bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
سوار تاکسی می‌شود. راننده نخست آینه جلو را تنظیم می‌کند تا چهره او را خوب ببیند. از او می‌پرسد ببخشید من به‌دنبال دختری خوب برای ازدواج می‌گردم، شما کسی را نمی‌شناسید؟...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی:
سوار تاکسی می‌شود. راننده نخست آینه جلو را تنظیم می‌کند تا چهره او را خوب ببیند. از او می‌پرسد ببخشید من به‌دنبال دختری خوب برای ازدواج می‌گردم، شما کسی را نمی‌شناسید؟ دختر اخم کرده و به بیرون نگاه می‌کند. راننده بار دیگر سوالش را تکرار می‌کند. دختر با اخم می‌گوید نه! ولی راننده باز هم ادامه می‌دهد تا آن‌که دختر با عصبانیت به راننده می‌گوید بزن کنار، پیاده می‌شوم. طی چند روز گذشته شهروندان گلایه‌های بسیاری را در خصوص کمبود تاکسی مجوزدار و نبود امنیت برای نوامیسشان با بامداد جنوب مطرح کردند؛ گلایه‌هایی که اغلب از شیوه‌های تکراری راننده‌ها برای فریب دادن یا هم‌صحبت شدن با مسافران حکایت داشت.
به همین منظور برای بررسی وضعیت تاکسی‌ها در بوشهر با مدیر سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر گفت‌وگو کردیم. علی توسلی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که شهروندان در خصوص کمبود تاکسی‌های زرد بسیار گلایه‌مند هستند، آیا برنامه‌ای برای افزایش و ساماندهی این تاکسی‌ها دارید، گفت: هر چند من مدت کمی است که عهده‌دار این سِمَت شده‌ام اما براساس بررسی‌هایی که صورت داده‌ایم دو طرح توسعه و نوسازی را در دست اقدام داریم که با محقق شدن این دو طرح شاهد مرتفع شدن بخش اعظمی از این کاستی‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح توسعه و این‌که در راستای این طرح 200 تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اضافه می‌شوند، افزود: در طرح توسعه طی تفاهمنامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد کردیم، یک میلیارد تومان از طرف شهرداری بوشهر و یک میلیارد تومان از طرف بانک اختصاص داده می‌شود و علاوه بر این، 10 میلیون آورده خود متقاضیان تاکسی است که با مبلغ 20 میلیون وام با کارمزد چهار درصد محقق می‌شود. 
توسلی با بیان این‌که در حال حاضر لیست متقاضیان تاکسی به بانک معرفی شده، تصریح کرد: در حدود 54 متقاضی تاکسی داشته‌ایم و این تاکسی‌ها شامل سمند و پژو هستند.
این مسوول ضمن تاکید بر این‌که سهمیه‌ای هم به شرکت‌های تاکسیرانی وابسته به سازمان که متقاضی سهمیه بوده‌اند، داده شده است، افزود: 20 سهمیه به شرکت تاکسی بیسیم بوشهر، 10 سهمیه به شرکت تاکسیرانی تخت جمشید و 10 سهمیه به شرکت تاکسی بیسیم زیتون اختصاص داده شده است. 

مدیر سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای ورود این تاکسی‌ها به چرخه ناوگان از چه زمانی است، تاکید کرد: ورود این تاکسی‌ها به چرخه ناوگان بسته به همت متقاضیان است، اگر آنها در پیگیری روند ثبت نام و امور بانکی سرعت عمل به خرج بدهند، به همان میزان هم تاکسی خود را زودتر دریافت و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. به هر حال پیش‌بینی ما برای ورود این 200 تاکسی به سازمان کمتر از دو ماه دیگر است.
توسلی در ادامه با بیان این‌که طرح دیگر سازمان در این خصوص، طرح بازسازی و نوسازی تاکسی‌هاست، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا کسانی که متقاضی تبدیل و نوسازی هستند، بتوانند برای محقق شدن آن اقدام کنند. در همین راستا، وام 20 میلیونی با کارمزد 16 درصد به متقاضیان اختصاص داده شده و مبلغ پنج میلیون تاکسی اسقاط و پنج میلیون هم به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفته است، گفت: طبق بخشنامه‌ای که ابلاغ شده وام با کارمزد 16 درصد به این طرح اختصاص یافته است. 
توسلی ضمن تاکید بر این‌که تمام همّ و غم ما این است که مشکلات و نواقص در زمینه تاکسی‌ها را مرتفع کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا برخورد با مسافرکشی تاکسی‌های بدون مجوز بر عهده شماست، خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس راهور و گشت بازرسی سازمان در سطح شهر با تاکسی‌های شخصی بدون مجوز سازمان، برخورد خواهیم کرد. 
مدیر سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر که برای انجام ماموریت به شیراز سفر کرده بود، به طرح دیگری اشاره کرد و گفت: 23 دستگاه اتوبوس طی انعقاد قراردادی با شرکت اسکانیا نوسازی و به ظرفیت فعلی ناوگان اضافه می‌شوند. 
وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته به‌منظور این طرح نیز افزود: برآورد اولیه پنج میلیارد تومان بوده که پس از پایان کار و تائید مسوول فنی سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری بوشهر، هزینه نهایی پرداخت می‌شود. اکنون به شیراز آمده‌ایم تا مقدمات این طرح را انجام دهیم. 
ضمن تشکر از مدیر جدید سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر از این‌که مانند برخی مسوولان سفر شیراز و کمبود وقت را بهانه و دستاویزی برای فرار از مصاحبه قرار نداد و با حوصله فراوان به سوالات ما پاسخ داد، باید منتظر ماند و دید که با افزوده شدن 200 تاکسی جدید به چرخه ناوگان، وضعیت تاکسیرانی، رفت و آمد شهروندان و میزان رضایتمندی آنها درباره افزایش تاکسی‌های شهری چه خواهد بود؟ 

نام:
ایمیل:
* نظر: