bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
مسوول روابط عمومی آموزش وپرورش گناوه گفت: زینب صلاحی دانش آموز پایه نهم رشته علوم تجربی این شهرستان در سی وسومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور در نیشابور موفق به کسب مقام دوم بخش تکنوازی با ویولون شد.
بامداد24:
علی فخری روزسه شنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این دانش آموز با اجرای یک قطعه موسیقی درمایه ماهور که خود ساخته و بیش از سه دقیقه بود توانست رتبه دوم این جشنواره را از آن خود کند. 

وی گفت: این دانش آموز خلاق و مستعد سال گذشته در همین رشته مقام اول کشور را از آن خود کرده بود.
زینب صلاحی گفت: از کودکی به موسیقی علاقمند بودم و چون پدرم اهل موسیقی بود به سمت این هنر کشیده شدم. 
وی افزود: از 9 سالگی کار با ویولون را زیر نظر استاد بهنژاد شروع کردم و همواره موسیقی را در خود تاثیرگذار یافتم و در 10 سالگی اولین آهنگ خود را ساختم و در جشنواره ای در شیراز اجرا کردم.

این دانش آموز گفت: مدت هفت سال است که موسیقی را به طور جدی تمرین می کنم که نه تنها منافاتی با درس خواندن من نداشته بلکه به نوعی در پیشرفت تحصیلی ام نیز موثر بوده است زیرا موسیقی آرامش دهنده و خاصیت ضد استرسی دارد.

صلاحی بیان کرد: درشهرستان گناوه هنرستان موسیقی وجود ندارد و به همین خاطر در تحصیلاتم به سراغ دومین علاقه خود یعنی علوم تجربی رفتم زیرا دوست دارم در آینده پزشک شوم. 
او در مورد ارتباط موسیقی و پزشکی گفت: در زمان حاضر در دنیا روش درمانی ویژه ای وجود دارد به نام موسیقی درمانی که روی عواطف و احساسات و روح آدمی اثرگذار است و دربعد فیزیکی نیز باعث ترشح هورمونهایی در بدن می شود که به سلامتی و شادابی کمک می کنند. 

صلاحی افزود: موسیقی سنتی بسیار موثر و ریشه دارتر از موسیقی های جدید است و آرزو دارم روزی بتوانم آهنگ ساز خوبی شوم و با ترکیب این حرفه به علوم روانشناسی، آهنگ هایی را بسازم که برای سلامت و آرامش افراد مفید باشد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: