حال به سراغ ذوب‌آهنی برویم که این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و حواشی اخراج یحی گل‌محمدی هنوز در این تیم وجود دارد. ذوب‌آهن اصفهان در این دو سال پادشاه جام حذفی ایران بود، چراکه توانسته دو بار جام حذفی را تصاحب کند. این نشان می‌دهد که ذوب‌آهن برنامه‌ریزی خوبی روی این مسابقات می‌کند اما اگر به وضعیت ذوب‌آهن در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر نگاهی بیاندازیم‌، می‌بینیم آنها در حضور گل‌محمدی روی نیمکت نتایج خوبی کسب نکرده‌اند. موضوع وقتی جالب می‌شود که تنها برد آنها در لیگ برتر به زمانی برمی‌گردد که گل‌محمدی از ذوب‌آهن تعلیق شده بود. آنها در آخرین بازی خود حضور یحیی به مصاف استقلال تهران رفتند که در این بازی با وجود نمایش زیبا، شکست را پذیرفتند.

یحیی پس از این شکست از سرمربیگری تیم برکنار شد تا وضعیت ذوب‌آهن پیچیده‌تر است قبل شود. البته مسوولان باشگاه خیلی زود سرمربی جدید این تیم را انتخاب کردند تا حواشی را از خود و تیم دور کنند اما با وجود تمام نکاتی که گفتیم، ذوب‌آهن در لیگ برتر بازی می‌کند و دارای بازیکنان با‌تجربه و تکنیکی مثل مهدی رجب‌زاده است. آنها مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی هستند و از هر جهت می‌توانند برای شاهین شهرداری خطرناک باشند. البته ذوب‌آهن سابقه بازی در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر را دارد و چندین بار در همین ورزشگاه در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف شاهین بوشهر رفت. آخرین حضور ذوب‌آهن در بوشهر مربوط به سال 90 است که در ورزشگاه شهید بهشتی و در حضور هزاران بوشهری‌ عاشق فوتبال، از شاهین شکست خوردند. پنج سال از آن ماجرا گذشته و نه شاهین بوشهر وجود دارد و نه ذوب‌آهن آن تیم سابق است. ذوب‌آهنی‌ها سه‌شنبه شب به بوشهر آمدند و روز گذشته در بوشهر تمرین سبکی انجام داده و خود را برای جدال امروز آماده کردند.
در ادامه گزارش به سراغ کاپیتان خوش اخلاق تیم ذوب‌آهن اصفهان رفتیم، مهدی رجب‌‌زاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: بعد از استعفا آقای گل‌محمدی از پست سرمربیگری تیم، تیم تمرینات خود را به‌طور مرتب و منسجم زیر نظر سرمربی جدید تیم، آقای حسینی انجام داد. تمرینات خوبی داشته‌ایم و شرایطمان هم برای این بازی سخت، خوب است. ما دو سال پشت سر هم قهرمان این مسابقات شده‌ایم و به‌عنوان مدافع قهرمانی باید جایگاه خود را حفظ کنیم. البته تیم‌هایی که در برابر ما قرار می‌گیرند، انگیزه بالایی دارند و قطعا در بازی‌های جام حذفی شگفتی‌ساز هستند ولی در کل باید با احتیاط در این بازی‌ها شرکت کنیم. من خودم به شخصه از تیم شاهین شهرداری شناخت آنچنانی ندارم ولی در این دو روز باقیمانده فیلم بازی‌های این تیم را مشاهده کردیم و با سبک بازی آنها آشنا شدیم. به هر حال ما انگیزه لازم برای راه‌یابی به فینال مسابقات را داریم و امیدوارم که به این هدفمان برسیم. البته تا آنجایی که من سراغ دارم، آقای احمدزاده سرمربی این تیم بوشهری است و نشستن این مرد با تجربه روی نیمکت شاهین، بازی را جذاب‌تر و برای ما سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان با بیان این‌که ما سال‌های گذشته در لیگ برتر در برابر شاهین بوشهر قرار گرفته‌ بودیم و در آخرین بازی‌مان در بوشهر مغلوب این تیم شدیم، افزود: حضور پرشور تماشاگران در این بازی مثال زدنی بود و موقع وارد شدن به ورزشگاه، جایگا‌ه‌های پر ورزشگاه را که دیدم، لذت بردم. من همیشه دوست دارم در ورزشگاه‌های شلوغ بازی کنم. همان بازی هم شاهین توانست ما را شکست دهد ولی از آن سال‌ خیلی گذشته است و هم‌اکنون شاهین منحل شده است. واقعا حیف شد که تیم شاهین منحل شد، چراکه تیم بسیار خوب و مردمی بود.
به گزارش فوتبال بوشهر، لازم به ذکر است که ساعت دیدار امروز 8 مهرماه تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 16:15 به 17:15 تغییر یافت‌. در ضمن هر دو دیدار جام حذفی روزهای پنجشنبه و جمعه که به میزبانی دو تیم بوشهری (شاهین شهرداری و ایرانجوان) است، به‌طور زنده از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش خواهد شد و گزارشگر دیدار تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ذوب آهن اصفهان بر عهده شاهین بهرام‌نژاد خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: