bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
پرونده قطوری که به شکایت ختم شد؛
هر وقت از تاریخ فوتبال در ایران صحبت می‌شود، نمی‌توان که اسمی از بوشهر نیاورد. بوشهر همواره یکی از فوتبال‌خیز‌ترین استان‌های ایران بوده و هست. استانی که بازیکنان با استعدادی داشته و دارد اما...
بامدادجنوب-علی پورتنگستانی:
هر وقت از تاریخ فوتبال در ایران صحبت می‌شود، نمی‌توان که اسمی از بوشهر نیاورد. بوشهر همواره یکی از فوتبال‌خیز‌ترین استان‌های ایران بوده و هست. استانی که بازیکنان با استعدادی داشته و دارد اما همیشه یک مجموعه بزرگ، نیاز به مدیری لایق و شایسته دارد و این مساله‌ای که‌ به ندرت یا هیچ وقت حداقل در بوشهر رعایت نشده است و از دیرباز کسانی در راس کار قرار می‌گرفتند که یا فوتبالیست نبوده‌اند و یا اگر هم بوده‌اند اصلا مدیریت بر فوتبال را نمی‌دانسته‌اند و همین مساله همواره باعث شده است که تیم‌های استان ما همیشه دچار مشکلات زیادی باشند و نتیجه‌اش همواره چیزی جز از دست رفتن استعدادهای بزرگ این استان نبوده است.

از پرداختن به مسائل جزئی می‌پرهیزم و به اصل مطلب می‌روم. هفته‌ گذشته اتفاق تلخی در فوتبال ما رخ داد که طبق معمول و عادت همیشگی، ایرانجوان یک طرف آن اتفاق قرار داشت. ایرانجوانی که در این سال‌ها همیشه تحت تاثیر قدرت برخی قرار گرفته و هر سال از نظر مدیریتی ضعیف‌تر می‌شود، اگر بیاد داشته باشید، بعد از بازی پارس جم و ایرانجوان در هفته یازدهم لیگ دسته یک، محمد نجفی با پرونده قطور خود به ورزشگاه شهید بهشتی آمده بود تا به‌نوعی به خبرنگار شبکه ورزش نشان دهد که در یک سال گذشته به ایرانجوان کمک‌های زیادی کرده است. در این بین مربی و چند نفر از مسوولان تدارکاتی ایرانجوان هم نزد خبرنگار شکبه ورزش می‌آیند و حرف‌هایی از آنها شنیده می‌شود که همچنان تعجب برانگیز است. البته یک درگیری لفظی کوتاه هم بین همین مسوولان با آقای نجفی رخ می‌دهد که فقط در حد چند حرف بود و اتفاق خاصی رخ نداد. حالا خبرها حاکی از آن است که شکایتی علیه سه نفر از مسوولان ایرانجوان (مهدی چاهی‌بخش مربی ایرانجوان، قائدی، تدارکات ایرانجوان و رحیم غاله) در کلانتری بخش 12 تنظیم شده است که در آن نوشته شده بود: شکایت هیات فوتبال از این افراد به‌عنوان افترا. حال معلوم نیست که هیات فوتبال شاکی است یا آقای نجفی؟!
طبق اطلاعاتی موجود است، هیات‌های ورزشی هیچ وقت خود را درگیر چنین مسائلی نمی‌کنند و چنین شکایتی حداقل از آنها بعید است. شکایتی که علیه این سه نفر صورت گرفته به احتمال زیاد یک شکایت شخصی است که شاکی آن به احتمال زیاد آقای نجفی، رییس هیات فوتبال است. 

البته در این رابطه هم با آقای خرمزی (سرمربی باشگاه ایرانجوان) گفت‌وگو کردیم و وی در این مورد یادآور شد: من قبل از شروع تمرینات، از این موضوع مطلع شدم و از جزئیات اطلاعی ندارم. آقای غلامزاده (سرپست تیم) می‌توانند اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بدهد.
غلامزاده در گفت‌وگو با با بامداد جنوب در این مورد یادآور شد: فعلا که در این مورد چیزی برای ارائه دادن ندارم و وقتی آقای پورکپگانی (مدیرعامل باشگاه ایرانجوان) از کربلا برگشت، آن موقع در این مورد تصمیمات لازم را می‌گیریم.
همچنین آقای غریبی، از کارشناسان فوتبال استان، در این مورد به ما گفت: من زیاد درباره این اتفاق نمی‌دانم و اطلاعات زیادی برای ارائه دادن ندارم. به‌نظر من خود آقای نجفی باید پاسخ‌گوی این شکایت باشد، چراکه او شاکی است. نظرم این است که خانواده فوتبال خود باید این مسائل را حل و فصل کنند تا خدایی نکرده مشکلات پیچیده‌تر نشود.
در اینجا باید چند نکته اساسی را به آقای نجفی یادآور شد که شاید با توجه به شرایطی که تیم ایرانجوان در این فصل دارد، بهتر بود در این مورد سکوت می‌کردید و مسائل پیش آمده  بعد از بازی ایرانجوان و پارس را در خانواده فوتبال حل می‌کردید. واقعا اگر شما به گفته‌هایتان ایمان دارید، نیازی نبود شکایت کنید تا فوتبال بوشهر و تیم ایرانجوان وارد حاشیه شود. ایرانجوان خود در این روزها مشکلات زیادی را تحمل می‌کند و این کار شما نه تنها به مشکلات این تیم می‌افزاید بلکه راه را برای استعداد‌های بی‌شمار بوشهر نیز تنگ‌تر می‌کند. شما عملا با این کارتان به‌نوعی ثابت کردید که برخی از حرف‌ها در موردتان صحت دارد. شما که خود را یک فوتبالی می‌دانید، با این کار ثابت کردید که حداقل از نظر مدیریتی در درجه بالایی قرار ندارید. 

به هر حال اتفاقی که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد، رخ داد و ما باز هم گوشه‌ای از بی‌تدبیری مدیران فوتبالی‌مان را این‌بار در بوشهر مشاهده کردیم. اتفاقی که در سال‌های آینده باز هم شاهدش خواهیم بود. امیدواریم مدیران فوتبالی ما تا حدودی طرز فکر خود را تغییر دهند یا حداقل اگر نمی‌توانند چنین کاری کنند، از این فوتبال بروند تا راه نفس کشیدن تیم‌ها بازتر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: