bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بزرگترین پروژه سینمایی کشور؛
انتظار برای دیدن فیلم «محمد‌رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی به پایان رسید و اکران گسترده این فیلم سینمایی از پنجم شهریور در ایران آغاز شد.
بامداد24:
انتظار برای دیدن فیلم «محمد‌رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی به پایان رسید و اکران گسترده این فیلم سینمایی از پنجم شهریور در ایران آغاز شد.
سینمای ایران سال‌های سال در انتظار رونمایی از فیلمی درباره زندگی رسول گرامی اسلام بوده است اما به‌دلایل مختلف این فیلم ساخته نشد تا این‌که مجید مجیدی تصمیم گرفت به خواست مردم و البته سینمای ایران لبیک بگوید.

مجیدی مجیدی کارگردان این فیلم سینمایی برای ساخت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» انگیزه‌های محکمی داشت و به گفته خودش در نشست خبری این فیلم، آزرده‌خاطر شدنش از توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) در رسانه‌ای در دانمارک باعث شد که عزم خود را جزم و چراغ ساخت این فیلم سینمایی را روشن کند.

مجیدی در نشست این فیلم درباره توضیح جزئیات دلایل ساخت این فیلم سینمایی گفت: حدود ۹ سال پیش مرا به جشنواره‌ای در دانمارک دعوت کردند و می‌خواستند برایم بزرگداشت بگیرند. همان روزها ماجرای توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) در رسانه‌ای در دانمارک پیش آمد و این مساله باعث شد که به این بزرگذاشت نروم و در آن جشنواره شرکت نکنم. آن روزها با خودم گفتم، چطور می‌توانم در کشوری تجلیل شوم که به باورها و اعتقاداتم توهین کرده‌ است. به همین دلیل نامه‌ای به رئیس وقت جشنواره نوشتم و اعلام کردم که نمی‌توانم در کشوری حضور یابم که به مقدس‌ترین ارزش‌ها و باورهای من توهین کرده است. من به آن جشنواره نرفتم ولی از همان موقع ذهنم مشغول این موضوع بود که چرا ما در کشور خودمان و در تمام این سال‌ها کاری برای پیامبر اسلام نکرده‌ایم و منتظر مانده‌ایم تا آنها حرکتی داشته باشند و سپس جواب آنها را بدهیم.
انگیزه مجید مجیدی برای ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) به اندازه‌ای بالا بود که تصمیم گرفت، عید قربان سال ۱۳۹۰ دست به کار شود و اثری شایسته خاتم پیامبران بسازد و به گفته خودش، اجازه ساخت این فیلم را هنگامی که برای حضور در جشنواره فیلم «رویش» به مشهد مقدس رفته بود، از امام هشتم شیعیان گرفت.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» شهرک پیامبر اعظم (ص) بود و بیش از هفتاد درصد فیلمبرداری این فیلم سینمایی در این شهرک انجام شد و بخش‌های دیگری از فیلمنامه در کرمان و عسلویه مقابل دوربین رفت. تنها بخش این فیلم سینمایی که در خارج از ایران فیلمبرداری شد، صحنه‌های مربوط به حمله سپاه ابرهه به مکه بود و تیم تولید نیاز به سفر به هند داشت اما پس از به توافق نرسیدن با هندی‌ها، این بخش از فیلم «محمد رسول‌الله» (ص) در افریقا فیلمبرداری شد.
مجیدی: حضور مقام معظم رهبری برکت فیلم بود
یکی از اتفاق‌های ارزشمند در این پروژه سینمایی، بازدید رهبر انقلاب از مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» بود که مجیدی حضور مقام معظم رهبری را برکت این فیلم عنوان کرد.
مقدمات اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» از پایان جشنواره سی و سوم فیلم فجر با اکران محدود در برخی از محافل سینمایی آغاز شد و پس از آن اهالی سینما برای نخستین‌بار از شهرک پیامبر اعظم(ص) که لوکیشن اصلی این فیلم سینمایی به شمار می‌آید، بازدید کردند.
مجیدی پس از دریافت بازخوردهای متعدد از نمایش محدود این فیلم سینمایی تصمیم به انجام تغییراتی در مدت زمان فیلم گرفت و در توضیح این تغییرات گفت که در تدوین اولیه ۵ ساعت فیلم به دست آمد که مناسب برای سریال ۸ قسمتی است. اما در دوره های مختلف و بر اساس بازخوردهایی که دریافت شد تدوین های مختلفی در مدت زمان فیلم ایجاد شد و در آخرین تغییرات نسبت به نسخه ای که دیده شده ۱۸ دقیقه از فیلم کم شده است و در حال حاضر زمان فیلم ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه است.

تبلیغات شهری فیلم سینمایی محمدرسول الله (ص)
با نزدیک شدن به زمان اکران تیم تبلیغات فیلم «محمد رسول الله (ص)» در تبلیغ محیطی این فیلم نامی از هیچ یک از عوامل به میان نیاورده و این تبلیغات شهری در برگیرنده عکس‌هایی از صحنه های فیلم در سطح شهر است و نوعی نوآوری در این شیوه تبلیغ دیده می‌شود که مجیدی دلیل آن را زیبایی عکس‌ها دانست که باید به صورت مستقل ارائه شوند.
جشنواره مونترال نخستین حضور بین المللی فیلم «محمد رسول الله(ص)»
حضور در جشنواره بین المللی مونترال در کانادا همزمان با اکران از جمله اتفاق هایی‌است که برای فیلم «محمد رسول الله(ص)» رخ داده است و مجید مجیدی همراه با برخی از عوامل فیلم برای نمایش «محمد رسول الله(ص)» راهی کانادا شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» ارائه تصویری واقعی از پیامبر اسلام است
فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.
حضرت محمد (ص) سرمنشا مهر و دوستی است
همانطور که مجید مجیدی بارها اشاره کرده است این فیلم در پی ارائه تصویری واقعی از پیامبر اسلام است. آنچه در این اثر سینمایی مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌گیرد حضور پرمهر و سرشار از برکت پیامبر اسلام است که هر جا که حضور می‌یافتند مردم را به مهر و دوستی فرامی‌خواندند. در فیلم نشان داده می‌شود که حضرت محمد (ص) از همان کودکی و نوجوانی سرمنشا مهر و دوستی بوده‌اند.
داستان فیلم به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که این امکان فراهم است تا قسمت‌های بعدی آن نیز ساخته شود و البته مجیدی نیز به این نکته اشاره داشته است که قصد ساخت قسمت های دوم و سوم آن را دارد و به گونه‌ای می توان آن را سه‌گانه‌ای از زندگی حضرت محمد (ص) دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر: