bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
مراکز کارآفرینی و نوآوری، کارآفرینی اجتماعی، پژوهشکده نفت و گاز و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس روز پنجشنبه در آئینی همزمان با جشن 25 سالگی این دانشگاه به بهره برداری رسید.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این آیین گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با هزار و 300 متر مربع ایجاد شده و در این عرصه 20 تیم نوآور فعالیت دارند که درصدد افزایش آن به 40 تیم هستیم. بودجه راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 40 میلیارد ریال است.

شهریار عصفوری، آموزش و سرمایه گذاری را یکی از فعالیت‌های اصلی مراکز کارآفرینی دانست و گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی، طراحی و پیاده سازی زنجیره به هم پیوسته‌ای از ایده تا بازار را در دستور کار خود دارد.آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه نیز با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی جدید با 140 میلیارد ریال افتتاح شد. این مجموعه قابلیت ارائه خدمات به تمامی متقاضیان از دانشگاه شامل دانشجو، هیات علمی، شرکت‌های تجاری، صنایع و دیگر حوزه‌ها را دارد.

وی با اشاره به افتتاح پژوهشکده نفت و گاز گفت: این مرکز با زیربنای 100 متر مربع در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ایجاد شده که به عنوان زیرساختی برای مرکز نوآوری و کارآفرینی محسوب می‌شود. دانشگاه خلیج فارس حوزه نفت و گاز و انرژی را به عنوان دو حوزه راهبردی در سند توسعه خود هدف‌گذاری کرده است. دانشگاه توسعه بیشتر ارتباط با صنعت نفت به ویژه در میادین محدوده استان بوشهر را در دستور کار خود قرار داده که با افتتاح پژوهشکده نفت و گاز این حرکت شتاب جدی تری به خود می‌گیرد. همچنین مرکز کارآفرینی اجتماعی دانشگاه خلیج فارس با هدف نقش آفرینی در رفع مشکلات اجتماعی ایجاد شده است. کارآفرینان اجتماعی نگرش‌های خلاقانه برای حل مسائل اجتماعی را جهت ایجاد ارزش اجتماعی به‌کار می ‌برند.
نام:
ایمیل:
* نظر: