bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
پس از حذف دو شاهین و صعود پارس جم در جام حذفی؛
در ادامه مسابقات جام حذفی روز گذشته، ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم نفت امیدیه رفت که در نهایت این نفت امیدیه بود که با نتیجه 1 بر صفر به مرحله بعد مسابقات رفت.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
در ادامه مسابقات جام حذفی روز گذشته، ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم نفت امیدیه رفت که در نهایت این نفت امیدیه بود که با نتیجه 1 بر صفر به مرحله بعد مسابقات رفت.
نیمه اول
بازی به علت دیر رسیدن اورژانس با 15 دقیقه تاخیر برگزار شد. از نکات قابل توجه این بازی، حضور مهدی طارمی در ورزشگاه شهید بهشتی بود تا بازی تیم سابق خود را از نزدیک تماشا کند. بازی با فشار ایرانجوان شروع شد و حملات نصف و نیمه‌ای روی دروازه تیم حریف به‌وجود آورد. اولین کرنر بازی برای تیم ایرانجوان به‌دست آورد که آنها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. اولین موقعیت جدی روی حرکت مومن‌نژاد برای ایرانجوان به‌وجود آمد که مهاجم این تیم، توپ را به اختلاف کمی به خارج از چارچوب زد. پس از این موقعیت، در دقیقه بک برخورد درون محوطه جریمه روی بازیکن ایرانجوان رخ داد که داور این صحنه را پنالتی اعلام نکرد. در 10 دقیقه اول بازی تیم نفت امیدیه بیشتر در زمین خود به دفاع می‌پرداخت و سعی داشت از همانجا توپ‌گیری که بازیکنان این تیم در چند صحنه موفق به این کار شدند. با کاهش فشار ایرانجوان، نفت کم‌کم میانه میدان را در دست گرفت و چند موقعیت را روی دروازه ایرانجوان به‌وجود آورد که هیج کدام از آنها خطرناک نبود. پس اتمام فشار نفت، دو تیم بازی آرامی را به نمایش گذاشتن و بیشتر در حفظ توپ تلاش می‌کردند.
بازیکنان ایرانجوان همانند بازی‌های گذشته از هماهنگی لازم برخوردار نبودند و در بعضی از صحنه‌ها به راحتی توپ را از دست می‌دادند با این حال، آنها در دفاع خیلی خوب کار کردند و به‌خوبی بازیکنان با تکنیک نفت امیدیه را مهار کردند. در دقیقه 27، سانتر صادق گشنی به بازیکنان نفت برخورد کرد و در ادامه توپ با سر بازیکن ایرانجوان در دست دروازه‌بان نفت قرار گرفت. رامین دهقانی، بازیکن ایرانجوان اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد. ایرانجوان بیشتر حملاتش را از سمت راست (که مومن‌زاده در آن سمت بازی می‌کرد) انجام و این در حالی بود که نفت امیدیه سعی داشت با تکنیک بازیکنان به گل برسد. در دقیقه 34 نفت امیدیه توانست در میان غفلت مدافعان ایرانجوان، از سوی علی حسینی به گل برسد. پس از گل، احمد داوودی بازیکن نفت می‌توانست برای دومین‌بار دروازه ایرانجوان را باز کند که سعید قزل با تکل بسیار خوب مانع این کار شد. در ادامه اصلان می‌توانست دروازه نفت را باز کند که ضربه فنی او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

 تیم نفت در ادامه بازی، سعی در کنترل بازی را داشت که در این کار آنها موفق بودند و اجازه ندادند که بازیکنان ایرانجوان بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. بازیکنان ایرانجوان هم برای حمله کردن برنامه خاصی نداشتند و در محوطه جریمه تیم حریف هم به راحتی توپ را از دست می‌دادند. در نیمه اول یک دقیقه وقت اضافی گرفته شد که در این یکی دقیقه اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با همان نتیجه به رختکن رفتند.
نیمه‌ دوم
نیمه دوم با اشتباه بازیکنان ایرانجوان در خط دفاع شروع شد که بازیکنان نفت نتوانستند از موقعیت به وجود آمده استفاده کند. در دقیقه 46، مهدی قائدی به جای محمد شمسی وارد زمین شد تا از سمت چپ حملات ایرانجوان را کنترل کند. خرمزی در اعتراض به یک صحنه وارد زمین شد که با تذکر داور چهارم به نیمکت برگشت. در ادامه بازی خطای هند بازیکنان نفت روی خط محوطه جریمه باعث شد موقعیت بسیار خوبی برای ایرانجوان به‌وجود بیاید که شوت سرکش مهدی قائدی با اختلاف کم به بیرون رفت. ایرانجوان بعد از این موقعیت باز هم به سمت دروازه نفت فشار آوردند و همین مساله باعث شد که نفت امیدیه از ضد حملات استفاده کند. در دقیقه 52 روی یک ارسال و اشتباه دروازه‌بان ایرانجوان، نزدیک بود دروازه ایرانجوان باز شود که این اتفاق رخ نداد. بازی پس از این موقعیت، آرام شد و بازیکنان هر دو تیم به راحتی توپ را لو می‌دادند. تهمورثی در دقیقه 59 با خطا روی احمد داوودی کارت زرد دوم ایرانجوان را دریافت کرد. روی ضد حمله از مهدی قائدی، حجت اسلامی به راحتی توپ را از دست داد تا روز بد خود را تکمیل کند. 

در دقیقه 63 اصلان حسینی به بیرون رفت و بابک لطیفی به جای او وارد زمین شد تا خط حمله ایرانجوان را شاداب‌تر کند. در دقیقه 65، شوت تکنیکی مهدی قائدی با عکس‌العمل دروازه‌بان به کرنر رفت. بلافاصله، روی سانتر ارسالی از بازیکنان ایرانجوان، شوت صادق گشنی با اختلاف کم به بیرون رفت تا «آه» از دهان تماشاگران بوشهری در آید. در ادامه بازی ایرانجوان فشار خود را افزایش داد تا بتواند گل تساوی را بزند. نفت امیدیه وقتی فشار شدید ایرانجوان را دید رو به دفاع کردن آورد و سعی داشت از ضد حملات استفاده کند. 
خرمزی در ادامه حجت اسلامی را بیرون آورد و صفری را به جای او وارد زمین کرد. در دقیقه 74 ایرانجوان روی حرکت محمد طارمی و لطیفی می‌توانست به گل برسد که شوت لطیفی به تیرک برخورد کرد. بلافاصله بعد از این موقعیت، توپ زیر پای لطیفی افتاد که این‌بار نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند. در ادامه شوت زیبای مهدی قائدی در اختیار دروازه‌بان نفت امیدیه بگیرد تا این موقعیت هم از دست برود. در ادامه تیم نفت امیدیه با بازی منطقی جلوی نفوذ‌های بازیکنان ایرانجوان را گرفت و به آنها اجازه نداد که موقعیت به وجود آورند. در دقیقه 87 بازی هم مهدی قائدی سعی داشت دروازه‌ نفت را باز کند که در این امر ناموفق بود. در دقیقه 88 مهدی قائدی با یک پاس چیپ صادق گشنی را صاحب موقعیت کرد که صادق باز هم این موقعیت را از دست داد. در دقیقه 92 ضربه سر صادق گشنی با اختلاف کم به بیرون رفت و در نهایت داور در دقیقه 95 سوت پایان بازی را به صدا در آورد تا این تیم هم از مسابقات جام حذفی، کنار برود.

بهترین بازیکن
درواز‌ه‌بان تیم نفت امیدیه در طول بازی با واکنش‌های خود مانع گلزنی بازیکنان ایرانجوان شد و نشان داد که توانایی‌های زیادی دارد. مهدی قائدی، جوان 18 ساله ایرانجوان مانند همیشه، بازی زیبا خود تماشاگران را به وجد آورد. این بازیکن بار دیگر به همه ثابت می‌کرد که آینده درخشانی در فوتبال دارد.

در دیگر بازی‌های نمایندگان استان در جام حذفی، جدال ماراتن وار شاهین شهرداری بوشهر و ذوب آهن اصفهان در ضربات پنالتی به سود ذوب‌آهن لیگ برتری و قهرمان جام حذفی سال گذشته خاتمه یافت. تیم فوتبال ذوب آهن در حالی به مصاف تیم دسته دومی شاهین شهرداری می‌رفت که عنوان مدافع قهرمانی را یدک می‌کشید و مجتبی حسینی را بعد از رفتن یحیی گل محمدی روی نیمکت خود می‌دید و شاهین شهرداری بوشهر در روزی که حمایت 8000 هزار هوادار پرشور  را در کنار خود می‌دید با انگیزه خاصی وارد بازی شد. دو تیم در طول 90 دقیقه موقعیت‌های زیادی را روی دروازه همدیگر به وجود آوردند که هیچ کدام نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند. در دقیقه 85 شاهین می‌توانست به گل برسد اما مدافع ذوبی‌ها با خطا روی مهاجم بوشهری‌ها او را متوقف کرد تا داور بازی وحید محمدزاده را از بازی اخراج کند.

تا بازی به وقت‌های اضافه کشده شود. در وقت‌های تلف شده نیز توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا در ضیافت پنالتی‌ها تیم صعود کننده مشخص شود. در نبرد پنالتی‌ها تجربه ذوبی‌ها چربید و آنها موفق شدند با نتیجه 6 بر 5 حریف سخت‌کوش خود شاهین شهرداری بوشهر را شکست بدهد که برای ذوبی‌ها در نبرد پنالتی‌ها مهدی مهدی‌پور‌، دانیال اسماعیلی‌فر‌، مرتضی تبریزی‌، حجت حق وردی‌، احسان پهلوان و نزاد مهدی موفق به گلزنی شدند و بنگستون‌، عباسی و ستاری پنالتی‌ها خود را هدر دادند و در تیم شاهین شهرداری بوشهر نیز حسن آتشی‌، فرهاد نوری‌، مسعود نظرزاده‌، رضا دهقان و رضا فخری موفق به گلزنی شدند و مجید خدابنده لو، مجید غلام‌نژاد، بهروز نوروزی‌فر و رضا احمد شاهی موفق به گلزنی نشدند.
در دیگر بازی‌ها تیم شاهین بندر عامری بوشهر در بابل به مصاف تیم قدرتمند خونه به خونه بابل رفت که در نهایت این تیم بوشهری با نتیجه 2 بر صفر از تیم خونه به خونه شکست خود و از گردونه مسابقات حفظ شد. همچنین تیم پارس جم هم به‌دلیل حاضر نشدن تیم نیروی زمینی به مرحله رفت تا تنها نماینده ما در این مرحله باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: