bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
شهرام حیدری:
در آخرین شورای شهر بوشهر، غلامرضا قادریان با اشاره به مصوبه هفته پیش شورای شهر درباره تیمداری در لیگ دسته دوم با نام شاهین بوشهر گفت: در شهر گفته‌اند که من با تیمداری شهرداری مخالف هستم که اتفاقا صحت دارد.


عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به مصوبه تیمداری شهرداری در لیگ دسته دوم گفت: به نظر همکاران احترام می‌گذارم، اما مخالف تیمداری هستم و پیش بینی می‌کنم سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

در آخرین شورای شهر بوشهر، غلامرضا قادریان با اشاره به مصوبه هفته پیش شورای شهر درباره تیمداری در لیگ دسته دوم با نام شاهین بوشهر گفت: در شهر گفته‌اند که من با تیمداری شهرداری مخالف هستم که اتفاقا صحت دارد.

وی با اشاره به درخواست هفته گذشته مسوولان ارشد استان برای نشست با اعضای شورا و به میان آمدن موضوع حمایت از تیم شاهین در آن جلسه، افزود: بنده در همان جلسه دلایل مخالفتم را بازگو کردم، با این حال به فاصله چند ساعت از آن نشست، طی پیامکی از اعضای شورا خواسته شد تا ساعت 13 روز بعد در جلسه فوق‌العاده برای تصمیم گیری در این خصوص حضور یابند که بنده به دلیل برنامه‌ریزی برای حضور در جلسه دیگر، نتوانستم در نشست فوق‌العاده شرکت کنم.

وی با بیان اینکه کاش شورای شهر در موارد دیگر هم این سرعت عمل را داشت که شب جلسه برگزار و روز بعد مصوب می‌کرد، به تشریح دلایل مخالفتش با تیمداری شهرداری پرداخت.

قادریان با بیان اینکه اگر کسی با ورزش مخالف باشد باید در عقل وی شک کرد، ضمن اینکه بنده شاهینی بوده و خواهم بود، تصریح کرد: اما اعتقاد ندارم که شهرداری که مال همه مردم شهر است، هزینه تیم شاهین را پرداخت نماید.

عضو دوره های سوم و چهارم شورای شهر بوشهر ادامه داد: هرکاری نیازمند تخصص مربوط به خود است و برای همین می‌گویم که تیم داری کار شهرداری نیست. شما بررسی کند کدامیک از شهرداری کلانشهرها نظیر تهران، اصفهان، شیراز یا کرمان تیم داری کرده‌اند؟ آن اندک شهرداری‌هایی هم که به این حوزه وارد شده‌اند، چندان موفق نبوده‌اند.

با این حال مهرزاد آسایش دیگر عضو شورای شهر ضمن اعلام حمایت از تیمداری شهرداری گفت: اولویت‌های شهروندان نظیر آسفالت و افزایش محل‌های تفریحی در دست پیگیری است که توسعه پارک‌های ساحلی یا ایجاد چرخ و فلک در این راستا می‌باشد، ولی در همان نظرسنجی و از بین 21 مورد اعلام شده توسط مردم، حمایت شهرداری از تیم شاهین و ایرانجوان جزو هفت مورد اول بود، از این رو، تصمیم اخیر شورای شهر خواسته بخش زیادی از شهروندان را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: حداکثر استفاده کننده از یک پارک ساحلی در شبانه روز 3 هزار نفر است، اما در عرصه فوتبال 15 هزار نفر در ورزشگاه حضور می‌یابند و نیمی از جمیعت استان هم مسابقه را تماشا می‌کنند، ضمن اینکه برای یک بازی به طور میانگین 5 ساعت وقت افراد به صورت سالم پر می‌شود. همچنین این مصوبه می‌تواند نامی مانند شاهین که علاقمندان بسیاری در سطح کشور دارد، برای معرفی بیشتر بوشهر در رسانه‌های کشوری به‌کار بگیرد.

وی با اشاره به حمایت شهرداری رشت از تیم فوتسال در لیگ برتر، شهرداری همدان از تیم فوتبال الوند در لیگ آزادگان و حمایت شهرداری کرج از تیم کشتی که به مسابقات بین‌المللی اعزام شد، بیان داشت: 38 شهرداری در سطح کشور به مقوله تیمداری ورود کرده و باید از حرکت شهرداری بوشهر نیز حمایت شده و با این دید به آن نگاه کرد که فرصتی برای نشاط بیشتر جوانان و معرفی موثرتر بوشهر شکل می‌گیرد.

علی‌اکبر شمسا عضو شورا و از پیشکسوتان فوتبال بوشهر هم گفت: پس از سقوط شاهین از لیگ برتر، فوتبال این شهر به سکوت و رکود دچار شده بود و ورود جدی شهرداری به این عرصه احساس می‌شد.

وی ادامه داد: حمایت از تیم پرطرفداری نظیر شاهین می‌تواند منجر به شور و نشاط بیشتر در جوانان شده است.

شمسا با اشاره به حضور تیم‌های پایه شاهین در لیگ برتر گفت: این موضوع فرصت خوبی برای ماست که روی پایه‌های فوتبال بوشهر هم سرمایه‌گذاری کنیم، هرچند انتظار می‌رود رضایت مالک کنونی شاهین کسب شده تا از دو دستگی و اختلاف جلوگیری شود. بنابراین اگر از نظر مالی به تیمداری شهرداری نگاه شود شاید با مشکلاتی همراه باشد، ولی باید تلاش کرد تاثیر شاهین در شور و هیجانی که در زمان حضور در لیگ برتر ایجاد می‌کرد احیا شود.

 

همچنین در همین جلسه چند تن از پیشکسوتان شاهین با حضور در جلسه از این اقدام شهرداری تشکرو حمایت کردند. بهرام غریب‌زاده از پیشکسوتان باشگاه شاهین در این نشست با قدردانی از اقدام شورا و شهرداری گفت: این حرکت یک اقدام ورزشی اجتماعی بود. وی با بیان اینکه خدمت به ورزش به خصوص فوتبال خدمت به جامعه است، گفت: این کار بزرگ شورا و شهرداری خدمت بزرگی به مردم و جوانان ورزش دوست بوشهری است.

این پیشکسوت فوتبال استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حضور شاهین در لیگ برتر حتی از استان‌های اطراف برای تماشای بازی‌های شاهین به بوشهر می‌آمدند و در تمام طول هفته جوانان سرگرم ورزش و فوتبال بودند.

وی در ادامه افزود: مطمئنا جامعه ورزش استان با این حرکت شورا، شهرداری و استانداری به تحرک درمی‌آید و یک‌شور و نشاط جدید به ورزش استان می‌دهد.

همچنین محمد بوذرجمهری یکی دیگر از پیشکسوتان باشگاه شاهین نیز با قدردانی از این حرکت شورا و شهرداری در زمینه ورزش گفت: ورزش از ارکان جامعه است و این اقدام شورا و شهرداری یک حرکت فرهنگی بزرگ است.

وی با بیان اینکه ورزش نقش بسیار مهمی در مبارزه با معضلات اجتماعی دارد، گفت: تا شاهین و ایران جوان به حرکت در نیایند، ورزش استان حرکت نمی‌کند.

هوادار قدیمی شاهین بوشهر اضافه کرد: کسی نباید بهانه و ایراد بگیرد که چرا از ورزش حمایت‌ شده است، زیرا هم‌اکنون تعداد بسیار زیادی از شهرداری‌ها و استانداری‌ها از ورزش حمایت می‌کنند و در سال 700 تا 800 میلیارد تومان فقط در فوتبال ایران هزینه می‌شود ما که در کنار خلیج‌فارس هستیم و مرزداران خوبی نیز بوده‌ایم، اگر بخش خصوصی حمایت نمی‌کند، آیا بخش دولتی نباید کمک کند؟

این هوادار باشگاه شاهین بوشهر افزود: تیم نفت تهران در سال بیست میلیارد تومان هزینه می‌کند، اما صد هوادار هم ندارد، اما در هر تمرین شاهین حداقل دو هزار تماشاگر حضور دارد و در زمان بازی‌ها حداقل 10 تا 15 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

برچسب ها: شاهین
نام:
ایمیل:
* نظر: