bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
محمود خرمزی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
محمود خرمزی، سرمربی ایرانجوان پس از تحمل سختی‌های زیاد و کسب نتایج نامطلوب به درخواست خود، از این تیم کناره‌گیری کرد. عملی که به‌نظر می‌رسید خیلی زودتر از اینها رخ بدهد.
محمود خرمزی، سرمربی ایرانجوان پس از تحمل سختی‌های زیاد و کسب نتایج نامطلوب به درخواست خود، از این تیم کناره‌گیری کرد. عملی که به‌نظر می‌رسید خیلی زودتر از اینها رخ بدهد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مساله نگاه کنیم، می‌بینیم که در اصل نبود انگیزه در بازیکنان برای بازی، باعث شد که این تیم نتواند نتایج خوبی بگیرد. از طرفی وعده و وعیده‌های برخی از دورنی‌های ایرانجوان هم بر مشکلات این تیم افزود (با وجود این، برخی حداقل سر حرف خود ماندند و کمک ناچیزی به این تیم مظلوم کردند). اگر به سال‌های گذشته توجه کنیم، می‌فهمیم که چنین برخورد‌هایی با مربیان بومی در هر تیمی رخ می‌دهد و به نوعی برای ما بوشهری‌ها عادی شده است که شاهد این اتفاقات تلخ باشم. خرمزی حدود یک ماه پیش در گفت‌وگو با ما، اعلام کرده بود، رفتار و عمل برخی در ایرانجوان این نشان می‌دهد که هدفشان رفتن او از این تیم است. خرمزی به هر حال از این تیم رفت و شاید با این کار، برخی‌ها را خوشحال کرده باشد اما قطعا طرفداران ایرانجوان راضی به جدایی او از تیم محبوبشان نبودند. به هر حال ما امروز به سراغ این سرمربی خوب بوشهری رفتیم تا اولین حرف‌های وی را پس از جدایی از ایرانجوان بشنویم.

محمد خرمزی در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: خداحافظ بوشهر، خداحافظ خبرنگاران عزیز. من فقط می‌توانم یک جمله بگویم و آن، این است که من به‌خاطر مردم و هواداران واقعی ایرانجوان از این تیم کنار کشیدم و امیدوارم که با رفتن من، مشکلات ایرانجوان درست شود و این تیم به روزهای خوب خود برگردد. من واقعا حرفی ندارم در این مورد بزنم.
وی در پاسخ به این‌که برای نفر بعدی که سرمربی ایرانجوان می‌شود، باید چه کارهای انجام شود، تصریح کرد: فقط یک کلمه، صداقت. به نظر من اگر صداقت در کار باشد، همه چیز درست می‌شود. من فقط می‌توانم بگویم که صداقت باعث موفقیت یک مجموعه شود. من با هر کسی هم که صحبت کرده‌ام همین حرف را زده‌ام. صداقت عامل موفقیت است که من آن را ندیدم. من به مسوولان کاری ندارم، چراکه وظیفه آنها این نیست که به ایرانجوان کمک مالی کنند. درست است که مسوولان باید نیم نگاهی به ما هم داشته باشند ولی در هیچ جای قانون هم نوشته نشده است که آنها به‌طور مستقیم به ایرانجوان کمک کنند. من حرف‌های زیادی در اول فصل شنیدم و در ادامه کار، تیم ما تا بازی با فجر خیلی خوب پیش می‌رفت و همه چیز خوب بود. ما در بازی اولمان با نفت مسجد سلیمان، وضعیت تیممان مشخص نبود و از بازی سوم با بادران روند رو به رشد ما شروع شد و تا بازی با فجر ادامه داشت. بعد از این بازی که وعده برخی‌ها عملی نشد تیم ما وارد حاشیه شد. بگذارید صادقانه بگویم که تا پول نباشد، حتی اگر بهترین سرمربی دنیا را هم برای ایرانجوان بیاورند، هیچ چیزی حل نمی‌شود.

اگر نگاهی به لیگ برتر هم کنیم، متوجه می‌شویم که تیمی مانند استقلال خوزستان تقریبا وضعیتی مانند ایرانجوان دارد و بازیکنان این تیم بدون انگیزه بازی می‌کنند. خرمزی در این مورد که نبود پول باعث کاهش انگیزه در بازیکنان ایرانجوان شده است، یادآور شد: همانطور که گفتم، مهم‌ترین اصل برای موفقیت یک تیم، صداقت است. مثلا مدیر عامل باشگاه راه‌آهن در این فصل با منطق و محترمانه به بازیکنان تیم گفت که «بازیکنان محترم، من به‌عنوان مدیر باشگاه اعلام می‌کنم که تا نیم فصل هیچ پولی به هیچ بازیکنی نمی‌رسد.» ولی این صداقت در باشگاه ما نبود، نه در بین مسوولان ایرانجوان (که وعده‌هایشان در حد حرف ماند) و نه در مورد بازیکنان این تیم. من واقعا شرمنده بازیکنانمان هستم. ایرانجوان واقعا تیم جوان و خوبی دارد و در این مورد نباید شک کرد. ولی این جوانان انگیزه، روحیه و تمرکز می‌خواهند که من هر کاری کردم که بعد از بازی با فجر، روحیه آنها برگردد، بی‌فایده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که از این تیم بروم. الان که در کنار خانوده‌ام هستم خیلی خوشحالم و برای ایرانجوان هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سابق ایرانجوان در پایان گفت‌وگو با بیان این‌که من همواره به خانواده‌ام گفته‌ام که رسانه‌ها همواره از من حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از شما و رسانه‌ خوبتان تشکر می‌کنم. جای دارد از تمام مردم بوشهر و تماشاگران واقعی ایرانجوان تشکر کنم که کوچک‌ترین بی احترامی به من نکردند و در هر شرایطی از من حمایت ‌کردند اما مشکل از سوی مدیریت و در راس آن هیات مدیره باشگاه بود. امیدوارم خداوند همه این عزیزان را به راه راست هدایت کند.
اگر کمی به حرف‌های آقای خرمزی توجه کنیم، می‌فهمیم که حرف‌ها دور از واقعیت نبوده و برخی از مدیران فوتبالی ما (که خود را یک فوتبالیست می‌دانند) هنوز نمی‌دانند که فوتبال چطور نوشته می‌شود و اسم خود را گذاشته‌اند «مدیر». البته اینجور وعده‌ها نه تنها در ایرانجوان، بلکه در خیلی تیم‌های استانمان شاهد چنین مسالی هستیم. امیدواریم که نفر بعدی که سرمربی ایرانجوان می‌شود، به مانند خرمزی قربانی برخی‌ها در این تیم نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر: