bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
وی در پایان دانشجویان دانشگاه پیام نور را سرمایه‌های عظیمی دانست و از آنها درخواست کرد که آیین‌نامه دانشگاه پیام نور را به‌درستی مطالعه کنند و با سیستم آموزشی آن هم آشنا شوند، چراکه بی‌شک به آنها کمک خواهد کرد.
دانشگاه پیام نور واقعیت‌های دانشجویی
روز گذشته در پی اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش شهریه ثابت اقدام به تنظیم گزارشی درباره وضعیت این دانشگاه همه می‌دانیم که دانشگاه پیام نور، یکی از دانشگاه‌های دولتی است که شرایط، ضوابط و مقررات خاص خودش را دارد.

به همین منظور با عباس جاهدجاه، دانشیاز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور گفت‌وگویی کردیم.
وی در خصوص نقد و انتقاداتی که به این دانشگاه از سوی دانشجویان مطرح می‌شود، به بامداد جنوب گفت:
گاهی اشخاص با وارد شدن به محیطی خاص، به‌علت منطبق و هماهنگ نبودن با آن محیط، سعی می‌کنند محیط را تغییر دهند، به‌جای آ‌ن‌که خود تغییر کنند. این حکایت حال دانشجویان دانشگاه پیام نور است. به‌جای آن‌که از ابتدای زمان انتخاب رشته با آگاهی کامل این دانشگاه را انتخاب کنند، وارد آن می‌شوند و توقعاتی را دنبال می‌کنند که مناسب دانشگاه‌های دولتی است.

پیام نور عرصه‌هایی جدید را در فضای الکترونیکی باز می‌کند
جاهدجاه با بیان این‌که دانشگاه پیام نور هنوز هم از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کشور است، یادآور شد: با الکترونیکی شدن برخی از دروس، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دانشجویان مبنی بر تعداد کم دانشجو برطرف شده و این در حالی است که در کنار این محیط آموزشی، حضور اساتید برای رفع اشکال سبب شده که این طرح تنها الکترونیکی محض نباشد.

وی با بیان این‌که با طرح الکترونیکی که از مهرماه برای دوره کارشناسی اجرا می‌شود، مشکل حضور بسیاری ازدانشجویانی که کارمند، خانه‌دار و آنها که به هر دلیلی نمی‌توانند سر کلاس درس حاضر شوند، حل کرده است.
مدیرگروه رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور بوشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این طرح تا کنون اجرا شده است یا خیر، گفت: بله. این طرح پیش از این در مقطع کارشناسی ارشد اجرا شده است که بسیار بهتر از کلاس‌های حضوری هم بود.

این استاد رشته زبان و ادبیات فارسی در ادامه افزود: به هر حال در کنار نقدهایی که به دانشگاه پیام نور وارد می‌شود و ممکن است برخی وارد باشند و در بیشتر موارد هم نباشند، پیشرفت و توسعه این دانشگاه غیر قابل انکار و چشم‌پوشی است.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور در 80 کشور دنیا نماینده دارد که این خود بیانگر تغییرات مثبتی است که در این دانشگاه رقم خورده است.

جاهدجاه با اشاره به این‌که در حال حاضر 4000 هیات‌علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: هنوز هم امتحانات دانشگاه پیام نور، نقطه برتری و قوت این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر است. امتحاناتی که همانند کنکور برگزار می‌شود و از برخی مسائل در دانشگاه‌های دیگر همچون دادن جزوه به دانشجو به‌جای کتاب، حذف برخی فصول کتاب و ... خبری نیست. اینها همه از جمله نقاط برتری دانشگاه پیام نور هستند اما از زاویه دید برخی از دانشجویان ضعف دیده می‌شوند که می‌طلبد در این زمینه با اندکی آگاهی و ژرف‌بینی تامل کنیم.

وی در پایان دانشجویان دانشگاه پیام نور را سرمایه‌های عظیمی دانست و از آنها درخواست کرد که آیین‌نامه دانشگاه پیام نور را به‌درستی مطالعه کنند و با سیستم آموزشی آن هم آشنا شوند، چراکه بی‌شک به آنها کمک خواهد کرد.

با وجود این‌که همیشه نقاط ضعف و مثبت در کنار یکدیگر وجود دارند و هیچ کاری هم بی‌عیب و نقص نیست، پیکان انتقادها همچنان به‌سوی دانشگاه پیام نور که بیشتر این انتقادات هم از طرف دانشجویان آن است، اشاره رفته است. با دقت در سخنان عباس جاهدجاه، استاد دانشگاه پیام نور بوشهر، چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید.

برای رفع کمبودها و کاستی‌ها از خود شروع کنیم، چراکه جامعه چیزی جدای از ما نیست. تک‌تک ما کل یک جامعه را تشکیل می‌دهیم که با همه خوب و بد آن روزگار می‌گذرانیم. بدیهی است که هر دانشگاهی شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد، پیش از ورود به هر محیطی نسبت به آن اطلاع و آگاهی پیدا کنیم و بد نیست مسوولان هم در این خصوص به انتقادات و پیشنهادهای دانشجویان ترتیب اثر بدهند که بی‌شک راهگشای آنان در فردایی بهتر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: