bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
دختر بوشهری که نائب‌قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، این بار و در رقابت‌های آسیایی قدرت خود را به رخ حریفان کشید و با مدال نقره‌ای که به‌دست آورد
بامداد24/شهرام حیدری:  باز هم برای ایران و بوشهر افتخاری دیگر آفرید. فاطمه کرم‌زاده که 17 سال بیشتر ندارد و از ده سالگی به رشته‌ تیراندازی روی آورده، حدود پنج سال است که به‌صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کند و با وجود سن پایینش افتخارات بزرگی را کسب کرده است.

وی که به همراه تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده است، در فینال رشته تفنگ 10 متر جوانان به مدال نقره دست یافت. همچنین نجمه خدمتی نیز مدال طلا این رشته را به نام خود ثبت کرد.

در این رشته صبح دیروز تیراندازان کشورمان به مصاف حریفان آسیایی خود رفتند و به رقابت با سایر فینالیست‌های این رشته پرداختند که خدمتی موفق شد، به نشان طلای این رقابت‌ها دست یابد، فاطمه کرم‌زاده به نشان نقره رسید و دیگر تیرانداز کشورمان نیز با قرار گرفتن در فینال در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفت. در بخش تیمی این رشته، تیراندازان شایسته کشورمان به مدال طلا رسیدند.

همچنین در رشته تفنگ ۱۰ متر نوجوانان، دختران ایران به دو مدال دیگر دست یافتند. در این مسابقات که تیم دختران ایران با ترکیب فاطمه صالحی، مریم سلیمی و رویا صبح‌خیز به میدان رقابت رفته بودند، ابتدا تیم سه نفره کشورمان در مرحله مقدماتی این رشته توانستند ضمن راهیابی دو تیرانداز شایسته کشورمان به فینال، نشان نقره تیمی را نیز از آن خود کنند و پس از تیم‌های چین‌تایپه در سکوی دوم قرار بگیرند.

در فینال این رشته که رویا صبح‌خیز و فاطمه صالحی نمایندگان کشورمان حضور داشتند، رویا صبح‌خیز با شایستگی و با اختلاف اندک نسبت به حریف چینی خود، در نهایت مدال نقره این رشته را به نام خود ثبت کرد و همچنین فاطمه صالحی در جایگاه ششم به کار خود پایان داد.
همچنین مریم سلیمی تیرانداز خوب کشورمان نتوانست وارد فینال این رشته شود و در نهایت در رده  یازدهم این رقابت‌ها قرار گرفت.

همچنین رشته تفنگ بادی بانوان بزرگسال در حالی برگزار شد که الهه احمدی به مدال نقره انفرادی این رشته رسید.
در بخش انفرادی رشته تفنگ ۱۰ متر بانوان تیراندازان کشورمان توانست به فینال این رشته راه یابد و در نتیجه الهه احمدی با کسب مدال نقره در جایگاه دوم و دیگر نمایندگان کشورمان، نرجس امام‌قلی‌نژاد و مه‌لقا جام‌بزرگ به ترتیب در جایگاه چهارم و هفتم این رقابت‌ها قرار گرفتند.
در بخش مردان نیز تیم سه نفره جوانان کشورمان توانست به مقام قهرمانی تفنگ بادی ۱۰ متر دست یابد.

تیراندازان ایرانی که با ترکیب محمدحسین کریمی، محمدرضا سامع و مهیار صداقت در این مسابقه شرکت کرده بودند، توانست در تیمی رشته تفنگ ۱۰ متر جوانان با امتیاز 2/1857 در سکوی نخست قرار بگیرند. تیم‌های هندوستان و کره جنوبی پس از ایران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ادامه و در فینال بخش انفرادی این رشته نیز محمدحسین کریمی با پیشی گرفتن از حریفان هندی و کره‌ای خود موفق شد با امتیاز ۶۲۶ و با اقتدار بر سکوی اول این رقابت‌ها بایستد.
محمدرضا سامع و مهیار صداقت نیز دیگر تیراندازان کشورمان در این رشته با راهیابی به فینال در جایگاه هفتم و هشتم آسیا قرار گرفتند.

به این ترتیب نمایندگان کشورمان ۵ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند.
هفتمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا‌–‌هند از ۵ لغایت ۹ مهرماه در شهر دهلی هندوستان برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: