bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران آن هم در مسابقات آسیایی، آن هم در نبرد با ژیمناست‌های قدر شرق آسیا به خودی خود خبری مسرت بخش و خوب بود اما اینکه اولین مدال ایران را یک بوشهری جوان در اولین حضور بین‌المللی خود برای بوشهری‌ها بسیار خوشایند و شادی بخش بود.
بامدادجنوب/شهرام حیدری:
کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران آن هم در مسابقات آسیایی، آن هم در نبرد با ژیمناست‌های قدر شرق آسیا به خودی خود خبری مسرت بخش و خوب بود اما اینکه اولین مدال ایران را یک بوشهری جوان در اولین حضور بین‌المللی خود برای بوشهری‌ها بسیار خوشایند و شادی بخش بود.
عبدالله جامعی که امسال به تیم ملی دعوت شده بود و فقط چند ماه تجربه کار با کادر فنی تیم ملی و اردونشینی تیم ملی را داشت در حالی که کسی انتظار کسب مدال از وی را نداشت موفق شد اولین مدال تاریخ ایران در ژیمناستیک را کسب کند و توانایی خود و  بوشهری‌ها را به رخ بکشد.
اواخر سال گذشته اردوی انتخابی تیم ملی ژیمناستیک در تهران برگزار شد و عبدالله جامعی با کسب امتیاز لازم موفق شد به تیم ملی راه یافت. این اولین حضور جامعی در تیم ملی بود و برای و انتظار می‌رفت اولین حضورش بیشتر برای کسب تجربه باشد و فرصتی باشد برای آینده و مسابقات آتی اما جوان بوشهری در اولین حضور خود در تیم ملی و اولین حضور خود در یک مسابقه بین‌المللی موفق شد همه را شگفت زده کند.
پیش از آخرین مرحله اردو سرمربی تیم ملی گفته بود مسابقات قهرمانی مردان آسیا فرصت مناسبی برای گرفتن امتیاز و کسب سهمیه المپیک است. آخرین رقابت‌های این رشته که می‌توان در آن سهمیه المپیک را کسب کرد مسابقات ژیمناستیک انفرادی در گلاسکو انگلیس در آبان ماه است که باید تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه به کار بگیریم .

با این حال بعد از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن و حضور در رقابت‌ها این جوان بوشهری بود که خودی نشان داد مقام سومی مسابقات را در رقابت با قدرت‌های اصلی این رشته به دست آورد.
پس از کسب این مدال سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان با اشاره به کسب این مدال گفت: واقعا کسب مدال در هیروشیمای ژاپن با حضور قدرت‌های برتر ژیمناستیک کار سختی بود و اصلا تصور نمی کردیم این مدال از طریق عبدالله جامعی که تجربه حضور در هیچ تورنمنت بین‌المللی را نداشت، محقق شود. البته یکی از عوامل موفقیت جامعی در این مسابقات نداشتن استرس و رسیدن به خودباوری لازم برای کسب مدال بود که این مساله در جامعی کاملا احساس می‌شد. 

همین عوامل سبب شد تا وی پس از راهیابی به فینال اجرای خود را با بهترین شکل و با کمترین خطا به نمایش بگذارد و امتیاز خود را از 14.350 در مرحله مقدماتی و با سه دهم افزایش به 14.675 در مرحله فینال ارتقا دهد و مدال برنز را در خرک حلقه به نام خود ثبت کند.
آذرپی خاطر‌ نشان کرد: آینده روشنی پیش روی عبدالله جامعی است و قطعا با اعتماد به نفس بالایی که دارد در صورت اعزام به مسابقات جهانی گلاسکو انگلستان این احتمال وجود دارد حتی در سکوهای بالاتری قرار بگیرد.
در همین مورد در مصاحبه با عبدالله جامعی از سابقه و وضعیت‌اش پرسیدیم.
عبدالله جامعی جوان متولد 1372 بوشهر با اشاره به اینکه از سنین خردسالی به این ورزش روی آورده است گفت: از سال 82 به صورت حرفه و در بوشهر ورزش و به‌طور خاص رشته ژیمناستیک را شروع کردم و به رغم امکاناتی که دیگر فرسوده محسوب می‌شوند، با تمرین مداوم توانستم در مسابقات انتخابی تیم ملی به تیم ملی راه پیدا کنم. وی افزود: در بوشهر از کمک و راهنمایی‌های مربیان مختلفی استفاده کردم.
جامعی با اشاره به امکانات کم و نبود حامی مناسب برای این رشته اضافه کرد: متاسفانه به علت اینکه ورزشکاران این رشته، آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌بینند رغبت و تلاش خاصی برای ادامه این رشته از خود نشان نمی‌دهند و این به خودی خود باعث می‌شود این رشته ضعیف‌تر شود. وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد همین روند بودیم و موفقیت‌های این رشته نسبت به قبل کاهش داشته است.
اولین مدال آور ژیمناستیک ایران در پایان ضمن درخواست حمایت بیشتر از مسوولین گفت: در انتظار وعده‌ها و قول‌های مسوولین بعد از کسب مدال هستم و امیدوارم با حمایت خود زمینه رشد هر چه بیشتر ورزشکاران را فراهم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: