bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
پنجمین دوره رقابت بین‌المللی ووشوی جام پارس طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده 28 و 29 شهریور در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.
بامداد24/شهرام حیدری:

رقابت‌های بین‌المللی ووشوی جام پارس در حالی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد که قهرمانان جهان و آسیا در آن حضور دارند. پنجمین دوره رقابت بین‌المللی ووشوی جام پارس طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده 28 و 29 شهریور در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها 200 ووشوکار و مربی از ایران، امریکا، روسیه، سوئد، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، قزاقستان، پاکستان، فیلیپین، ترکمنستان، ویتنام و افغانستان در 9 وزن ساندا و 10 فرم تالو به رقابت می‌پردازند. نکته با‌اهمیت مسابقات امسال حضور قهرمانان جهان از ایران، روسیه، هنگ‌کنگ، فیلیپین و ویتنام است که به‌طور حتم باعث افزایش سطح فنی رقابت‌ها خواهد شد.
ایران به‌عنوان میزبان با دو تیم (تیم منتخب ایران و پارس جنوبی) به مصاف حریفان خارجی خود خواهد رفت.

برای تیم پارس جنوبی علی بختیاری، فرود ظفری، جعفر شیرزاد، محسن محمدسیفی، سجاد عباسی، میلاد عارفی‌مقام، امیر فضلی، حمیدررضا قلی‌پور، علی وطن‌خواه، امیرمحمد رضایی، طاهر قاسمی، رضا خلف‌زاده و آرمان بازیاری به‌عنوان ورزشکار فعالیت می‌کنند. کادر فنی این تیم نیز متشکل از حسین اوجاقی (سرمربی ساندا)، امیر اوجاقی (مربی)، احسان پیغمبری (مربی تالو) و محسن احمدی (مربی) خواهد بود.

عرفان آهنگریان، فرشاد عربی، سامان احمدی، بهروز بخشی‌زاده، افشین سلیمی، یزدان میرزایی و مسعود انصاری نفرات تیم منتخب ایران هستند. منصور نوروزی (مربی ساندا)، علی شیرآقایی و توحید اسدیان (مربی تالو) کادر فنی این تیم در این رقابت‌ها هستند.
در همین زمینه حسین اوجاقی سرمربی تیم پارس جنوبی گفت: جام پارس سومین مسابقه معتبر ساندا در جهان است. وی ادامه داد: تاکنون 17 تیم خارجی برای حضور در جام اعلام آمادگی کرده‌اند. از ایران هم دو تیم شرکت خواهند کرد. یکی از تیم‌های ایران با عنوان پارس جنوبی در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. ملی‌پوشانی که عضو تیم پارس جنوبی بودند، با این تیم در جام پارس شرکت خواهند کرد. بقیه ملی‌پوشان نیز با تیمی تحت عنوان منتخب ایران مبارزه می‌کنند. وی افزود: برخی تیم‌ها در سه یا چهار وزن شرکت می‌کنند اما تیم‌هایی مثل ترکمنستان در تمام ده وزن سانداکار خواهند داشت.

اوجاقی خاطر‌نشان کرد: این مسابقات بعد از رقابت‌های جهانی و جام جهانی سومین رویداد بزرگ در جهان است. البته این مسابقات به لحاظ کمی نیز از جام جهانی بهتر است. این رقابت‌ها همیشه در سطح بالایی برگزار می‌شود. فکر نمی‌کنم در هیچ‌یک از رشته‌های ورزشی ایران تورنمنتی با این تعداد شرکت‌کننده و در این سطح برگزار شود.
سرمربی تیم ملی ساندا در خصوص رقابت دو جانبه با تیم ملی چین، گفت: تیم ملی اصلی چین برای اولین‌بار به ایران خواهد آمد. چند جلسه تمرین مشترک با این تیم برگزار می‌کنیم. همچنین در زمان حضور چینی‌ها در ایران یک رقابت دو جانبه خواهیم داشت. این مسابقه برای آمادگی بیشتر سانداکاران ایران برای رقابت‌های جهانی برنامه‌ریزی شده است.

اوجاقی افزود: بعد از برگزاری سه مرحله مسابقه انتخابی نفرات برتر هر وزن در اردوها باقی مانده‌اند و ده نفر در اردوها حضور دارند اما برای انتخاب پنج وزن نهایی جهت اعزام به مسابقات جهانی بعد از رقابت‌های جام پارس و مسابقه دو‌جانبه با چین تصمیم می‌گیریم. باید از رقبای دیگر کشورها نیز اطلاعات کافی به‌دست آوریم، زیرا انتخاب پنج نماینده ایران بستگی به حریفان خارجی نیز دارد و اعزام در وزن‌هایی که حریفان ضعیف‌تری داریم، یکی دیگر از شرایط انتخاب سانداکاران تیم ملی است.

در همین زمینه، رئیس فدراسیون ووشو نیز گفت: حضور شش کشور برتر رنکینگ جهانی در تورنمنت جام پارس نشان می‌دهد این رقابت‌ها با کیفیت بالایی برگزار خواهد شد.
مهدی علی‌نژاد در مورد برگزاری پنجمین دوره تورنمنت بین‌المللی ووشوی جام پارس، گفت: افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جام پارس روز جمعه ساعت 16 در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی با حضور 18 تیم آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها با حضور 19 تیم از 18 کشور آغاز خواهد شد و دو تیم از ایران در رده بزرگسالان در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود خواهند رفت. تیم پارس جنوبی و تیم منتخب ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد که ملی‌پوشان کشورمان در بین این دو تیم حضور دارند.

وی با پیش‌بینی شرایط فنی پنجمین دوره جام پارس، افزود: کشورهای هنگ‌کنگ،‌ ویتنام، فیلیپین، اندونزی، روسیه و امریکا در این مسابقات حضور خواهند داشت. این کشورها جزء 10 تیم برتر رنکینگ دنیا هستند،‌ پس با این حساب از 10 کشور برتر دنیا شش کشور حضور خواهند داشت که این نشان می‌دهد مسابقات از لحاظ فنی به‌طور قطع در شرایط خوب و با‌کیفیت فنی بالایی برگزار خواهد شد. البته تک‌ چهره‌های خوبی نیز در ترکیب دیگر کشورها خواهد بود که نمی‌توانیم از آنها غافل شویم.
علی‌نژاد گفت:‌ ما آبان‌ماه مسابقات جهانی اندونزی را در پیش داریم که فکر می‌کنم این رویداد یک دیدار تدارکاتی خوبی برای ملی‌پوشان قبل از اعزام به مسابقات جهانی است. حضور 18 کشور در یک رویداد بین‌المللی برای ما خیلی خوب است. جام پارس یکی از تورنمنت‌های با‌کیفیت است که در تقویم جهانی ثبت شده است.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، گفت:‌ امیدوارم مردم از این مسابقات استقبال کنند، چرا‌که این فرصت خوبی است تا آنها با ووشو بیشتر آشنا شوند. نکته مهمی که وجود دارد، این است که رئیس کمیته رسانه فدراسیون جهانی به این رقابت‌ها دعوت شده و قرار است در پایان گزارشی از شرایط برگزاری و میزبانی ایران با فدراسیون جهانی ارائه کند. با توجه به درخواستی که ما برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2016 ارائه کرده‌ایم، به‌طور قطع برگزاری با کیفیت و حضور مردم در سالن مسابقات می‌تواند تاثیر زیادی در میزبانی مسابقات جام جهانی داشته باشد. قرار است آبان‌ماه در اجلاس هیات‌رئیسه فدراسیون جهانی که در اندونزی برگزار می‌شود، در مورد میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات جام جهانی تصمیم‌گیری شود.
وی در مورد حضور برخی چهره‌های سرشناس فدراسیون جهانی و آسیایی در پنجمین دور مسابقات جام پارس، بیان کرد: رئیس فدراسیون فیلیپین، نائب‌رئیس کمیته فنی آسیا و عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی و عضو هیات ژوری مسابقات جهانی اندونزی در این مسابقات حضور خواهند داشت. حضور آنها رونق خوبی به این مسابقات خواهد داد.

علی‌نژاد از حضور 9 داور خارجی در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: تقریبا نزدیک به 21 داور ایرانی قضاوت این دور از رقابت‌ها را بر عهده خواهند داشت اما در کنار آنها 9 داور سرشناس خارجی نیز در این مسابقات قضاوت خواهند کرد. حضور داوران خارجی باعث می‌شود این مسابقات، بین‌المللی‌تر برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: