bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر از واکسیناسیون 15 هزار مرغ‌خانگی در این شهرستان خبر داد.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر از واکسیناسیون 15 هزار مرغ‌خانگی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا فلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آنفلوآنزای مرغی ویروسی است که بین پرندگان وحشی به‌شدت مسری و اغلب در میان پرندگان اهلی و طیور، کشنده است، اظهار کرد: ویروس از طریق تماس با پرندگان عفونی یا سطح آلوده منتقل می‌شود ازاین‌رو خطر عفونت در انسان‌ها کم و انتقال انسان به انسان نادر است.

فلاحی ادامه داد: با وجود اینکه این بیماری مخصوص ماکیان است، اما در سال‌های اخیر ظاهراً این ویروس به گونه‌های دیگر جانداران نیز منتقل‌شده و موجب ابتلای انسان‌ها به این بیماری شده است.

وی بابیان اینکه این ویروس اغلب در فضولات پرندگان یافت می‌شوند و مرغدارانی که این ویروس را تنفس می‌کنند به آن مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: در این راستا و نظر به شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در سطح شهرستان بوشهر تفاهم‌نامه‌ای مابین بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی این شهرستان منعقد شد تا بتوانیم از شیوع آن جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح حوزه‌های مقاومت محرم روستای کره بند، امام خمینی(ره) روستای دویره و رمضان شهر چغادک با ما همکاری خوبی داشته‌اند.

فلاحی با اشاره به اینکه این طرح در روستاهای تل سیاه، چاهکوتاه، دویره، کره‌بند، آبطویل، تل‌اشکی، محرزی و ... شهرستان اجراشده، افزود: این طرح در قالب اردوهای یک‌روزه حلقه‌های صالحین بسیجیان حوزه‌های مقاومت ذکرشده و با همکاری دامپزشکی شهرستان بوشهر در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه این طرح در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تابه‌حال بیش از 15 هزار مرغ خانگی واکسیناسیون شده که 100 نفر بسیجی در این طرح به‌کارگیری شده‌اند
نام:
ایمیل:
* نظر: