bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته در استان بوشهر بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در دوره سواد آموزی جذب شده‌اند که میزان سوادآموزی به ۹۶ درصد افزایش داد.
 ناصر کرمی صبح امروز در آیین راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی زندان مرکزی بوشهر با بیان اینکه توسعه مراکز یادگیری یکی از سیاست‌های معاونت سوادآموزی است، اظهار داشت: در این مراکز علاوه بر آموزش سواد،  مهارت‌های زندگی و  دیگر  موارد به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

 وی با بیان اینکه داشتن سواد نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی نداشتن آگاهی و دانش است که در این زمینه سوادآموزی نقش مهمی می‌تواند در کاهش بروز بحران‌ها و آسیب‌ها داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود، افزود:  از ظرفیت‌های مراکز یادگیری محلی برای باسوادی افرادی که از درس و دانش عقب مانده‌اند حداکثر استفاده شود.

کرمی با اشاره به نقش مهم مرکز یادگیری محلی در زندان بوشهر بیان کرد: وجود مرکز یادگیری محلی در زندان علاوه بر تاثیر در باسواد کردن افراد می‌تواند نقش موثری در مهارت آموزی و زندگی پس از گذراندن دوران محکومیت افراد ایفا کند.

وی از افزایش سوادآموزی در استان بوشهر خبرداد و افزود: در سه سال گذشته در استان بوشهر بیش از 7 هزار و 400 نفر در دوره سواد آموزی جذب  شده‌اند که میزان سوادآموزی به 96 درصد افزایش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: چهار درصد بی سواد باقی مانده در استان بوشهر در یک برنامه‌ریزی مدون به حداقل رسانده می‌شود تا شاهد برپایی جشن باسوادی در تمامی نقاط استان بوشهر باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: