bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
ساکنان جزیره خارگ هر روز با معضل‌هایی جدید و همیشگی که از قدیم وجود داشته اما برطرف نشده‌اند و همچنان به خود قوت باقی هستند، دست و پنجه نرم می‌کنند.
بامداد24/هدی خرم آبادی:

ساکنان جزیره خارگ هر روز با معضل‌هایی جدید و همیشگی که از قدیم وجود داشته اما برطرف نشده‌اند و همچنان به خود قوت باقی هستند، دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که مسوولان استان هر گاه که فرصتی پیش می‌آید، آن را غنیمت شمرده و از تعداد دفعات بمباران و رنج و سختی مردم این جزیره سخن می‌گویند. نکته جالب و قابل تامل که برای ما سوال‌برانگیز بود، صحبت‌های استاندار جوان درباره مشکلات این جزیره بود که ما را به نگاشتن این گزارش ترغیب کرد. 

استاندار بوشهر ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌ توسعه ایستگاه‌های فوق توزیع برق بوشهر با اشاره به مشکلات جزیره خارگ گفت: این جزیره مقاوم در طول جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه قرار داشت، به‌گونه‌ای که بیش از سه هزار روز دشمن بعثی، این جزیره استراتژیک را بمباران کرد. آری جناب استاندار، جزیره مقاوم خارگ سه هزار روز بمباران شده است ولی که چه؟! مردم آن روزها در شرایط سخت جنگ متحمل سختی‌ها و بیماری‌های فراوانی شدند و اکنون هم شرایط بهتری نسبت به آن زمان ندارند. 

وی ادامه می‌دهد: با تاکید بر توجه به حل مشکلات جزیره خارگ هر چند در سال‌های گذشته گام‌هایی برای حل مشکلات مردم این جزیره برداشته شده است ولی هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف در خارگ وجود دارد.
در پاسخ به این صحبت استاندار باید گفت، کدام‌یک از مشکلات خارگ حل شده است؟ مشکلات بهداشت و درمان، اورژانس هوایی، کشتی جدید و نو، تهیه آسان مواد غذایی و پوشاک و ... . چه گام‌هایی برای حل این معضلات ساکنان خارگ برداشته شده است؟ گفته می‌شود کشتی جدیدی که در مسیر خارگ-گناوه راه‌اندازی شده بوده چندی پیش به‌علت خرابی در مسیر تردد نکرد. 

سالاری همچنین از راه‌اندازی دو نیروگاه تولید برق در خارگ خبر داده و خاطرنشان کرده است که با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده دو واحد نیروگاهی تولید برق با ظرفیت 25 مگاوات در خارگ نصب می‌شود که ضمن برطرف کردن مشکلات حوزه برق این جزیره، این نیروگاه‌ها در تولید آب هم نقش دارند. جناب استاندار جوان آب پیشکش، فعلا همان برق را راه بیندازید تا گام‌های بعدی ... . به نظر نمی‌رسد مردم جزیره خارگ در فصل تابستان که گرمای آن زبانزد همگان است و نفس همه را بند آورده، دست روی دست گذاشتن و به سخنرانی‌های رسانه‌ای اکتفا کردن، دردی از دردهای مردم را دوا کند. 

استاندار بوشهر در جای دیگری از سخنان خود تاکید کرده که طرح‌های خارگ باید در اولویت کاری قرار بگیرند، زیرا خدماتی که در خارگ ارائه می‌شود متناسب با جمعیت ساکن در آن نیست که لازم است در اجرای طرح‌های این جزیره تسریع شود. دست مریزاد! باید پیش از اینها چنین تاکید می‌کردید. مردم در این گرما از دست رفتند. آنها را دریابید... هر چه سریع‌تر... . آنقدر سریع‌تر که اگر آب دستتان است زمین بگذارید و برای رفع مشکلات مردم در تمام نقاط استان و به‌ویژه مردم جزیره خارگ چاره‌ای بیندیشید، البته فقط چاره نیندیشید، کمی هم عمل بکنید. گاهی نسبت به برخی از گزارش‌های انتقادی واکنش‌های خشکی می‌شود که قصد دارند گزارش را مغرضانه جلوه دهند اما نگارنده تنها برای انتقال مشکلات مردم محروم و رنج‌دیده استان و این جزیره دست به قلم شده است و از آنجا که مصاحبه استاندار درباره این جزیره روی سایت‌ها بود، به آن پرداخت. 

یکی از شهروندان خارگی در این زمینه به بامداد جنوب گفت: قطعی پیاپی برق در گرم‌ترین ساعات روز اتفاق می‌افتد. این قطعی‌های مکرر از اردیبهشت‌ماه امسال شروع شده که طی یک هفته گذشته به اوج خود رسیده و بدترین حالت ممکن را داشته است، به‌طوری که در روز جمعه در برخی مناطق جزیره برق در شش نوبت به‌صورت یک تا دو ساعت قطع شد. 
وی در ادامه افزود: این قطعی‌ها به وسایل برقی آسیب جدی وارد کرده و مشخص نیست این روند قطع و وصلی‌های مکرر و وضعیت ناامیدکننده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد مسوولان جزیره به امید گذر از فصل گرما و حل مشکل از طریق فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان هستند. 

طی تماس‌های مکرر با اداره برق جزیره خارگ موفق به تماس تلفنی با مسوولان آنها نشدیم و مانند همیشه با بخشدار خارگ، مسوول پاسخگوی همیشگی‌مان در جزیره خارگ صحبت کردیم.
عسگر زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که علت قطعی برق در این مدت چیست، یادآور شد: قطعی برق به‌علت فرسودگی و نقص فنی تجهیزات بوده که در حال حاضر نیروهای اعزامی از شرکت منطقه‌ای برق فارس در حال تعمیر آنها هستند. 
وی همچنین در خصوص اظهارات استاندار درباره نصب دو نیروگاه تولید برق در این جزیره گفت: محقق شدن این وعده فرایندی طولانی دارد و شاید تا پایان سال طول بکشد. 
باید منتظر ماند و دید که آیا روند قطع و وصل شدن برق در جزیره خارگ حل می‌شود یا مردم همچنان در گرمای سوزان خارگ جز تحمل کردن کار دیگری از دستشان برنمی‌آید. این ماجرا سر دراز دارد...

برچسب ها: خارگ ، بی برقی
نام:
ایمیل:
* نظر: